De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steven8110

    steven8110

    Lid geworden:
    17 feb 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Lobith
    Dat is nog wel meer in Duitsland hier net over de grens in de dorpjes zijn de winkels ook deels dicht in de midsag
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zouden ze liever niet willen verkopen?
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    heeft niks te maken met al of niet willen verkopen, maar met een wettelijke regeling van jaren geleden. Toen was het verplicht om van 12 tot 3 te sluiten ivm de rust. Nu bestaat dit nog steeds als de zondagsrust, Bij de diverse lokale vliegclubs betekend dit dat men van 12 tot 3 niet mag vliegen, of dat brandstof tijdens die periode niet mag vliegen.
     
    easy vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben bezig met de handleiding van de sx7 zender. Zouden jullie voor duits of engels kiezen?
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben bezig met de handleiding van de sx7 zender. Zouden jullie voor duits of engels kiezen?
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Hangt er van af hoe goed je Duits of Engels is. Het handigst is de zender in te stellen in de taal van de handleiding die je gebruikt. Schermafbeeldingen in de handleiding komen dan overeen met de weergave op het LCD display.
    Mijn persoonlijke voorkeur is altijd Engels. Lees de handleiding in ieder geval één keer helemaal door. Dan weet je wat er allemaal met de zender mogelijk is.
    In ieder geval veel succes en plezier met je nieuwe zender.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je, ik nijg ook naar engels, maar veel clubleden zijn duits gewend. In geval ik hulp nodig heb! De bijgevoegde beknopte handleiding is in beide talen. Ik had vroeger zowel duits als engels in mijn pakket. Ik zal eens kijken of er een uitgebreide handleiding in het engels is te downloaden.
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Kijk ook even naar het versienummer van de software in je zender en de softwareversie die beschreven wordt in handleiding. Heeft je zender een hogere versie dan beschreven in de handleiding dan is er op de site van Multiplex vast een aanvulling op de handleiding te vinden. Anders lop je straks tegen problemen aan omdat mogelijk was je op het scherm van je zender ziet, niet overeenkomt met de handleiding.

    Het is ook mogelijk dat er bij Multiplex een software-update voor je zender beschikbaar is. Die moet dan in de zender worden geïnstalleerd. Als je niet precies weet hoe dat moet, vraag dan even hulp bij je vereniging.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Zoals ik al zei. ik spreek en schrijf prima engels en duits maar voor modelbouw kies ik altijd duits omdat dat een beetje de oertaal is voor modelbouw.
    En het is makkelijker zoeken als je de duitse termen kent, de meeste info vind je op RC-Network, en dat is duits.

    Maar volg je hart, en de clubleden.

    GJ
     
  10. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Het is ook vaak van belang in welke taal de handleiding oorspronkelijk is geschreven. Die taal prefereer ik meestal. Wanneer een Duitser de handleiding schreef en hij of een ander vertaald die weer in het Engels, kunnen er toch altijd wat onduidelijkheden in sluipen.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Geholpen door clubleden vandaag aanzienlijk verder gekomen met de Multiplex. Het oogt allemaal zeer overzichtelijk.
    De handleiding toch in het engels uitgeprint en het menu ook op engels gezet.
    Woensdag, tijdens de bouwavond, de eerste ontvanger eens aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2018
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik zou het bijna vergeten, maar zondag diverse complimenten gekregen van clubleden over het vliegen :rolleyes:.
     
    Arnold 85 en steven8110 vinden dit leuk.
  13. steven8110

    steven8110

    Lid geworden:
    17 feb 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Lobith
    Goed bezig blijven oeffenen
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En niet te abrupt sturen, wat ik al zei tijdens de vlakke acht.
    Groooooot vliegen, ruim vliegen.
    Dat zal je bij de Ion Pro echt moeten doen omdat het een zwever is.
    Voor alle modellen geldt.
    En als je hem (of het) even niet meer ziet door de zon of andere reden, niet sturen, hij komt er als het goed is aan de andere kant na een seconde of 3 weer uit.
    Laat het vliegtuig doen waar hij goed in is, vliegen.
    Als jij dat gaat verpesten door te sturen wordt het vliegtuig boos en gaat ie je straffen door zijn kop in het zand (of aarde) te steken.

    GJ
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat ga ik zeker doen Steven. Ik hoorde overigens dat de meesten die op latere leeftijd beginnen het niet volbrengen en voortijdig stoppen. Bij onze club zijn nog een paar leden ongeveer gelijktijdig met mij begonnen, maar die blijken vroeger al gevlogen te hebben. Da's niet eerlijk :D.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2018
  16. steven8110

    steven8110

    Lid geworden:
    17 feb 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Lobith
    Ik heb het dit jaar ook weer opgepakt na 18jaar toen de basis gedaan echter met gas rechts en kon dit in mijn hoofd niet combineren met sturen. Dit voorjaar weer begonnen echter met gas links het gaat me boven verwachting goed ik vlieg het hele seizoen met 1toestel om zo goed te kunnen leren. Hoop dat het jou ook eerdaags beter afgaat succes
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    O
    O, jee ..... een boos vliegtuig ....... dat moeten we niet hebben :D.

    Het probleem dat ik had, met het vliegtuig even niet zien, is inmiddels verholpen. Ik maak rustig de ingezette bocht af en plotseling zie ik hem weer.

    Verder heb ik iemand(knipoog-knipoog) die mij gaat leren met de Ion te vliegen.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Leuk om te horen Steven. En ...... jij bent een stuk verstandiger als ik, maar dat kan ook haast niet anders :D. (kom er maar in Gerben)
     
  19. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Nagels met koppen. Ik geef mijn leerlingen altijd de raad: als je gaat merken dat hij in de zon gaat vliegen, eventjes alles los en kijk direct voorbij de zon, probeer niet te volgen in de zon.
    Je gaat volledig verblind zijn, en eigenlijk gaat het toestel niet noemenswaardig veranderen van positie gedurende die kleine periode.

    Eigenlijk zou ik die routine in de opleiding moeten steken bedenk ik me nu. Leerling-leraar koppelen, ik stuur 'm in de zon, haal jij 'm er maar uit ...:weetnie:
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ook goed bezig Dries.
    Deze kennis en kunde had mij een paar toestellen kunnen besparen. Ik zeg er kunde bij, want je moet het op een of andere manier durven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina