Helemaal waar en dat zal ook niet veranderen.Taal is een medium wat aan veranderingen onderhevig is.

Ook helemaal waar. Maar dit is wat anders dan zo krom schrijven dat er voor een ander geen touw aan vast is te knopen.Waar het om gaat is het feit dat de boodschap op de juiste wijze overkomt.
Jouw voorbeeld van de komma is een hele mooie. Een klein voorbeeldje uit mijn omgeving:
Mijn moeder puzzelde veel en had de puzzel in de krant ingevuld. Ze had nog één woord of begrip waar ze niet uit kwam. Ze vroeg het de buurvrouw en die had precies hetzelfde woord of begrip waar ze niet uit kwam.
Mijn moeder vroeg of ik een antwoord wist maar ik wist het ook niet. Ik vroeg haar waar het stond want ik kom me niet voorstellen dat het een bestaand woord of begrip was, er stond:
inke
pinkje, precies zoals het hier staat. Weet jij wat dat is?
De krant gebruikt een automatisch programma dat een woord aan het einde van een zin afbreekt als het te lang is. De rest wordt op de volgende regel gezet. Dat was hier ook het geval maar er was geen afbreekstreepje gebruikt dus namen wij automatisch aan dat het twee woorden waren maar het moest natuurlijk inkepinkje zijn.