De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij moet niet te soepel gaan draaien, dan hoor je hem niet meer.
En Wil is zo blind als een mol, die vliegt op geluid.

GJ

Het is buitengewoon veilig als mijn motors een partij herrie maken.
Dan kan iedereen op tijd wegspringen, plat op het gras gaan liggen, achter de afrastering duiken, onder de tafels gaan zitten, etc.

De Duitsers gebruikten dat idee in de jaren 40-45.
Junkers Stuka.. was een mooie kist voor jou geweest.

GJ

De Duitsers gebruikten dat idee in de jaren 40-45.
Junkers Stuka.. was een mooie kist voor jou geweest.

GJ
Duitsers gebruikten toen de tijd wel meer ideeën. Was niet iedereen gecharmeerd van. [emoji26] Gisteren Oradour sur Glane bezocht.....heel indrukwekkend......maar wel of topic.

Goed te lezen dat je je weer lekker roert, Wil! Goed bezig [emoji108]

ZZ is via de stalen afscherming te smeren. Gelden als stofdicht en niet als volledig vloeistofdicht.
En TOCH geldt voor dubbelZ lagers dat ze voor het leven gesmeerd zijn, en ik kan dat nog wel wat sterker vertellen: als je er éénmaal olie op doet, moet je ze daarna altijd regelmatig smeren. Dat laatste staat nergens, maar het eerste (gesmeerd voor de volle levensduur) wel. Dat je dan niet extra moet gaan smeren met iets wat het vet verdunt, is niet meer dan nogal wiedus.

Zowel ZZ als 2RS lagers, moet je niks mee doen. Plaatsen, en laten draaien tot ze rauw worden. Het vet wat er in zit, moet normaal gesproken temperaturen tot 100 graden moeiteloos kunnen hebben.

Duitsers gebruikten toen de tijd wel meer ideeën. Was niet iedereen gecharmeerd van. [emoji26] Gisteren Oradour sur Glane bezocht.....heel indrukwekkend......maar wel of topic.

Goed te lezen dat je je weer lekker roert, Wil! Goed bezig [emoji108]

Het zijn zware (vlieg) tijden Arnold, maar ik houd stand.

En TOCH geldt voor dubbelZ lagers dat ze voor het leven gesmeerd zijn, en ik kan dat nog wel wat sterker vertellen: als je er éénmaal olie op doet, moet je ze daarna altijd regelmatig smeren. Dat laatste staat nergens, maar het eerste (gesmeerd voor de volle levensduur) wel. Dat je dan niet extra moet gaan smeren met iets wat het vet verdunt, is niet meer dan nogal wiedus.

Zowel ZZ als 2RS lagers, moet je niks mee doen. Plaatsen, en laten draaien tot ze rauw worden. Het vet wat er in zit, moet normaal gesproken temperaturen tot 100 graden moeiteloos kunnen hebben.

Ik kom nergens aan en was mijn handen in onschuld :D.

Inmiddels heb ik GJ bevorderd tot mijn persoonlijke adviseur.
Hij weet het zelf nog niet. Dus niks zeggen heh mannen.
Wat zal hij blij zijn, als ik het hem vertel o_O :D.

Nu even serieus: hij geeft erg goede-, praktijkgerichte tips. zowel over het vliegen, inbouwen, afstellen, instellen.
Hij kan ook gericht adviseren, omdat ik al verschillende keren met hem gevlogen heb.
En hij weet alles van het snellere spul. In mijn directe omgeving zijn daar niet veel gelijkgestemden in.

En hij heeft veel geduld (inkoppertje, kom er maar in mannen :D)

Terecht lastig denk ik.

Maar niks is mooier dan dat iemand met kennis van zaken een ander op weg helpt en zijn kennis deelt.

Ik ben net terug uit nurburg, naar museum geweest, nurburgring, en nu zitten de twee even in de tuin te knutselen.

En mensen helpen, modelvlieger is al een uitstervend soort, ik help iedereen die het vraagt en advies aanneemt.
En ik weet ook niet alles.

GJ

Terecht lastig denk ik.

Maar niks is mooier dan dat iemand met kennis van zaken een ander op weg helpt en zijn kennis deelt.

Het is bewezen, dat iemand helpen meer voldoening geeft, dan zelf geholpen worden.
Dat geldt ook voor het weggeven van geld. Ik zal dan ook binnenkort mijn banknummer bekend maken:D.

De servos in een mpx heron worden even mechanisch in de neutraalstand gezet.
En dan pas in de computer gefinetuned.

GJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back