De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt niet alles hebben: Niet in de buurt van Kerkdriel, maar het clubveld van Steenwijk is absoluut en 100% bomenvrij.
Zelfs geen clubhuis om tegenaan te vliegen. Hooguit clubgenoten, of op wat grotere afstand, auto's van clubgenoten (of je eigen auto), maar meer ook niet.
Als Wil zich DAAR niet kan vermaken, kan hij het nergens :D :D :D
Dat is 1 uur en 3 kwartier rijden.

Je kan ook leren vliegen...
Met die F5B kisten moesten we een keer op een veld in Belgie op een postzegel landen, aanvliegen over de auto's tegen de zon in kijkend.
Waarom niet gewoon weer even met een Calmato hoogdekker met een echte instructeur aan de gang.
Dan leer je ook crosswind landen, of zelfs wind mee.
Alhoewel, hoeveel wind was er gisteren.
En hoeveel vluchten had de Fourstar gemaakt, beetje duur vliegen zo..

GJ

Helaas, Vught niet geschikt. Bijna ieder lid krijgt bij ons n klimcursus [emoji12]

Een beetje in de buurt gaat niet lukken.
Gewoon niet meer vliegen bij Noorderwind (de bomen staan ten zuiden van het veld)
Het is gebruikelijk dat iedereen daar een paar keer door crashed.

Ik ben vanmiddag ergens wezen kijken. Daar hebben ze een compleet bos aan de zuidkant.
Wel een mooie oost-west baan en aan de noorder kant veel ruimte.

Fourstar gecrashed ? Gewoon repareren !
Kist is volledig hout, is simpel te maken.

Ander veld veranderd niets. Een goede modelvlieger kan op ieder veld vliegen. Bomen en crosswind moeten geen probleem zijn.

Repareren en doorzetten is het enige waar je het mee leert.

Grt,

Arnoud.

Fourstar gecrashed ? Gewoon repareren !
Kist is volledig hout, is simpel te maken.

Ander veld veranderd niets. Een goede modelvlieger kan op ieder veld vliegen. Bomen en crosswind moeten geen probleem zijn.

Repareren en doorzetten is het enige waar je het mee leert.

Grt,

Arnoud.

Natuurlijk ga ik door Arnoud. Ik ben nog maar een redelijke vlieger.
Bij mijn nieuwe club heeft vanmiddag iemand aangeboden mij verder te willen begeleiden. Hij is de oudleraar van de huidige leraar daar.
Van een van de andere leden, kan ik een eenvoudige motorkist overnemen. Morgen probeer ik dat te regelen. Anders gaat zolang de EasyStar mee.

Als dat allemaal goed gaat, vraag ik of hij mij wil begeleiden met de X-Tra of met de Tucano 60. Zo deden we dat bij Vliegclub Maasdriel ook altijd.

Het woord repareren bij de 4* kun je beter vervangen door bouwen :D. Maar misschien bewaar ik hem wel

Het voltallige modelbouwforum: "goed bezig Wil".
Wil: "dank jullie wel, jongens".

Maak eens een foto van de fourstar zoals ie nu is.
Een paar stukjes hout kopen is goedkoper dan een nieuwe kist, die toch ook weer naar beneden valt.

GJ

Ik heb net een kistje gekocht voor de dagen dat ik niet helemaal helder ben..
Als je hier naartoe komt kan je daar ook mee vliegen.
Het is een hoogdekker maar wel een hele leuke.
Een Citabria van 170 span.
Denk dat ik er een omgebouwde benzinemotor op ga zetten, dan kan ie uren in de lucht blijven.

GJ

Probeer toch de Fourstar te repareren of ga weer met een Calmato vliegen zoals GJ al aangaf.
Steeds veranderen van model heeft geen zin. Doordat je nog geen ervaren vlieger bent begin je iedere keer opnieuw met vliegen.
Houd je bij 1 model en vlieg ermee totdat je het brevet behaald hebt.

Je zult zien dat dit veel beter werkt.

Grt,

Arnoud.

Probeer toch de Fourstar te repareren of ga weer met een Calmato vliegen zoals GJ al aangaf.
Steeds veranderen van model heeft geen zin. Doordat je nog geen ervaren vlieger bent begin je iedere keer opnieuw met vliegen.
Houd je bij 1 model en vlieg ermee totdat je het brevet behaald hebt.

Je zult zien dat dit veel beter werkt.

Grt,

Arnoud.

Daar zit zeker een kern van waarheid in.

Willy wil graag leren vliegen en bouwen, en ik zou graag nog altijd willen leren gitaar spelen.
Geen idee of ik enig talent heb. Vast niet, enkel een heel erg bescheidde ambitie.
Maar als de lamme de blinde (en verse visa) wil helpen,wie weet wat er uit voortkomt. :rofl:

Voordeel van een hoogdekker is dat hij stabieler is.
Ook al kan je redelijk vliegen, er gebeuren toch steeds weer kleine rare dingen.
De reden ken je, de basis mis je.
Dat was deze crash ook weer.
Gaan vliegen zonder na te denken of je hem op die dag met die windrichting wel kan landen.
Met een hoogdekker, crosswind en een instructeur kan je vliegen.
En kan je dus oefenen.
Dan hoef je ook niet op zoek naar een veld dat helemaal open is.
Ik zou hier in de straat een vliegtuig kunnen laten opstijgen en landen, dat is gewoon ervaring, en dat heb jij nog niet.

GJ

Willy wil graag leren vliegen en bouwen, en ik zou graag nog altijd willen leren gitaar spelen.
Geen idee of ik enig talent heb. Vast niet, enkel een heel erg bescheidde ambitie.
Maar als de lamme de blinde (en verse visa) wil helpen,wie weet wat er uit voortkomt. :rofl:

Erwin,
Veel mensen denken, dat als je Conservatorium hebt gedaan, je alle instrumenten kunt bespelen.
Dat is onmogelijk. In principe kies je 1 hoofdinstrument en een bij-instrument (meestal piano).
Ik kan je wel helpen met noten lezen, maar een gitaar bespelen........daar heb ik nul aanleg voor.

Ik speel alles met toetsen, vanaf mijn 5e of zo accordeon maar ik kan geen noot lezen.
Ooit wel eens les gehad toen ik van oma een nieuw orgel kreeg maar na 1 les zei de leraar al, je hebt geen les nodig.
Maar ik ben ooit bij een concert van de Dire Straits geweest en ik liep al jaren met het idee gitaar te leren.
Dus mooi gitaar gekocht, les nemen, dus dan moet je wel noten leren, maar ik vind gitaar vreselijk moeilijk.
Bij een toets instrument zit er altijd een vaste toon onder een toets.
Een gitaar heeft geen toetsen maar daar werk je met grepen.
Effe verkeerdven het klinkt als een krolse kater.
Gitaar staat inmiddels stof te happen, ooit komt ie aan de muur te hangen, hij is best mooi.
Beetje als een heel mooi model dat vreselijk vliegt.

GJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back