De nieuwe Formost

Rene Henk bedankt voor het lenen van de fligt works pomp.
Het gaat nu goed.
Ondanks dat ik een goede stabiele aflezing had heb ik de hall sensor gewisseld.
de hausly pomp is van een speed 300 7.2 volt voor zien, was speed 300 6 volt. en is nu onstoord.
met de fligt works pomp kon ik horen en zien dat het gelijk beter ging .
Dus de hausly pomp er op . gelijk oke.
Wat nu het probleem was sensor of niet onstoorde pomp zou ik nog kunnen uit zoeken.
De PW bij 110k met speed 300 6volt was 167 nu met speed 300 7.2 volt 511 bij 110k.
Dus nu maar wachten op mooi weer. gr Gerrit Jan

Graag gedaan Gerritjan,als ik zo na lees denk ik dat de pomp spanning een grote rol speeld.
ook zal de ecu steeds beter gaan regelen.
nu maar wachten op mooi weer ,ben dit weer helemaal zat ,maar ben niet de enige die het winterweer zat is.
groetjes Rene.

Laatst bewerkt:
Vandaag heeft hij gevlogen de formost,
De motor liep prima pakte goed op, de ecu heeft het motortje dus begrepen.
Nee geen warme starts de folie zit er nog netjes op
twee keer heb ik gevlogen de wind stond dwars op de baan .
In de lengte richting ben ik gestart het veld was net lang genoeg rustig kwam hij los.
Het is nogal soppig op het veld dus de rol weerstand wat hoog maar het ging prima.
Dus binnen kort weer. Een beetje ervaring weer op doen. En dan is Henk en Rene ook van de partij voor de eerste vlucht met hun Formost
.

Gefeliciteerd :)

Wat voor wielen heb je eronder?

Mijn ecu kent de motor nog niet zo goed, veel toeren instabiliteit.

Btw, waar vliegen jullie? Wellicht is er nog plaats voor nog een formost re-re maiden :)

Gefeliciteerd Gerritjan, ik heb de vlag uitgehangen.
3x formost ,dat kan wel heeeel leuk worden.
als de wind recht op veld staat gaat de start een stuk eenvoudiger.
Ik vraag me af wat er gebeurt om met 15graden flaps te starten.
Nu maar wachten op warmer weer .
gr Reneeeee.

@Gertjan

Gefeliciteerd met je maiden, Helemaal TOPPIE kerel, je had ook wel heel erg mazzel met het weer, tis je dan ook gegund.

Ik wens je veel vlieguren toe en we zien je wel eens opduiken op een meeting ofzo.

Gr Japiooooooooooo

@GerritJan

We waren zowat dit draatje kwijt, dus heb ik deze ff omhoog gehaald en heb jij nog gevlogen afgelopen zaterdag??. mijn kissie is zowat klaar nog een paar belangrijke dingen te doen, dan de lucht in.

Gr Japiooooooooooo

weekend gevlogen

@GerritJan

We waren zowat dit draatje kwijt, dus heb ik deze ff omhoog gehaald en heb jij nog gevlogen afgelopen zaterdag??. mijn kissie is zowat klaar nog een paar belangrijke dingen te doen, dan de lucht in.

Gr Japiooooooooooo

nee zaterdag heb ik niet kunnen vliegen.
Bij het opstarten bleek dat ik geen toeren tal uit lezing had.
Het was nog al koud en had niet al te veel tijd om het uit te zoeken op het veld.
Maar het is opgelost inmiddels.

gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Okidoki, ik hoorde net dat het mooier weer wordt dus dan hebben we de jets mooi op tijd klaar.

Hoe kwam het dat je geen T uitlezing had??

Gr Japiooooooooo

sensor

Okidoki, ik hoorde net dat het mooier weer wordt dus dan hebben we de jets mooi op tijd klaar.

Hoe kwam het dat je geen T uitlezing had??

Gr Japiooooooooo

De sensor was stuk een smd condensatortje onderdeeltje van 3x1.5 mm
kan ook gebeuren het was een nieuwe sensor 2 keer mee gevlogen .
Doet het weer hou ik even reserve.
Gr Gerrit Jan

Okidoki man

Altijd wat reserve in de bak is nooit weg, nog bedankt voor die banden, ik dacht dat ik ze kon gebruiken, maar helaas gaan dus die ook in de bak voor een volgend project of ik kan er iemand anders mee matsen.

Gr Japioooooooooooooo

sensor

als jullie sensoren(compleet met kabel) nodig hebben hier liggen nog een honderd aantal
10 euro per stuk kunnen ze weg.
wij verkopen ze niet meer namelijk

sensor

als jullie sensoren(compleet met kabel) nodig hebben hier liggen nog een honderd aantal
10 euro per stuk kunnen ze weg.
wij verkopen ze niet meer namelijk

Als je wil stuur er maar 1 op sandor en temperatuur voelers heb je die ook in de opruiming.
vriendelijke groet Gerrit Jan

Van daag 6 keer gevlogen niet slecht maar na dat ik het toeren tal verhoogde naar 115k was 110k bleef de motor onder de 100k staan de formost vloog er wel mee maar een beetje onverklaar baar pw 320 blijft hij staan temperatuur normaal.

Als je wil stuur er maar 1 op sandor en temperatuur voelers heb je die ook in de opruiming.
vriendelijke groet Gerrit Jan

Van daag 6 keer gevlogen niet slecht maar na dat ik het toeren tal verhoogde naar 115k was 110k bleef de motor onder de 100k staan de formost vloog er wel mee maar een beetje onverklaar baar pw 320 blijft hij staan temperatuur normaal.

Hoi gerritjan ,Bestel er ook gelijk 1voor ons bij delen we de verzend kosten.
Niet duur 10 euro.
je weet maar nooit reserve altijd een goede zaak.

trouwens van middag kon ik niet zat bij de derectie op kantoor .
groetjes Reneeee.

fadec

fadec uitgelezen blijkt dat hij toch wel 112k gedraaid heeft tijdens het vliegen PW gaat van 320 bij na 100k wacht en schiet door naar 467 zonder tussen stappen.

Dat klopt niet echt lijkt me. Heb je dingen in het brandstof systeem aangepast? Doet hij het elke keer op de grond ook? Hoe lang wacht hij?

fadec

Dat klopt niet echt lijkt me. Heb je dingen in het brandstof systeem aangepast? Doet hij het elke keer op de grond ook? Hoe lang wacht hij?

Op de grond doet hij het ook dat varieert 10 misschien 20 sec.

Start netjes op en toert lekker op tot onder de 100k en wacht opeens staat hij op ingestelde max

fadec

@Broek

En is ti nu goed je fadec ???

Nee het is nog niet oke .
De aan zuig slang pomp is een beetje verdacht zat niet al te strak om het nippel.
Ook de pomp los gehad om te kijken of het tand wieltje wel goed mee draaide maar dat was oke.
Dus ben ik nog een het zoeken .
Met een vaart regeling is de motor super snel is te link om mee te vliegen maar 1 keer knipperen met je ogen en hij staat op 110k

Back