De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar als het goed gesoldeerd is kan je ook prima aan de draad trekken.
Ja daarom hebben ze aan een verlengkabel ook een lange kabel zitten, om de stekker uit de wandcontactdoos te trekken.
Je zou maar eens moe worden om naar de stekker toe te lopen voordat tie er uit getrokken wordt.

In het verleden heb ik wel brandstofslang over het mannetje gedaan bij transport.
Maar probleem is dat je steeds weer nieuwe slang moet kopen want je haalt het eraf, het valt in het gras en het is weg.

GJ

Ja daar heb je gelijk in. Daarom gebruik ik nu silicone slang met een binnen diameter van 5a6mm. Hoeft er nooit af, is heel flexibele(niet gevlochten) van samco. Vind je bij motoren op de overloop van de radiateur, Schuif je naar achteren met verbinding maken, en over de scheiding als je verbinding hebt gemaakt. In rust zit hij over de 'blote' connector, In het verleden gebruikte ik stukjes krimpkous, maar zoals je zegt die raak je altijd kwijt

Ja daarom hebben ze aan een verlengkabel ook een lange kabel zitten, om de stekker uit de wandcontactdoos te trekken.
Je zou maar eens moe worden om naar de stekker toe te lopen voordat tie er uit getrokken wordt.

Dat is geen vergelijking.
Bij een netsnoer zit de kabel geschroeft en niet gesoldeerd.
Bovendien zit er niet voor niets een trekontlasting op, mocht je toch aan de kabel gaan trekken.

GJ

Bij een netsnoer zit de kabel geschroeft en niet gesoldeerd.
Bovendien zit er niet voor niets een trekontlasting op, mocht je toch aan de kabel gaan trekken.
Bij geschroefd heb je de kabel zelf samengesteld, bij een kant en klaar verlengkabel zit de stekker het elektrische geleidende deel er aan gepuntlast of gekrompen.
En de buitenkant het kunststof is één geheel aangespoten stuk plastiek waar de buitenmantel van de kabel mechanisch mee verbonden is.

Als de geïsoleerde buitenmantel van de kabel mechanisch verbonden is met stekker pin of het gaatje.
Dan zou je het theoretisch geheel voor eigen risico de het op afstand van elkaar los mogen trekken.

Okaphone heeft ook een webshop... treft het door in te tikken in Google...

Boeket slaat op omvang, formaten en kleurtjes... haha... servosnoeren of regenpijpenmaten... :-)

Hebben alleen niet dat pvc spul... om accupakketten te bakken...

Willy... het is een electronicazaak... voor als je geen zin hebt in Conrad... leveren ook elektronica op smd niveau...als dat benodigd is...

• Like
Reactions: Cnn
Maar probleem is dat je steeds weer nieuwe slang moet kopen want je haalt het eraf, het valt in het gras en het is weg.
Mijn Robbe FC-18 pultbak is voorzien van een handig opbergvakje... Daar doe ik die slangetjes in... Als ik in de afgelopen 10 jaar vliegschoolbedrijf meer dan een halve meter aan siliconenslang verbruikt heb voor dát doel, dan is het veel...

Ja, de FC-18 pult was handig, daar kon je echt alles in kwijt.
Maar pult vloog ik alleen bij helies, en die waren brandstof.
De afgelopen jaren heb ik de slangen niet meer gebruikt omdat het niet nodig is.
De enige keer dat ik sluiting gemaakt heb was door mijzelf.
Ik vloog op 9S, een 4 en 5S pakket knoopte ik dan aan elkaar.
Ik sta met iemand te kletsen, sluit de rode en zwarte op elkaar aan..
Maar was even vergeten dat ik dat al gedaan had, dus ik sloot het 9S pack kort.
1 grote flits, 2 LMT stekkers waren meteen opgelost en ik heb de hele dag sterretjes gezien.
Maar tja, je moet ook je aandacht erbij houden, eigen schuld.

GJ

Okaphone heeft ook een webshop... treft het door in te tikken in Google...

Boeket slaat op omvang, formaten en kleurtjes... haha... servosnoeren of regenpijpenmaten... :)

Hebben alleen niet dat pvc spul... om accupakketten te bakken...

Willy... het is een electronicazaak... voor als je geen zin hebt in Conrad... leveren ook elektronica op smd niveau...als dat benodigd is...

Oo, ik dacht zo´n winkel met telefoonhoesjes :D.

Ja daar heb je gelijk in. Daarom gebruik ik nu silicone slang met een binnen diameter van 5a6mm. Hoeft er nooit af, is heel flexibele(niet gevlochten) van samco. Vind je bij motoren op de overloop van de radiateur, Schuif je naar achteren met verbinding maken, en over de scheiding als je verbinding hebt gemaakt. In rust zit hij over de 'blote' connector, In het verleden gebruikte ik stukjes krimpkous, maar zoals je zegt die raak je altijd kwijt

Ja, of een kunststof huis er omheen maken :D.

Wie is hier bij jou?
Je bent al bijna 65, dementie begint bij het 50e levensjaar, om nu nog een automatisme te leren om vlamboogtrekken bij accu's te voorkomen.
Kun je beter veiligheid boven veiligheid zetten dan iemands zijn niet zo veilige mening annex oud vokentrekker de boventoon laten voeren.
Tenminste ik ga er vanuit dat die van hier GJ is.

Ik denk dat ik de kabel waar het vrouwtje aan moet, iets korter ga maken dan de die van het mannetje.

G.J.
Ik heb vroeger eens geleerd: rechts is rood is plus.
Waarom zit de plus dan aan het vrouwtje?
Alle belangrijke personen zijn/waren mannen;
Jezus
God
St. Klaas
Kerstman
Paus
Duivel
Adolf Hitler
President van Amerika

Waarom zou je de kabel van het mannetje niet iets korter maken ?

Omdat je die dan echt VEEL korter moet maken want die stekker ligt iets van 12mm bloot.
En waarom de plus het vrouwtje is, dat is een beetje de standaard, red hot woman.
En rechts is rood?
Rechts is stuurboord en dat is groen.

Als de zwarte korter gaat dan krijg je dit

CIMG4342.JPG

GJ

Laatst bewerkt:
Ik heb een proefje gemaakt. Ze zijn allebei even lang.
De grip echter is bij beide stekkers even lang, door mijn grandioze uitvinding met een paar laagjes
krimpkous over elkaar aan de kant van het mannetje. Ik ga er potent op aanvragen.

Kom je wel op terug als je ze eraf hebt getrokken:p

Dit was vandaag met xt60 stekkers , ondanks dat het geen 8.5mm pluggen zijn nog best veel licht:
IMG-20201122-WA0011.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back