de kriek is klaar

hallo
ik wilde vandaag weer wat verder werken blijkt dat de endfest 300 toch wat meer tijd nodig heeft met die koudere weer om helemaal uit te harden
dus verschuiven we het plaatsen van de lagers IN het tussen stuk naar morgen
heel de constructie moet dan kantelen zodat de assen wat platter komen te liggen en de stuur hevel BINNEN het tussen stuk blijft

groetjes raf
 
Zeg Raf.
Je laat er geen gras over groeien.
Wat een klus zeg.
Rustig doorgaan en volhouden,je hebt nog de hele winter de tijd.
 
hallo harry
nne meer van het type
de zaag er in en opnieuw beginnen van groud zero

die kriek moet varen deze zomer
want ik wordt knetter van die boot
ik ga soms naar dat wolfpack kijken dat ze aan het bouwen zijn maar ??????
ik denk dat er een deel van de wolven reeds in winterslaap gegaan zijn of afgeschoten
want daar komt ook geen posting meer bij
en met een roedel bouwers zou het toch veel vlugger moeten kunnen opschieten dan alleen
ik zit nu te passen hoe ik alles in de wtc ga krijgen
want ik wil een opening laten in het midden voor een draadstang als ik de cylinder ga gebruiken
of als ik de pompjes zover krijg dat ze niet meer defect geraken (tandwielen in messing)dan wil ik wel terug voor de duiktank gaan
dus de techrek moet voor allebei kunnen dienen

groeten raf
 
hallo

weer veder met de kriek
ik ben nu drie stukjes in alu aan het maken die in de bajonetsluiting gaan gelijmt worden
daar zit m3 draad in getapt en deze gaan steun geven aan de drie draadstangen die het tech rek gaan vormen
met deze blokjes hoef ik de draad stangen niet door het drukschot heen vast te zetten en heb ik weer drie gaten minder in de WTC
het is een heel werkje om deze mooi passent te maken want natuurlijk heb ik niet zomaar een juist passent stuk alu in de kast liggen en moet er veel gevijlt en gefreesd worden
foto's volgen als ze op hun plaats zitten

groetjes raf
 
hallo

de duikroeren zitten er op tesamen met de assen en de nieuwe beschermingen (lager voor duikroer)
de stuurstangen zitten ook aan de richtings roeren wat een hele klus geworden is om dat in een model dat inelkaar zit nog te monteren
maar ze zitten er in
nu kan ik aan de bediening van de voorste duikroeren beginnen
daar was een stukje van gesloopt geworden om plaast te maken voor het uibouwen van de assen
foto's volgen later

groetjes raf
 
hallo

ik ben nu aan het techrek bezig
het heeft een T vorm gekregen
en is nu juist in de bajonetsluiting gelijmt met ca kijm
dit om het snel te kunnen uitlijnen
later wordt het vast gezet met endfest
ik heb zo alles reeds in gedachte hoe ik alles ga plaatsen
maar of de kriek wil mee werken ?????

groetjes raf
 
hallo

de motoren zitten in de kriek
kriek_motor.JPG

kriekmotor2.JPG


ze vallen nu voor een klein stukje in het techrek dek
nu komen ze niet meer tegen de wtc binnenkant
zoals vroeger en zit er minder spanning op de assen wat weer minder stroom gaat verbruiken
als morgen alles uitgehart is komt de pomp aan de beurt
daar moet weer een grote opening in het techrekdek voor gemaakt worden

groetjes raf
 
Laatst bewerkt:
hallo

update alweer
de koppelingen die je op de foto ziet zijn er uit gehaalt
en vervangen door betere
de beslissing is nu gevallen ik ga voor een zuigertank in de kriek
ik heb nog wat plaats gevonden voor de draadstang
de tank komt er achterste voor in zitten
dus met de motor en de draadstang naar voren en daaronder komen de accus te zitten
of toch een gedeelte daar van
de draad stang komt in een dunnere buis die ik nog in de wtc moet lijmen
en dan komt die voor in de boeg uit waar nog plaats over is want de wtc komt niet zover
alleen de X ring nog die ik nodig heb op de piston
want een O ring wil niet zogoed afdichten bij het terug leeg pompen
het voordeel van deze plaatsing is dat ik de toevoer naar de piston tank recht op recht kan maken en mischien nog plaats vind voor een filtertje

foto's volgen als alles inelkaar zit

groetjes raf
 
Hoi,

Raf bedoel jij dat je de spindel van de pomp in de wtc , met een buis wil laten lopen en dan
na buiten in de waterdichte buis ?

Gr.Rob
 
hallo

ik wil de spindel in een dunne buis voor uit de wtc laten lopen
zo spaar ik dus plaats In de wtc
daar ik de wtc niet kan verlengen doordat de romp vooraan smaller wordt is dit de enige oplossing
ik heb 1 schakelaar op de spindel zitten die het relais onderbraakt zo snel de spindel achter aan is (leeg gepompt)
en ik heb 1 schakelaar die de relais afschakelt als de zuiger vol getrokken is
de sturing gebeurt niet proportioneel daar heb ik voorlopig nog geen plaats voor om de extra elektronica te plaatsen
maar wat nog niet is kan nog altijd komen niet ??,
groetjes raf
 
hallo

grrrrrrrrr
het is me dus gelukt op de micro schakelaar die het relais onderbreekt bij vol pompen zo goed vast te kleven dat het helemaal vast zit
dus ook de schakelaar
endfest is dus heeeeeeeel fest hahaha
proberen om hem terug los te maken en het mechaniek los te krijgen
het is het lepeltje dat mee vast gekleeft is dat de schakelaar bedient

straks verder met de andere schakelaar

groetjes raf
 
hallo rob

een uurtje of 18 dacht ik
dus echt fest met endfest 300 hahaha

en als ik de schakelaar ga los breken is het einde verhaal voor de schakelaar
het inox klepje zit met twee nokjes vast IN een uitsparing in het schakelaar huis
het bovenste is los maar vanonder zit het muur vast
nu heb ik het inox lipje met een soldeerbout verwarmt en is het me gelukt om er beweging in te krijgen zonder dat er ook maar iets beschadigd is geworden
het gaat nog wat stroefjes maar er zit beweging in en hij schakelt ook nog
dus het is weer door naar de volgende ellende

dat is een L profieltje kleven (endfest)op het reeds geplaatste L profieltje
en op dit L profiel komt de schakelaar om de leeg detectie te doen

groetjes raf
 
hallo verre vriend

heb ik dat ooit afgestreden dat de lijm die je me aan raade niet van die qualiteit was dat ik er niet tevreden over zou zijn

endfest 300 is de lijm der lijmen
als het moet vast zitten dan is dat de lijm die je moet gebruiken
het L profieltje is er nu ook mee vast gelijmt en morgen de schakelaar nummer 2
hopelijk gaat het hierbij wel goed

foto's volgen

groetjes raf
 
hallo

vandaag de duikcylinder van de kriek eens getest
is het normaal dat je een straal uit de opening van de cylinder kan spuiten van een metertje of 6?

wel die van de kriek doet dat dus
en ik denk dat hij een klein beetje te snel is
hij doet er 2 tellen over om de cylinder vol te trekken (750 gr)
en evenveel om hem terug leeg te spuiten
ik denk dat er nog een paar tandwieltjes meer tussen de vertraging moeten

groetjes raf
 
NEWSFLASH


Hedenmiddag is in As, Belgie, s'werelds eerste duikboot gesignaleerd met jet-aandrijving. Een duikbootbouwer genaamd Raf is er in geslaagd om zo'n aandrijving in zijn langlopende VII project te bouwen. Oorspronkelijk als duiksysteem bedoelt bleek de boot er een ongeëvenaarde snelheid mee te kunnen bereiken. Na diverse biedingen van verschillende wereldmachten te hebben ontvangen heeft de Belgische regering toch besloten deze aandrijving uitsluitend beschikbaar te houden voor Belgische onderzeeërs. Dit ingegeven door een gebrek aan verlengsnoeren. De geruchten gaan dat een proefexemplaar binnen zeer korte termijn te zien zal zijn in het Zilvermeer te Mol, België.
 
hallo

hahahahaha
een goeie
lex ik heb daar een 400 motor met vertraging op zitten en dan nog eens een stel tandwielen en nog is die pomp zo krachtig
maar het nadeel is dat ze stroom vreet dat het niet normaal is natuurlijk
ik zal ze zo laten tot in mol dan kan je ze in werking zien
de eind schakelaars werken nog niet dus het is oppassen dat ik niets stuk maak
maar het effect is er wel
er gaat een andere motor op met een andere overbrenging want dit is niet te doen

groetjes raf
 
Wel een geslaagde systeem als je je duikboot een nooduitblazing doet van zijn tanks.
Dan vliegen ze ook bijna uit het wateropervlak bij het opkomen.

Is dat geen gedachte Raf. Kun je zeggen dat je eentje hebt met een noodduiksysteem.

Groetjes
 
Back
Top