Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
nee een boot die onder blijft is een titanic LOL
als je ooit zo een boot overweegt om te kopen dan zal ik diep bedroeft zijn in uw plaats
met mijn meer dan 30 jaar ervaring ben ik er ingeslaagd na een jaar of 5 er een boot van te maken die duikt en vaart maar daar is ook alles mee gezegd
er zijn nog mensen die met deze boot op het forum bezig zijn en zijn geweest
het wolfpack BV en mijn verre vriend hein en zo zijn er nog wel wat
maar de kriek is de enige boot die ik ooit heb weten varen,duiken en terug boven komen
nu is het vervolg dat ik de boot nog beter ga proberen te maken want een verbruik van meer dan 5 amp per motor is toch nog wat veel van het goede
en dan zit er een vertraging tussen van 3/1 en dat is heel veel
vandaag de achterste vloed gaten uitgeveild
dit viel goed mee door de voor ingepolyesterde gaten die de veil lekker in de juiste richting lieten veilen
dan de twee verstevigingen voor het achterdek en het dek er los opgelegt
dit kan nog niet vast daar er nog de twee antenne draden en de twee steuntjes op moeten komen
dat zal iets voor in de week zijn want ik moet eerst messing T staafjes gaan halen
de twee steunen zijn gemaakt nu alleen nog de gaten boren LOL
en nu heb ik natuurlijk weer niet de juiste maat boortje hahaha
dus wachten tot zaterdag dan ga ik eventjes overhuis
en kan ik die 8 gaatjes boren en de twee antennedraden bevestigen
ne enkele proef vaarten die succes vol verliepen maar het hoge stroom verbruik krijgt die kriek nieuwe motoren
het zijn brushless binnen lopers die wel traag kunnen draaien
en de bl roxxy regelaars komen er in om ze te sturen
dit zijn de enige die klein genoeg zijn om er in te kunnen
ik ga eerst 1 motor vervangen en kijken hoe ze loopt
en wat het verbruik gaat zijn
want een vaartijd van 15 minuten is veel te kort en belast de accu's veel te veel
ik ga een tussen spantje maken waar ik de motor op vast ga zetten zo kan hij inde plaats komen van de huidige motor en hoef ik nietw te veranderen aan de hooft spant
indien het niet lukt kan ik de oude motoren nog steeds terug zetten
de motoren zijn dunner dan die er nu in staan dus ik win weer een beetje ruimte en zeker gewicht
dan kunnen we weer beginnen met uit trimmen
hopelijk verloopt de test positief dan zijn deze motoren een goed alternatief om in de revel bouw dozen in te bouwen
om weer zot te worden
geen koppeling meer van 2.25 in de voorraad kast
woensdag dan eventjes langs albatros rijden om twee koppelingen uit te halen
dan pas kan er getest worden
lap weer vertraging grrrrrrrrrrrrrr
hallo
en om helemaal knetter teworden moet je 2.5 schroefjes hebben om die motor vast te zetten
wie heeft er nu 2.5 mm schroefjes liggen
van 2 mm en van 3 mm massa's dozen en potjes vol
maar 2.5 mm ????????????????
welke gek verzint nu zo iets mijn gedacht
groetjes raf die opzoek gaat naar 2.5 mm schroefjes
Kijk eens bij de kroonsteentjes in de bouwmarkt. Aan jou kant van de grens heten dat klemblokjes of zo geloof ik, om elektriciteitsdraden in vast te schroeven. Die hebben vaak M2,5 schroefjes. Of ze lang genoeg zijn .. ?
En anders Conrad, zoeken op "M2,5", dan vliegen ze je om de oren.
Jesus... dat loopt echt vierkant hé raf, ben wel benieuwd hoe die bl motoren het gaan doen in de kriek.
En das weer handige info van Lex, die schroefjes uit "lusterklemmen" zijn dus M2,5...
Wel dom om zulke maat te nemen, kan je er niet met een tapje van M3 doorgaan ?
@Raf,
he ik weet nog een boot van Krick te koop.
In de doos moet dus nog gebouwd worden.
Is dat niks voor jou Raf?
Dan kun je van de basis af opnieuw opbouwen.
Deze boot komt toch niet meer af.
Dat gaat Raf vast niet doen! In deze zit zoveel moeite en nog meer zweet en tranen, daar heeft hij een emotionele band mee opgebouwd over de jaren .. :rolling:
heb de schroefjes gevonden
niet wat ik wilde hebben (schuin kopje om te verzinken)maar beter deze dan helemaal geen
en nee eddy je kan er geen m3 in tappen daar je dan tegen de wikkelingen van de motor aan komt te zitten
maar hij zit er dus wel degelijk in en hij heeft een verbruik van 800 Ma
dit nog wel onbelast en op 6 cellen
als hij vast zit en hij blijft er in zitten (wachten op zijn broertje)dan komen ze op 10 à 12 cellen te staan daar hij nu ietsje langzamer draait dan de oude motor
maar of het verbruik zo hoog gaat op lopen denk ik wel niet
het verbruik belast loopt op tot 1 amp
met twee motoren op 12 cellen ga ik dus 2 amp gebruiken
nu is dit 4 amp per motor wat een dikke 30 minuten varen betreft op de accu
met deze motoren gaat dat iets meer dan 1 uur worden
en direct drive dus zonder tandwiel geknars
groetjes raf en direct een motor bij norbert bestellen
gisteren de tweede regelaar in de kriek gezet en aan gesloten
de SB motor trekt iets meer stroom dan de BB motor
de as loopt ietsje strakker dan de BB as
maar ik ben reeds blij dat het amperage van 20 amp gedaalt is tot een amp of 3
nu wachten tot ik de kriek in open water kan testen
als ik van deze motoren tevreden ga zijn dan komt in mijn volgende boot ook een brushelles
ik gebruik de herwikkelde motoren van norbert bruggen
welke het zijn ??? hij gebruikt de waterdichte versie voor zijn deep rovers
ik heb de open versie dat scheelt 20 euro in prijs
de motoren van norbert zijn beste motoren maar niet voor de kriek
nu zitten er de kleintjes van robbe in (no.4960)en deze zijn veel sterker en krijgen de prop's rond als zoete broodjes
zou ik nu eindelijk de ideale aandrijving voor deze boot gevonden hebben
ik denk dat ze meer power hebben als out runner dan een 400 of 430 brushed maar ze zijn even dik en de helft korter
nu nog een test vaart op 29 mei en dan kan ik mischien berichten dat alles nu is zoals ik het wil hebben
de haai heeft nu ook zo een motor maar deze loopt maar op 6 cellen terwijl de kriek op 12 cellen zit
als hij te snel gaat kan ik er nog altijd een paar vanaf halen want zo te zien zit ik nu aan een speed kriek snelheid wat de propjes betreft
zondag gaat de kriek dan toch nog tewater gaan
ik zal proberen er een filmpje van te maken
het boven water beeld is wel mooier dan voorheen
ze licht nu met het achterdek mooi boven water
nu nog kijken wat ze onder water doet