De nieuwe honey Bee FP

are you kidding me? en je hebt 4 heli's ?:rolleyes:

We gaan OT, maar okay:
lama en graupners zijn coaxiaal. Die vlieg ik tussen de stoelpoten door.
Die 250 heb ik gekocht omdat ik de air had het zonder "FP leercurve" te kunnen stellen :hammer:.
Daar ben ik (uiteraard) van terug gekomen en nu heb ik toch eerst maar een Fp gekocht.

Zo zit dat ...:grin:

Arthur.

Sja, ik heb net geprobeerd een main shaft te vervangen. Jouw boekje er even op na geslagen. Dat ziet er heel simpel uit.
De praktijk is helaas wat weerbarstiger :). Doordat de as na een tik verbogen is zit de collar muurvast. Resultaat is dan dat je echt de twee frame helfden van elkaar af moet schroeven en dan ben je nog niet jarig. Dat doe je niet even in een lunchpauze :rolleyes:. Die collar had ik natuurlijk ook niet liggen ( da's onderhand zo'n beetje het enige wat ik niet op voorraad heb). Dus maar even besteld en alle losse onderdelen in een zak gestopt :(. Dat wordt pas weer verder vliegen/crashen na het weekend.

Al doende leren we en de aanhouder wint en zo...:D

Hoi,
Arthur.

Ken ik. Die imbussleutelsjes gooi ik direct weg. Koop goede. Daarnaast heb ik een metalen plaatje met gaatjes. Een stevige klap en klaar is Martin. EChter die shaft kan wel de prulenbak in. Nooit meer gebruiken,
Groete
Martin

Laatst bewerkt:
Ken ik. Die imbussleutelsjes gooi ik direct weg. Koop goede. Daarnaast heb ik een metalen plaatje met gaatjes. Een stevige klap en klaar is Martin. EChter die shaft kan wel de prulenbak in. Nooit meer gebruiken,
Groete
Martin

Ik heb het ook niet geprobeerd met het originele imbus sleuteltje. Dat is idd. troep. Ik heb zo'n dremel schroevendraaier. Erg handig, vooral om dingen los te krijgen die muurvast zitten. Met aandraaien moet je wat voorzichtiger zijn :). Heb je een foto van dat metalen plaatje? Ik heb nu even geen idee wat je bedoeld, maar het klinkt handig. En ja, de shaft ligt in de prullenbak!
Morgen sleutelen, dan kunnen we weer verder.
Ik vlieg voornamelijk op het werk in een bunker die vroeger een windtunnel was ( in de pauze en na werktijd eventjes voordat ik naar huis ga) met nog twee collega's.
Ik heb inmiddels een van die collega's overgehaald om ook een FP te nemen. Da's mooi, eerst stond ik in m'n eentje te &^%$! terwijl er twee lama's om mij heen vliegen, dat motiveert niet echt. Nu dus nog maar 1 lama en een FP'tje er bij :)

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook een fptje gekocht, ik moet zeggen dat hij echt veel kan hebben. Heb hem al een paar keer goed tegen de muur gehad :) Bladen heb ik wel gebalanceerd en heb ik ook alle randjes zitten eraf schuren. Draait zeker rustiger nu. Zijn die extreme bladen wel de moeite waard?

Uit bittere noodzaak.... en het vliegt nog goed ook.

dsc07780s.jpg

dsc07783g.jpg

Je kan ook gewoon nieuwe ball links bestellen :D. Wel vindingrijk moet ik zeggen.
Gewoon....????

Vorige week maandag bij ***.nl besteld, nog niets in bezit. En, best een hele lading van die dingen bestellen ;-)

Die 'lusjes' hebben nog het voordeel dat bij een crash de crash-energie weg kan. Als je een vaste verbinding hebt gaan de balletjes vd rotor head set veel sneller afbreken. IMO

YEA! Heb de mijne binnen gekregen vandaag :D 30min in laten draaien, fuse mod en gaan. 2 accu`s leeg en vliegt heerlijk fabrieks af. Heb alleen de Gain wat terug moeten schroeven. Vliegen gaat lekker. Heb nog wel de hele thuin nodig (en soms meer), maar er is vooruitgang.

Waar smeer je de motortjes mee? Kruipolie? Of hoeft het in het geheel niet?

Eigenlijk hoeft het niet direct, ofschoon mijn ervaring is dat het dan wel lekkerder draait en klint. Een "filmpje" olie/vet zorgt ook voor minder slijtage. Let er zoals altijd wel op dat je het miniem aan brengt, vet houd immers stof vast en dan ben je verder van huis.
Een drupje wd40 in je lagers is genoeg van het goede. Ik spuit het altijd eerst in zo'n verf-doseer-knijp-flesje en druppel het dan op het object, dat doseert veel makkelijker.
Voor snel ronddraaiende tandwielen is taai vet het best, dat spat niet zo maar van je tandwiel af. Daar zijn allerlei dure goedjes voor te krijgen, maar mijn ervaring is dat kettingvet met keramiek voor motorkettingen ( wat de kunstof "o" ringen beschermd, dus niet zomaar een potje) hier uitstekend voor voldoet. Dat kost je de kop niet (normale bus voor een tientje, voor jaren genoeg en een Jumbo bus voor twee tientjes, voor je leven genoeg ongeveer :D), is makkelijk aan te brengen ( bijna vloeibaar als je het op spuit) en na een kwartiertje lekker taai. Als je je tandwielen rond draait trekt het draden ertussen!
Bovenstaande ervaring heb ik meegenomen uit de tijd dat ik slotcars reed en gaat op m'n Lama al maanden prima, dus heb ik het nu ook op m'n HB toegepast.
Voor mensen die nu gaan beweren dat het mogelijk het kunststof aan tast: Ik kan niks ontkennen, maar heb het in jaren ook nog nooit mee gemaakt :D

Hoi,
Arthur.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nadat ik met een coaxiale heli ben begonnen, kriebelde het heli-virus toch sterker dan ik dacht. Nu wil ik dan ook een Honeybee FP gaan proberen.

Ik heb bewust gezocht naar een wat goedkopere heli (zal veelal binnen vliegen), waarvan vervangingsdelen niet te kostbaar zijn ;)

Ik kwam dit draadje tegen en bleef met een paar vragen zitten.

1. kan je met deze heli ook je eigen zender/ontvanger (MX-16) gebruiken ? Of gaat dat niet vanwege de 4 in 1 ?

2. bij welke internetshop (binnen- of buitenland) kan je de heli het best (lees voordelig) bestellen ?

3. Welke reservedelen kan ik het best op voorraad leggen ?

4. Ik zie meestal de Honeybee FP v2 aangeboden, maar kom ook al een V3 tegen. Wat is het verschil ?

Gezien voor 104 Euro met extra LiPo

@Martin, waar heb je die gezien ? Voordeligste wat ik tot nu toe heb gezien was hobbymaniac ?

Bij voorbaat dank dat jullie deze heli-noob verder helpen :mrgreen:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Hoi,

dank voor je reactie :)
Ik ben al even in kontakt met Hobbymaniac, reageren lekker snel op mail dus die mening deel ik alvast met je :yes:

Weet je toevallig ook het antwoord op mijn vragen ?

Ben jij (na co-axiaal) ook begonnen met een Honeybee FP ?

Grtz,
Menno

Ja, communicatie is super snel, en je kan er altijd met je vragen terug. Heb vorige week maandag enkele onderdelen bij eskyshop.nl besteld. Als ik ze mail wanneer ik mijn order kan verwachten antwoorden ze nog niet. Alvast mijn laatste bestelling daar.

Ben rechtstreeks met FP begonnen, en kan je verzekeren... het is niet simpel hoor.

En ja, voorzie maar wat reserve onderdelen. Ik lig momenteel weer stil tot men volgende onderdelen zending komt.

Reserve onderdelen, met mijn beperkte ervaring ... dit is mijn laatste bestelling:

Tail Rotor Blade
Center Hub Set
Tail Motor Set N30C
Rotorhead Set
Main Blades
Hoofd motor 370 met 10T
Tail rotor housing / Vertical fin set
Push Rod

Sommige onderdelen best in meerdere stuks bestellen hoor ;-)

Back