De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels zitten er in de Axi 4120 motor 3 nieuwe lagers.
De motor lijkt minder herrie te maken, maar toch nog wel wat.
In het weekend vliegt hij weer en dan is er nog meer over zeggen.
Doorgaans maken de motors niet veel kabaal.
Kunnen er resonanties optreden? Een vliegtuig is een soort klankkast. Een viool is er niks bij :D.
Waar moet ik zoeken om de motor stiller te krijgen. De as is overigens recht.
Als ik de oude lagers met de hand draai, dan hoor ik schuren bij het grootste lager.
 
Een ophanging van de motor die niet stijf genoeg is... dan gaat het ook klapperen...

Monteer bij een buitenloper de prop nimmer aan de bel... maar wordt wel gedaan.

Niet op de bel, omdat je bij een klapper de hele motor kunt ontwrichten door de hefboomwerking,
die op het geheel kan worden gezet. Dus zet de zaak op de as met een klemconus.
Maar als dit niet zorgvuldig wordt gemonteerd... heb je alsnog vibraties...

Lastig...

Nooit een fan van motoren op draadeinden als daar geen verband op klemming is aangebracht
die torsie/swing voorkomt...
 
Laatst bewerkt:
De prop balanceren doe ik standaard.
Er zit nu andere prop op.
Ik zal de cowl er eens afhalen en kijken of ik iets kan vinden.
Dit is de eerste keer in vijf jaar overigens.
 
Schurend geluid bij het grootste lager?
Dan is dat lager niet goed, of zit er scheef in.
Hoor je niet het aansturen van de motor door de regelaar?
Bij een schuimpie hoor je dat niet maar bij een ribbenvleugel met folie heb je gewoon een paar trommels die alles versterken.

GJ
 
Schurend geluid bij het grootste lager?
Dan is dat lager niet goed, of zit er scheef in.
Hoor je niet het aansturen van de motor door de regelaar?
Bij een schuimpie hoor je dat niet maar bij een ribbenvleugel met folie heb je gewoon een paar trommels die alles versterken.

GJ

Het schurende lager is al vervangen. Ik houd het tegen mijn oor.
 
Haha, of nog van de vorige avond...
Maar ik zou niet weten hoe dat voelt, heb zelden alcohol gedronken, 1 rum/cola op mijn verjaardag, verder nooit.
Vrienden van me zopen zich elk weekend klem, ik kon dan zonder rijbewijs ze naar huis rijden.
En wie heeft het aan zijn lever gekregen?
Ik...

Wil.. als je nu hier naartoe rijd kan je vanavond een rondje ring met me meerijden in een Ferrari 599.
Hij is nu onderweg hier naartoe.
Niek werd al misselijk in de Alfa op de weggetjes hier rond het dorp.

GJ
 
En GJ... niet van de elektronische regeling halen... dus op de total non-control stand...
Dan gaat het van de baan af. 600 pk is niet te controleren...
Veel pret... schitterende wagen!... Ik wist niet dat een 599 een dicky-seat had?
 
Hij had het over iets van 650 pk?
Ik heb geen idee wat het is, ik heb hem nog nooit gezien.
Hij heeft hem net van een veiling gekocht en wil hem even opentrappen, doet ie met elke nieuwe aanwinst, behalve die ouwe dingen die toen in mijn garage stonden.
Ik ga nu naar het circuit, hij belde dat ie er bijna was.
En ja, alles blijft aan, als ik schade rij dan mag ik nooit meer in iets van hem rijden.

GJ
 
Uiteraard zie je het op 'Italia a Assen' op de baan...
en bij Top Gear gaan ze er mee gooien... en misdragen
Maar met alle modi uit... is het linke soep.... leerde het...

Hoe krijg je 650 pk op de banden... aan het asfalt kwijt... niet zonder fly-by-wire...
Ik denk dat er heel erg terug geregeld wordt.
Des al niet te plus... autofonisch feestje! En bloedmooi! Knikker maar wat plaatjes op FB...
Heel benieuwd!
 
Haha, of nog van de vorige avond...
Maar ik zou niet weten hoe dat voelt, heb zelden alcohol gedronken, 1 rum/cola op mijn verjaardag, verder nooit.
Vrienden van me zopen zich elk weekend klem, ik kon dan zonder rijbewijs ze naar huis rijden.
En wie heeft het aan zijn lever gekregen?
Ik...

Wil.. als je nu hier naartoe rijd kan je vanavond een rondje ring met me meerijden in een Ferrari 599.
Hij is nu onderweg hier naartoe.
Niek werd al misselijk in de Alfa op de weggetjes hier rond het dorp.

GJ

Mooie uitnodiging, maar ik moet nog uren en dagen verven.
Veel scheur-plezier. Ga je naar de NBR?
 
Wat is er met Willy aan de hand ? Het is akelig stil hier.

Excuses Wim, sorry sorry sorry.
Harde wind, regen, de lessen zijn weer begonnen, schilderen, schuren, verven, solliciteren, etc-

Maar ...... over enkele ogenblikken vertrek ik naar vriend GJVO in het Eifel-gebergte.
Behalve vliegen, wil ik ook de Eifeltoren bezichtigen.

Vul zelf de :D even in Wim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top