De nieuwe Formost

pomp

ha ha info@shmemory.nl

TJT pompen zijn wat groter, maar goed en goedkoop. € 25. volgens de mail van milan.
tja ik heb de pomp nog niet gezien of zien werken je kunt eventueel even af wachten tot ik hem uit getest heb. ik zal het hier posten gr GJ

pomp

@GJ.

Dezelfde pomp haal je bij de lokale automaterialenboer voor tussen de 12 en 15 eurie's, is een universele ruitenwisserpomp, gebruik er zo een al jaren om m'n kisten mee te tanken.

12404b5849aa4cac8.jpg

12404b5849ab1c263.jpg

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar is petro wat minder aggresief dan kero want mijn pompje (dezelfde) ging al snel lekken?!?!?

Waarom hoor of lees je eigenlijk nooit wat van dei TJT turbines? (behalve dat ze redelijk aan de prijs zijn).

Mwah, heb zelfs voor tanken al 2 van die pompjes versleten (met zibro).

Stond Kavan op, maar zijn volgens mij dezelfde. Lekt meer naast dan er uit de slangetjes komt..

Inderdaad niet iets wat ik in 'n jet zou schroeven :( :(

Hans

Hoeveel liter ging er doorheen dan? De mijne iets van 100 liter (of meer, 2e hands) maar dat is niet super veel natuurlijk.

De groedkoopste pomp die ik ken komt bij gaspar vandaan voor 70 euro. Orbit pompjes bevallen ook goed maar zit op 120.....

Blijkbaar is petro wat minder aggresief dan kero want mijn pompje (dezelfde) ging al snel lekken?!?!?
Waarom hoor of lees je eigenlijk nooit wat van dei TJT turbines? (behalve dat ze redelijk aan de prijs zijn).

Laat het pompje niet meer dan 2S lipo oftewel 7,4 volt zien, en dan blijven ze wat lager heel :wink:, op 12 volt gaan ze tekeer als een bezetene, klinken dan ook niet lekker meer.
Het risiko van wat langzamer tanken is, maar dat wist je al :wink: dat je het pompje wel eens vergeet te stoppen. :oops:

Turbine pompjes????? er is geen betere dan de Hausl, dan komen de Flightworks, en hierna de Behotec, althans mijn ervaringen dan. de Hausl regelt heel zuiver door de fijne vertanding van de pomptandwieltjes die ze gebruiken, net zoals de Flightworks, de Behotec heeft grovere pomptandwielen waardoor de pompkarakteristiek ietsjes rommeliger wordt.

TJT?? heb Milan ermee bezig gezien jaren terug op Gilze, kan er zelf eigenlijk niet zoveel zinnigs over vertellen, enige wat ik nog weet is dat er niet zoveel power uitkwam, ze zien er wel heel netjes en verzorgt uit, uitwendig dan, inwendig weet ik niet, Maikel misschien? die heeft er 1 gehad.

Ger.

Laat het pompje niet meer dan 2S lipo oftewel 7,4 volt zien, en dan blijven ze wat lager heel , op 12 volt gaan ze tekeer als een bezetene, klinken dan ook niet lekker meer.
Het risiko van wat langzamer tanken is, maar dat wist je al dat je het pompje wel eens vergeet te stoppen.
Zou dat het zijn?
Volgens de leverancier kunnen ze gemakkelijk 12V aan maar blijkbaar vinden ze dat dus minder lekker.

Komt hij ook weer met z`n LiPo`s ;-)

En ja, als je niet oplet kost dat al snel weer een liter of 2 die die aan het eind van de dag weer bij iemand moet bietsen omdat ie nog een laatste vluchtje wilt maken :lol:

TJT?? heb Milan ermee bezig gezien jaren terug op Gilze, kan er zelf eigenlijk niet zoveel zinnigs over vertellen, enige wat ik nog weet is dat er niet zoveel power uitkwam, ze zien er wel heel netjes en verzorgt uit, uitwendig dan, inwendig weet ik niet, Maikel misschien? die heeft er 1 gehad.

Ger.

het is een goede B kwalitijds turbine.
Ik heb hem nog.
het is een kj 66 met p/m 7 kg trust.
wel loodzwaar (1 mm rvs behuizing), maar klootzakken bestendig.
heeft nu 160 plus runs gehad.
heb er 1 keer een probleempje mee gehad , dat kwam door de fadec regeling die niet goed stond afgeregeld.
heb hem pas nog laten draaien voor de gein , starte gelijk op en liep goed.
Heb alleen de indruk dat ik mijn voordspanning nu kwijt ben op mij lagers .
ga ik op mijn gemak eens een keer naar kijken.
het is voor mij een leuke hobby motor en staat nu op een kangaroo die ik toch nog wel ga vliegen met deze motor
Alleen heb ik de originele pomp vervangen door een hausl pomp of flightworks.
de originele pomp is alleen goed voor het tanken van je kist is mijn ervaring

gr maikel

Laatst bewerkt:
Toch raar, een auto-pompje dat niet op 12V kan werken ;)

Maar ook op 6V begon de mijne al vrij snel te lekken..

Voor tanken heb ik nu zo'n Orbit tank ding met een fatsoenlijk pompje. Wel duur, maar als alle Kavan pompjes die ik versleten heb optel had ik dr al twee kunnen kopen ;)

De mijne loopt altijd op 3s lipo en klinkt prima. Of zou ik nu voor 1 keer mazzel hebben met iets? :)

mijn kavan pompje doet het al 5 jaar en heeft al heel veel litertjes gezien.(zibro)
altijd op 6 volt gedraaid.
zal je net zien , ik heb een nieuw tankstationetje gemaakt met een nieuw pompje en die zal het niet lang volhouden.:rolleyes::rolleyes:
het heeft er ook mee te maken hoe je hem bevestigd(rechtop of liggend) denk ik

Ik heb de aansluitingen onder zodat er nooit brandstof in de motor kan lopen. Dat kan helpen....

Mooi Rene niet te laat want even gezellig een bakje doen moet kunnen .
Ik heb een passende pomp besteld voor de tj ecu 25 euro kon ik het niet voor laten deze pomp is speciaal voor deze ecu gemaakt. zo als je weet was deze ecu wat te snel in het regelen met een hausl pomp ging te veel toeren over zijn in gestelde waarde heen en de ecu greep in . de fadec doet het in middels goed had problemen met te traag op spoelen . maar dat heb ik in middels hem of haar geleerd . tot zaterdag

Tussen 10/11uur is henk bij me,gelijk maar door naar de werkplaats?
neem ook de tj regeling mee voor evt wat uit te wisselen.
gr Rene

test turbine,s

het ging prima vandaag beide motoren lopen prima ze gaan nu de formost in om binnen kort het lucht ruim te kiezen.
Het moet wel 10 plus zijn en de ruimte hebben voor de eerste test vlucht.
De motor van mij toert goed op geen probleem maar naar 80 k gaat een beetje langsaam maar dan gaat het op eens weer super vlot eigelijk kon het wel iets langsamer .
maar er is zo al prima mee te vliegen.
De motor van henk Rene had even problemen met de toeren tal meting maar dat was snel op gelost door een andere magneet te plaatsen in de bestaande de spinner .

henk heeft gefilmd dus binnen kort kunnen jullie mee genieten.

het ging prima vandaag beide motoren lopen prima ze gaan nu de formost in om binnen kort het lucht ruim te kiezen.
Het moet wel 10 plus zijn en de ruimte hebben voor de eerste test vlucht.
De motor van mij toert goed op geen probleem maar naar 80 k gaat een beetje langsaam maar dan gaat het op eens weer super vlot eigelijk kon het wel iets langsamer .
maar er is zo al prima mee te vliegen.
De motor van henk Rene had even problemen met de toeren tal meting maar dat was snel op gelost door een andere magneet te plaatsen in de bestaande de spinner .

henk heeft gefilmd dus binnen kort kunnen jullie mee genieten.

Ging zeker weer prima ,wel een beetje doof dus de volgende keer dopjes in doen.
na de winter inspectie hebben we perongeluk de verkeerde spinner gemonteerd ,hier volgt de link naar het filmpje.

HgY-4crF2kA[/media] - duo testrun.wmv

Die linker (van achteren gezien) rookt wel zeg. Ze lopen we mooi :)

10+ voor de eerste vlucht? Nu loopt de motor nog veel mooier dan met warmer weer ;)

roken

De linker van achter gezien is van Rene en Henk.
het roken komt door dat het slangetje van de gas aan sluiting los ligt.
Roken betekend dat de brandstof goed verdampt achter in ,, ook wel eens gehad dat er brand stof uit kwam dat is minder.

Laatst bewerkt:
Back