de noodzakelijkheid van die knop zit bij heli's..
die mixen gas met pitchpositie op 1 stick.
daarbij is stick onderin bij een heli niet automatisch geen gas.
met een throttle hold (want daar heb je het dan over, stationair van de brandstofmotor. throttle cut is uitzetten van de motor) zet je het gas op stationair, zonder dat de rest van de besturing er last van heeft.
bij electro gaat de motor uit.
voor vliegtuigen kun je het er in zetten.
maar het is weer een extra "veiligheid", en alle beveiligingen hebben ook weer hun eigen kans op onveiligheden.
persoonlijk zou ik, voor het aansluiten voor je voeten en het pakken van de zender (15 tot 30 secondes?) geen extra beveiligingsschakelaar instellen.
MET die schakelaar zou ik dan weer bang zijn dat mensen hun toestel aangesloten op vervelende plekken laten staan..
zo van, hij doet toch niks dankzij de schakelaar, dus kan ik hem laten staan
en juist daar heb ik weer aardig wat incidenten mee gezien.
de beste manier van beveiligen, is correct met het toestel en spullen omgaan.
het automatisme erin rammen.
zul je zien dat het morgen bij mij misgaat

maar een ongeluk komt nooit door 1 ding... altijd 5 tot 10 oorzaken aan te wijzen..
en nogmaals, iedereen moet het zelf weten.
een goed gevoel erbij hebben is zeker net zo belangrijk. ALS je er maar goed mee om gaat.
want dat is het grote punt.
gaat men er niet goed mee om, kun je 30 beveiligingen erin zetten, en gaat het nog mis