De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een middagpauze van 12.00 - 15.00 uur (geen grapje) kan echt niet meer in deze tijd.
Je wilt na de ochtendfiles vertrekken, maar je wilt daar niet pas om 11.30 uur aankomen.
Na 15.00 uur kom je waarschijnlijk in een file terecht.

Dat is nog wel meer in Duitsland hier net over de grens in de dorpjes zijn de winkels ook deels dicht in de midsag
 
heeft niks te maken met al of niet willen verkopen, maar met een wettelijke regeling van jaren geleden. Toen was het verplicht om van 12 tot 3 te sluiten ivm de rust. Nu bestaat dit nog steeds als de zondagsrust, Bij de diverse lokale vliegclubs betekend dit dat men van 12 tot 3 niet mag vliegen, of dat brandstof tijdens die periode niet mag vliegen.
 
Hangt er van af hoe goed je Duits of Engels is. Het handigst is de zender in te stellen in de taal van de handleiding die je gebruikt. Schermafbeeldingen in de handleiding komen dan overeen met de weergave op het LCD display.
Mijn persoonlijke voorkeur is altijd Engels. Lees de handleiding in ieder geval één keer helemaal door. Dan weet je wat er allemaal met de zender mogelijk is.
In ieder geval veel succes en plezier met je nieuwe zender.
 
Hangt er van af hoe goed je Duits of Engels is. Het handigst is de zender in te stellen in de taal van de handleiding die je gebruikt. Schermafbeeldingen in de handleiding komen dan overeen met de weergave op het LCD display.
Mijn persoonlijke voorkeur is altijd Engels. Lees de handleiding in ieder geval één keer helemaal door. Dan weet je wat er allemaal met de zender mogelijk is.
In ieder geval veel succes en plezier met je nieuwe zender.
Dank je, ik nijg ook naar engels, maar veel clubleden zijn duits gewend. In geval ik hulp nodig heb! De bijgevoegde beknopte handleiding is in beide talen. Ik had vroeger zowel duits als engels in mijn pakket. Ik zal eens kijken of er een uitgebreide handleiding in het engels is te downloaden.
 
Kijk ook even naar het versienummer van de software in je zender en de softwareversie die beschreven wordt in handleiding. Heeft je zender een hogere versie dan beschreven in de handleiding dan is er op de site van Multiplex vast een aanvulling op de handleiding te vinden. Anders lop je straks tegen problemen aan omdat mogelijk was je op het scherm van je zender ziet, niet overeenkomt met de handleiding.

Het is ook mogelijk dat er bij Multiplex een software-update voor je zender beschikbaar is. Die moet dan in de zender worden geïnstalleerd. Als je niet precies weet hoe dat moet, vraag dan even hulp bij je vereniging.
 
Zoals ik al zei. ik spreek en schrijf prima engels en duits maar voor modelbouw kies ik altijd duits omdat dat een beetje de oertaal is voor modelbouw.
En het is makkelijker zoeken als je de duitse termen kent, de meeste info vind je op RC-Network, en dat is duits.

Maar volg je hart, en de clubleden.

GJ
 
Het is ook vaak van belang in welke taal de handleiding oorspronkelijk is geschreven. Die taal prefereer ik meestal. Wanneer een Duitser de handleiding schreef en hij of een ander vertaald die weer in het Engels, kunnen er toch altijd wat onduidelijkheden in sluipen.
 
Geholpen door clubleden vandaag aanzienlijk verder gekomen met de Multiplex. Het oogt allemaal zeer overzichtelijk.
De handleiding toch in het engels uitgeprint en het menu ook op engels gezet.
Woensdag, tijdens de bouwavond, de eerste ontvanger eens aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
En niet te abrupt sturen, wat ik al zei tijdens de vlakke acht.
Groooooot vliegen, ruim vliegen.
Dat zal je bij de Ion Pro echt moeten doen omdat het een zwever is.
Voor alle modellen geldt.
En als je hem (of het) even niet meer ziet door de zon of andere reden, niet sturen, hij komt er als het goed is aan de andere kant na een seconde of 3 weer uit.
Laat het vliegtuig doen waar hij goed in is, vliegen.
Als jij dat gaat verpesten door te sturen wordt het vliegtuig boos en gaat ie je straffen door zijn kop in het zand (of aarde) te steken.

GJ
 
Goed bezig blijven oeffenen

Dat ga ik zeker doen Steven. Ik hoorde overigens dat de meesten die op latere leeftijd beginnen het niet volbrengen en voortijdig stoppen. Bij onze club zijn nog een paar leden ongeveer gelijktijdig met mij begonnen, maar die blijken vroeger al gevlogen te hebben. Da's niet eerlijk :D.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het dit jaar ook weer opgepakt na 18jaar toen de basis gedaan echter met gas rechts en kon dit in mijn hoofd niet combineren met sturen. Dit voorjaar weer begonnen echter met gas links het gaat me boven verwachting goed ik vlieg het hele seizoen met 1toestel om zo goed te kunnen leren. Hoop dat het jou ook eerdaags beter afgaat succes
 
O
En niet te abrupt sturen, wat ik al zei tijdens de vlakke acht.
Groooooot vliegen, ruim vliegen.
Dat zal je bij de Ion Pro echt moeten doen omdat het een zwever is.
Voor alle modellen geldt.
En als je hem (of het) even niet meer ziet door de zon of andere reden, niet sturen, hij komt er als het goed is aan de andere kant na een seconde of 3 weer uit.
Laat het vliegtuig doen waar hij goed in is, vliegen.
Als jij dat gaat verpesten door te sturen wordt het vliegtuig boos en gaat ie je straffen door zijn kop in het zand (of aarde) te steken.

GJ

O, jee ..... een boos vliegtuig ....... dat moeten we niet hebben :D.

Het probleem dat ik had, met het vliegtuig even niet zien, is inmiddels verholpen. Ik maak rustig de ingezette bocht af en plotseling zie ik hem weer.

Verder heb ik iemand(knipoog-knipoog) die mij gaat leren met de Ion te vliegen.
 
Ik heb het dit jaar ook weer opgepakt na 18jaar toen de basis gedaan echter met gas rechts en kon dit in mijn hoofd niet combineren met sturen. Dit voorjaar weer begonnen echter met gas links het gaat me boven verwachting goed ik vlieg het hele seizoen met 1toestel om zo goed te kunnen leren. Hoop dat het jou ook eerdaags beter afgaat succes

Leuk om te horen Steven. En ...... jij bent een stuk verstandiger als ik, maar dat kan ook haast niet anders :D. (kom er maar in Gerben)
 
En als je hem (of het) even niet meer ziet door de zon of andere reden, niet sturen, hij komt er als het goed is aan de andere kant na een seconde of 3 weer uit.
Nagels met koppen. Ik geef mijn leerlingen altijd de raad: als je gaat merken dat hij in de zon gaat vliegen, eventjes alles los en kijk direct voorbij de zon, probeer niet te volgen in de zon.
Je gaat volledig verblind zijn, en eigenlijk gaat het toestel niet noemenswaardig veranderen van positie gedurende die kleine periode.

Eigenlijk zou ik die routine in de opleiding moeten steken bedenk ik me nu. Leerling-leraar koppelen, ik stuur 'm in de zon, haal jij 'm er maar uit ...:weetnie:
 
Nagels met koppen. Ik geef mijn leerlingen altijd de raad: als je gaat merken dat hij in de zon gaat vliegen, eventjes alles los en kijk direct voorbij de zon, probeer niet te volgen in de zon.
Je gaat volledig verblind zijn, en eigenlijk gaat het toestel niet noemenswaardig veranderen van positie gedurende die kleine periode.

Eigenlijk zou ik die routine in de opleiding moeten steken bedenk ik me nu. Leerling-leraar koppelen, ik stuur 'm in de zon, haal jij 'm er maar uit ...:weetnie:

Ook goed bezig Dries.
Deze kennis en kunde had mij een paar toestellen kunnen besparen. Ik zeg er kunde bij, want je moet het op een of andere manier durven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top