hobbyist
Forum veteraan
Dus als één iemand op de aardkloot iets schrijft wat wel of niet waar is.niet dat ik het "echt" weet, ik lees veel op internet, zie af en toe wat ik op het veld tegenkom.
mn werk zit ook in een totaal andere richting, dus dat helpt ook niet mee
Waardoor één klacht een waterval van dezelfde klachten genereert, terwijl het een éénmalig iets was.
Waarbij nog eens niet zeker is dat de vermelde oorzaak ook daadwerkelijk de oorzaak is.
Je modelvliegmaatjes die je aan het observeren bent op het veld overkomen zo ongeveer hetzelfde.
Jij vertelt hun of je stelt de conclusie, dat het door de potmeter komt, het hele internet staat daar immers mee volgeschreven.
Zo wordt een verhaaltje een best wel mooi geloofwaardig verhaaltje met eigenlijk maar één originele bron.
Als bij mij een servo of ander iets stuk gaat wil ik graag weten waardoor dat is gekomen.
Door mijn, af en toe moet ik ook wat werken en mogelijkheden buiten het werk om.
Heb ik vaak de mogelijkheid om dat uit te zoeken.

In de afgelopen 30 jaar heb ik maar een paar defecte servo's gehad, waarvan de oorzaak is achterhaald.
Bepaalde mini/micro exemplaren van Hitec (MPX), als daar het stuurstangetje met nogal wat geweld in het servo heveltje wordt gefrummeld.
En het heveltje zit al op de servo, tja dat is mechanisch niet zo goed voor het potmetertje.
Dat gebeurd ook bij nogal een grote kudde merkloze exemplaren.
Gestripte tandwielen, bij een harde landingen of na het abrupt beëindigen van de vliegbeweging.
("Daar staat anders nooit een boom.")
Motortjes in de servo bij een tikkeltje te gevoelig afgestelde gyro.
Resumé zo is mijn ervaring, het menselijk falen sloopt de servo.