De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoop dat het hotel genoeg kamers heeft, als je zoveel man meeneemt....

    GJ
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een of twee zijn fervente kampeerders. Die gaan naar de camping bij je vliegclub.
    Waarschijnlijk drie kamers in het hotel nodig.
    We kunnen dan ´s avonds gezellig samen zijn, op een van de locaties.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gisterenavond de WOT laten controleren en vliegen door twee cracks van de Hawks;
    Lekker overpowered. Niet te overtrekken. Vliegt zeer stabiel. Zwaartepunt perfect.

    Wel nieuwe lagers voor de AXI besteld in Nederland. Er zitten 2 kleine en 1 grote in.
    Hij maakt een rammelend geluid. Deze motor heeft al eens een crash meegemaakt.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja en ja.
    Waarom zou de snelheid omlaag moeten?
    Waarom zitten er 3 kogellagers in?
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Omdat er behoolijk wat snelheid in die kist zit.
    En met een 13x4 wordt je vliegtijd ook wat langer.
    Je zal iets minder vermogen hebben met opstijgen maar elke electrokist is veel te overpowered, mensen kunnen niet eens meer gewoon opstijgen, dus 10 meter rijden en dan rustig van de grond loskomen.
    Het is nu, gas erop en recht omhoog binnen 2 meter.
    Arme passagiers, die zitten allemaal te kotsen in dat model.

    Waarom 3 lagers?
    Omdat het een kwaliteitsmotor is, de rotor is dan beter ondersteund en kan niet gaan slingeren, loopt dus mooier.


    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Klopt, bij half gas is hij in een paar meter los.
    Kotsende klanten wil niemand. Sterk argument.

    Toen hij nieuw was zat hij in een Wot 4 en later in een Acro Wot. Wot zeg je daar van? :D
    De motor liep toen als een zonnetje.

    Tegenwoordig past Axi lagers uit Japan toe. Die moeten goed zijn, want daar komen mijn koi ook vandaan (en nog een sterk argument).
     
  8. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ken je er ook een koi in duwen, die zwemmen ook lekker rond.
    Goh, wat maakte dat kreng een lawaai.
    Ik dacht dat het een mooi fluisterkistje was maar nee hoor.
    Verder vliegt die kist prachtig, totaal geen stall-moment en sturen als de mooiste.
    Lekker mee vliegen Wil. Succes!
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Visolie zal ook wel goed smeren, denk ik.

    Zelfs ik kan er mee vliegen meneer W. Dat Wil (ik dus) wat zeggen. Ik kom er even niet meer uit :D
    Enne.....mij niet meer zo plagen heh.
     
    jve vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    13x4 dat is toch met weinig spoed. Ja, dat past wel bij mij.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vannacht droomde ik, dat ik mijn zwembrevet ging halen, maar niet zeker wist of ik wel de juiste accu had.

    Ik word nog eens een keer gek van die hobby :D.
     
    jve vindt dit leuk.
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Net als wij, bedoel je toch?
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb gelukkig lotgenoten :D
     
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.234
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Smeren? Met motorolie!
    Lagers in cups drijf je in op de buitenring. Gaat goed met passend buisstuk op minidoppenset.
    Persen of drijven via de kogels is uit den boze!
    Lukt je dat echt niet... dan opsturen naar het verre Drenthe. Of GJ... of naar Serge...
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Goede tips.
    Ik heb een zeer handige vriend in de buurt.
     
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.234
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Basm het zijn ZZ lagers, dus afgedicht.
    Hebben geen smering nodig, zit als het goed is levenslang vet in.
    Lagers verwijderen is niet zo moeilijk maar om nieuwe lagers er goed recht in te krijgen zonder geweld kan soms lastig zijn.
    Hulmiddeltje maken van en 6mm as en 2 blokjes hout.
    Eventueel de rotor warm stoken en de lagers in de vriezer.

    GJ
     
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.234
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    GJ via de buitenring pers je er zo in.
    No time...
    Zo nauw is die passing nu ook weer niet. Gewoon DIY.
    In de vrieskast helpt absoluut zeker...

    ZZ is via de stalen afscherming te smeren. Gelden als stofdicht en niet als volledig vloeistofdicht. Die met de rubber seals alleen als je 1 seal weghaalt.
    Dus eens in de tijd krijgen ze een drupje olie... en dat werkt echt...

    Op den duur slijten de rubber seals toch ook.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2020
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hij moet niet te soepel gaan draaien, dan hoor je hem niet meer.
    En Wil is zo blind als een mol, die vliegt op geluid.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.234
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha... maar een gillendekeukenmeid is ook niets...
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina