De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nog maar een redelijke vlieger.
Ja je bent een gevaar voor de flora en fauna, clubleden nog niet meegeteld.:D
Als de Easystar je reserve kistje is na de crash van de 4*, waar is de hoogdekker gebleven?

Vroeger toen er nog geen ARF was, vlogen we tijdens het opleidingstraject het eerste jaar met hetzelfde kistje (hoogdekker) en daarna een midden en uiteindelijke een laagdekker.
En dan niet tussendoor wisselen van laag naar hoog dekker, behalve na een goeie crash waarbij de reparatie iets inhield dan een druppie lijm.
Tegenwoordig komt de jeugd bij het minst geringste krasje op het model gelijk met iets nieuws fladderends aanzetten.
Ok, een enkeling heeft wat bomen gerooid tijdens de landing.

De basis die je mist, ga je niet leren met een 4*, ook niet met een EasyStar, die vliegt weer veel te makkelijk.
Of je gaat de moeilijkheidsgraad verleggen, bij harde wind een halve meter boven de grond blijven vliegen met dat schuimpje.
Als de mogelijkheid er is, ga je zelf midden op het veld staan en ga laag boven de grond om je heen vliegen.

Laatst bewerkt:
Ik speel alles met toetsen, vanaf mijn 5e of zo accordeon maar ik kan geen noot lezen.
Ooit wel eens les gehad toen ik van oma een nieuw orgel kreeg maar na 1 les zei de leraar al, je hebt geen les nodig.
Maar ik ben ooit bij een concert van de Dire Straits geweest en ik liep al jaren met het idee gitaar te leren.
Dus mooi gitaar gekocht, les nemen, dus dan moet je wel noten leren, maar ik vind gitaar vreselijk moeilijk.
Bij een toets instrument zit er altijd een vaste toon onder een toets.
Een gitaar heeft geen toetsen maar daar werk je met grepen.
Effe verkeerdven het klinkt als een krolse kater.
Gitaar staat inmiddels stof te happen, ooit komt ie aan de muur te hangen, hij is best mooi.
Beetje als een heel mooi model dat vreselijk vliegt.

GJ

Je had dan ook beter met een piepschuimgitaar kunnen beginnen G.J.

Om je heen vliegen?
Dat is het laatste wat je moet doen, altijd voor je vliegen.
Maar ik zal de citabria die ik gekocht heb kopieren.
Epoxy romp, piepschuim vleugel.
Crashen, binnen 2 dagen weer vliegen met hetzelfde soort kist.
Daar leer je van.
En de Citabria doet echt niet onder voor een laagdekker wat vliegeigenschappen.

GJ

Om je heen vliegen?
Als je met de voetjes mee draait met de positie van het model, blijf je altijd voor je vliegen.
Maar moet ik dat zo in detail hier op het forum neer schrijven of valt zo'n muntstukje niet vanzelf?

Ja je bent een gevaar voor de flora en fauna, clubleden nog niet meegeteld.:D
Als de Easystar je reserve kistje is na de crash van de 4*, waar is de hoogdekker gebleven?

Vroeger toen er nog geen ARF was, vlogen we tijdens het opleidingstraject het eerste jaar met hetzelfde kistje (hoogdekker) en daarna een midden en uiteindelijke een laagdekker.
En dan niet tussendoor wisselen van laag naar hoog dekker, behalve na een goeie crash waarbij de reparatie iets inhield dan een druppie lijm.
Tegenwoordig komt de jeugd bij het minst geringste krasje op het model gelijk met iets nieuws fladderends aanzetten.
Ok, een enkeling heeft wat bomen gerooid tijdens de landing.

De basis die je mist, ga je niet leren met een 4*, ook niet met een EasyStar, die vliegt weer veel te makkelijk.
Of je gaat de moeilijkheidsgraad verleggen, bij harde wind een halve meter boven de grond blijven vliegen met dat schuimpje.
Als de mogelijkheid er is, ga je zelf midden op het veld staan en ga laag boven de grond om je heen vliegen.

De hoogdekker was een Multiplex Mentor. Daar heb ik 1 jaar schadevrij mee gevlogen. Is dat goed?
Ik dacht, weer terug te kunnen naar houtbouw. met een Sebart Shark. Deze was erg zijwindgevoelig was en crashte uiteindelijk
Inmiddels de Mentor(4 stuks) verkocht, grote opruiming.

Het makkelijkste vliegtuig was een houten laagdekker van Great Planes. Erg ondeugend van mij om dat te vinden.

Wil,
Pak nou gewoon een vliegtuig, niet te duur, schuimpje desnoods, die makkelijk te repareren is en ga nou gewoon vliegen en nog eens vliegen.......of ie nou windgevoelig is of niet, vliegen. Tot en met windkracht 4 moet dat gewoon kunnen.
Vlieg net zolang tot je de 100 keer gelijmd hebt, en je het tot in de puntjes beheerst!
Dat elke keer overstappen naar een ander vliegtuig is alleen maar lastig!

Om je heen vliegen?
Maar ik zal de citabria die ik gekocht heb kopieren.
Epoxy romp, piepschuim vleugel.
Crashen, binnen 2 dagen weer vliegen met hetzelfde soort kist.
Daar leer je van.
En de Citabria doet echt niet onder voor een laagdekker wat vliegeigenschappen.

GJ

Om mij heen vliegen. Ik zie ze af en toe al vliegen.

Kopieëren voor mij? Dat klinkt goed. Ik ga hem eens googlen.

Ik heb hier nog iets staan.
Lijkt op een wind van sebart maar dan van schuim.
Zit een vrij dikke motor op.
Die mag je wel hebven maar ik wil wel de onderdelen terug als ie crasht.
Ik zal hem wel in devTaranis programmeren, dan kan je hem uitproberen.

GJ

Wil,
Pak nou gewoon een vliegtuig, niet te duur, schuimpje desnoods, die makkelijk te repareren is en ga nou gewoon vliegen en nog eens vliegen.......of ie nou windgevoelig is of niet, vliegen. Tot en met windkracht 4 moet dat gewoon kunnen.
Vlieg net zolang tot je de 100 keer gelijmd hebt, en je het tot in de puntjes beheerst!
Dat elke keer overstappen naar een ander vliegtuig is alleen maar lastig!

Ik heb vanmiddag al mijn problemen in de groep gegooid bij de Flying Dutchman.
De leraar van de huidige leraar gaat mij begeleiden (niet op gitaar, maar met vliegen).
Van een van de leden neem ik een geschikt vliegtuig over. Hij heeft er toch twintig.
Morgen weet ik meer.
Ik begrijp dat G.J. ook wat voor me heeft. Mijn Duitse vriend zal inmiddels ook wel flinke koppijn van mij hebben gekregen.

Ik heb hier nog iets staan.
Lijkt op een wind van sebart maar dan van schuim.
Zit een vrij dikke motor op.
Die mag je wel hebven maar ik wil wel de onderdelen terug als ie crasht.
Ik zal hem wel in devTaranis programmeren, dan kan je hem uitproberen.

GJ

Dat klinkt (je blijft toch muzikant heh) goed G,J,
Crashen, hoezo? :D

Ik vind het zelf een oerlelijk ding en hij staat ook redelijk in devweg.
Misschien zet ik hem morgen even in de zender en probeer hem even uit hier op mijn prive veld.
Het is een soort van f3a trainer en ik hou niet van f3a modellen, vliegen veel te makkelijk.

GJ

De hoogdekker was een Multiplex Mentor. Daar heb ik 1 jaar schadevrij mee gevlogen. Is dat goed?
Hoeveel vluchtjes waren dat?
Ik vlieg ook wel eens heel lang schadevrij.
Als je een Mentor een beetje ruig tegen de grond aan drukt, dan blijft het allemaal heel.
Dat is bij een houtbouw kistje toch net iets anders.

Het makkelijkste vliegtuig was een houten laagdekker van Great Planes. Erg ondeugend van mij om dat te vinden.
Oh nee, er zijn inderdaad laagdekkers die een beter vlieggedrag hebben dan een hoogdekker.
Ik lees dat het was is, dus die is er niet meer, gecrashed?
Zo ja dan was tie toch niet zo heel makkelijk, of wel?

Haha..
Ik heb ook wel eens heel makkelijke kistjes gecrasht, door routine en verveling.
Daarom wil ik nu altijd modellen die me uitdagen, dat ik echt hetbgevoel heb dat ik gevlogen heb.
En dat kan door bepaalde vlieg eigenschapoen of door het besef hoeveel geld er daar in de lucht hangt.
Bij voorkeur het eerste.

GJ

Ik vind het zelf een oerlelijk ding en hij staat ook redelijk in devweg.
Misschien zet ik hem morgen even in de zender en probeer hem even uit hier op mijn prive veld.
Het is een soort van f3a trainer en ik hou niet van f3a modellen, vliegen veel te makkelijk.

GJ

Makkelijk, Dat klinkt als muziek in de oren :D.

Hoeveel vluchtjes waren dat?
Ik vlieg ook wel eens heel lang schadevrij.
Als je een Mentor een beetje ruig tegen de grond aan drukt, dan blijft het allemaal heel.
Dat is bij een houtbouw kistje toch net iets anders.

Oh nee, er zijn inderdaad laagdekkers die een beter vlieggedrag hebben dan een hoogdekker.
Ik lees dat het was is, dus die is er niet meer, gecrashed?
Zo ja dan was tie toch niet zo heel makkelijk, of wel?

ad 1 Dat waren ontelbare talloze succesvolle vluchten.

ad 2 Hij vloog heel makkelijk. Hij is gecrashed toen een craq het mij wel eens even zou leren.
De man liet mij te ver wegvliegen en ik zag hem ineens niet meer. Klabammes.

Mijn humeur is vandaag ook weer een stuk beter.
Op het veld van mijn eigen club mag niet meer gevlogen worden.
De nieuwe club heeft een hoge bomenrij. Crashes.
Een club zonder obstakels is in de wijde omgeving nergens te vinden.
Mijn vaste begeleider vliegt nu nergens.
Eindelijk dacht ik met echt mooie laagdekkers te kunnen gaan vliegen: weer niet, nog niet.
Teleurstelling alom dus.
Ik weet het, musici zijn wat emotioneler dan gemiddeld. Anders waren het ook geen musici.
Bij de Flying Duchmen gaan ze me nu begeleiden. Jippie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back