De nieuwe Formost

@Gertjan

AAiiiii dat wordt een nieuwe baan zoeken voor je, waarom, gewoon omdat je oneigenlijk gebruik maakt van Rijksoverheidsterrein en spullen voor prive gebruik en dat mag niet.

Aan de andere kant heb je weer geluk, de doodstraf staat er niet meer op, dus zal dat wel met een SISSERtje aflopen, 50 uur schoffelen ofzo :mrgreen:

Jullie blijven testen met die KJtjes

Gr Japioooooooooo

het testen is ook leuk

Ha Ha die jaap gelukkig dat ik hem een keer ontmoet heb .
Je ziet we hebben hier toch wel iets moois neer gezet .

Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Hihihi

Tja, je hebt me ontmoet dus weet jij ook nu wel hoe ik het bedoel wat ik hierboven schrijf :grin:

Ho ho ik heb veel respect voor mensen die een turbine zelfmaken, daar hoor je mij niks over zeggen, maar wat is er volgens jou mis met iemand die gewoon een turbine koopt.

Mijn KJtje moet ik ook maar eens afmaken.

Je hebt toch wel nu die gaskraan dicht gedraait he ??

Gr Japioooooo

GJ en Rene, bedankt, dat wist ik niet.

p.s.
Jaap ik snap niet wat je met je post probeert te bereiken. Het is gewoon leuk als mensen laten zien wat ze voor elkaar hebben. Laten we dat dan aanmoedigen ipv afzeiken. Het zal me werkelijk een worst zijn waar de heren dit uitvoeren....

Laatst bewerkt:
@Rik

Dan snap jij het dus helemaal niet hoe ik dat bedoel, gelukkig Gerjan wel en ik schreef het aan hem en niet aan jou, dus is jou opmerking hier ook niet gepast, amen.

Gr Japioooooo

jet

full

full
full

Als zweevlieger krijg ik als het een beetje mee zit de kans om met een jet te vliegen een zo genaamde thuis komer.
Dat wil zeggen je gaat aan de lier omhoog of door middel van een sleep vliegtuig.
Mocht er geen thermiek meer zijn kun je met het starten van de turbine terug vliegen naar je veld. Het starten gaat simpel ,, schakelaar over halen motor komt naar boven,, schakelaar 2 automatische start motor
Brandstof genoeg voor 1 uur ,, 40 kg stuw druk geeft het zweefvliegtuig een snelheid van 170 km. diameter156mm lengte 320mm gewicht 4 kg totaal En dit allemaal door de modelbouw.

Laatst bewerkt door een moderator:
full

full
full

Als zweevlieger krijg ik als het een beetje mee zit de kans om met een jet te vliegen een zo genaamde thuis komer.
Dat wil zeggen je gaat aan de lier omhoog of door middel van een sleep vliegtuig.
Mocht er geen thermiek meer zijn kun je met het starten van de turbine terug vliegen naar je veld. Het starten gaat simpel ,, schakelaar over halen motor komt naar boven,, schakelaar 2 automatische start motor
Brandstof genoeg voor 1 uur ,, 40 kg stuw druk geeft het zweefvliegtuig een snelheid van 170 km. diameter156mm lengte 320mm gewicht 4 kg totaal En dit allemaal door de modelbouw.

Hoi GerritJan,vandaag weer lekker bezig geweest,het motorruim is nu met brand vertragend keramic ingespoten(1600graden) en is nu beschermt tegen eventuele vlammen.we willen eerst kijken wat er gebeurt zonder de achterkant gedeeltelijk dicht te maken.
kunnen we verschil zien met of zonder afdichting.de turbo is nu ingebouwd.
Nu maar wachten op beter weer.
gr Rene.

Hehe, THUISKOMER........................

Ik zie hier mogelijkheden voor een nieuw model :yes:

"hee waar is m`n thuiskomer ineens gebleven?!?!?!?"

Mooi spul he :shock:

zwever

Bedankt Rene ziet er gaaf uit.

Gisteren wat rondjes getaxieed met de formost wat kleine dingen kwamen te voorschijn.
lekkage aansluiting slang lekte iets ,is verholpen. model trok naar links verholpen. motor verschoof in model bevesteging strakker.
Acceleratie ben ik niet tevreden over.
Pomp ZP 30020 hausl. misschien is een ZP 28028 meer geschikt.
Pw is laag
full

acceleratie staat op 1. deccelaratie op 15 .. pw max 400 ,, stab op 100
Rene kan ik jullie pompje even lenen voor dat ik een andere pomp aanschaf
Het laatste getal is PW,daar voor puls lengte ,toerental,temperatuur

lekkage

Da`s toch het doel van een lekkage slang :roll: :lol:

Aansluiting slang in nippel lekte.
We komp van de veluw proten ze ze soms wat vremd ha ha

het gaat er om het is niet verkeerd om even alles goed na te lopen.
kom je op het veld wil je vliegen heb je dit probleem in iedergeval niet.

Aansluiting slang in nippel lekte.
We komp van de veluw proten ze ze soms wat vremd ha ha

het gaat er om het is niet verkeerd om even alles goed na te lopen.
kom je op het veld wil je vliegen heb je dit probleem in iedergeval niet.

Zekers kun je die lenen,moet even kijken waneer die uit formost gehaald kan worden.
Maar dat hoor je nog wel.
Ik denk dat de flightworks zelfde opbrengst heeft.
Volgens mij was dat 350ml/min.
Er zijn 2 soorten 350egrn 650ml/min.
groetjes rene.

zie link. http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.ACCT103531/it.A/id.125/.f
hausl pomp http://www.modelltechnik.at/dindex.htm
zo kun je vergelijken.

Laatst bewerkt:
pomp

Zekers kun je die lenen,moet even kijken waneer die uit formost gehaald kan worden.
Maar dat hoor je nog wel.
Ik denk dat de flightworks zelfde opbrengst heeft.
Volgens mij was dat 350ml/min.
Er zijn 2 soorten 350egrn 650ml/min.
groetjes rene.

zie link. Turbojet fuel pump - Model 200-C
hausl pomp MTH Pumpen
zo kun je vergelijken.

De pw waarde van jullie is 460 max die van mij 167 max dus die pomp van mij heeft meer opbrengst. kijk wel . pb hum zet mij aan het denken ik heb jullie toch behoorlijk voort geholpen.

pomp

Het probleem ecu zou wel eens verhoorzaakt kunnen zijn door dat ik de speed 300 van de pomp vervangen heb en niet de juiste er op gezet heb de 300 die ik er op gezet heb geeft onbelast 29000 toeren zie ik dat er ook een speed 300 is met een onbelast toeren tal van 12400. Dat kan wel eens beter uit pakken .
Deze ga ik er op zetten en met het weekend maar weer eens proberen .
Gr Gerrit Jan

Het probleem ecu zou wel eens verhoorzaakt kunnen zijn door dat ik de speed 300 van de pomp vervangen heb en niet de juiste er op gezet heb de 300 die ik er op gezet heb geeft onbelast 29000 toeren zie ik dat er ook een speed 300 is met een onbelast toeren tal van 12400. Dat kan wel eens beter uit pakken .
Deze ga ik er op zetten en met het weekend maar weer eens proberen .
Gr Gerrit Jan

Geen probleem hoor ,we helpen je ook graag verder dat weet je ,het is een flightworks200c
ik zal proberen hem voor zaterdag je hem te brengen,eerst ff uit de formost slopen.
kun je het een en ander uitproberen.
tot ziens ,groetjes rene

ecu

Rene Henk bedankt voor het lenen van de fligt works pomp.
Het gaat nu goed.
Ondanks dat ik een goede stabiele aflezing had heb ik de hall sensor gewisseld.
de hausly pomp is van een speed 300 7.2 volt voor zien, was speed 300 6 volt. en is nu onstoord.
met de fligt works pomp kon ik horen en zien dat het gelijk beter ging .
Dus de hausly pomp er op . gelijk oke.
Wat nu het probleem was sensor of niet onstoorde pomp zou ik nog kunnen uit zoeken.
De PW bij 110k met speed 300 6volt was 167 nu met speed 300 7.2 volt 511 bij 110k.
Dus nu maar wachten op mooi weer. gr Gerrit Jan

Back