WillydeWoofer
Forum veteraan
Daarom zeg ik ook, je moet inschatten hoe ver je model is, wat de snelheid is en in het laatste pootje voor de landing kan je een beetje met het gas spelen.
Ik noem dat geen sleepgas.
Sleepgas is als je achterovergetrokken binnenkomt, dat is meer schaal maar voor de meeste modellen en piloten totale onzin.
En wat ik Wil al jaren zeg, en Gerben ook, ga op hoogte kijken hoe het model zich gedraagd bij lage snelheid.
Zodra hij minder direct gaat sturen geef je iets gas bij zodat hij weer redelijk normaal reageert.
Als je dat op hoogte kan dan kan je het ook boven de grond, dan weet je exact, als het model binnenkomt voor de landing, of je sneller of langzamer moet binnenkomen.
Hij moet blijven reageren op rol.
Doet ie dat niet of slecht, gas erop en doorstart.
GJ
Ik ben zo'n sukkel, die daar dan weer helemaal niet aan denkt. Teveel onder de indruk van de vliegeigenschappen van het model, teveel staan klooien met de wielen vanwege het voorover vallen, veel bezig met de Multiplex zender weer in gebruik nemen, etc.
Maar morgen ga ik hem op hoogte eens uitmelken.