De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS: ontzettend tof voor je pa, dat ie op die manier toch weer kan vliegen!

Off topic. Dat was ook nog eens met een model dat hij zelf in 1983 gekocht heeft maar nooit af heeft kunnen bouwen maar altijd bewaard heeft 'want je weet maar nooit'
Dat ding heeft mijn interesse in modelvliegen veroorzaakt en ik heb hem uiteindelijk gebouwd (ook al een paar keer herbouwd) naarmate ik meer ervaring kreeg en afgelopen jaar heeft hij er dus voor het eerst mee gevlogen.

Door een zwaar verkeersongeluk heeft hij het vliegen op moeten geven vanwege concentratiestoornissen en zo was de enige manier om dat nog te kunnen.

Het ging redelijk maar langer dan 5 min achter elkaar was al de grens en zo hebben we toch ruim een uur samen kunnen vliegen
 
Door een zwaar verkeersongeluk heeft hij het vliegen op moeten geven vanwege concentratiestoornissen en zo was de enige manier om dat nog te kunnen.
Oh, dat is een hele nare... Kan ook veel frustratie geven.
Het ging redelijk maar langer dan 5 min achter elkaar was al de grens en zo hebben we toch ruim een uur samen kunnen vliegen
Dat lijkt me toch helemaal super!
 
Stap terug doen is niet leuk, wel verstandig! Je zelfvertrouwen loopt keer op keer deuken op. Nogmaals: respect voor je doorzettingsvermogen![emoji123][emoji108]hou je taai!
 
Stap terug doen is niet leuk, wel verstandig! Je zelfvertrouwen loopt keer op keer deuken op. Nogmaals: respect voor je doorzettingsvermogen![emoji123][emoji108]hou je taai!

Dank je Arnold.
1 stapje terug, kan 2 stappen naar voren op gaan leveren.
Wij waren er hier op het veld, in een paar seconden uit.

Daar komt bij dat GJ hetzelfde beoogt. Zoals je misschien gelezen hebt,
komt hij een heel weekend naar mij, om aan de kabel te leren uit lastige situaties te komen.
Ik ben met hem eens, dat dit lang niet alles met een brevet halen te maken heeft.

Overigens moet ik nog even wat anders kwijt. Ik ben al jaren bevriend met GJ. Toen hij zo ziek was, heb ik hem proberen
te ondersteunen. Maar ........ ik vind net als sommigen anderen, dat hij soms wat te direct reageert. Dat weet hij ook.
Zo, dat hoge woord is er uit.

Voor mij is het verschijnsel wel heel vreemd. Het ene moment vlieg ik de sterren van de hemel, met het nodige applaus.
En het andere moment ontstaat er een situatie waar ik geen raad mee weet. Heel vreemd en verwarrend allemaal.
 
Oei ik ga heel even de ploink overbruggen.

Heb ik dan nog een module of soort din-plug nodig?

Dat ligt er aan wat voor type SX het is, je eigen zender is ook een SX.
En vroegha had MPX een SX7 met een zichtbare 2.4GHz antenne en draaiknop voor de instellingen.

Als je als leerling gaat sturen met de SX die jouw kant op komt, dan wordt je eigen SX7 die met het touchscreen de leraar zender en dan moet daar een Copilot #45184 module in.

Wil je als leerling persé met je eigen SX7 knuppelen, dan moet in de SX die jouw kant op komt en als die van het oude type is, de din-plug Lehrer/Schüler-Stick (M-LINK) #45183.
is het een SX met touchscreen die jouw kant op komt, dan wordt het de Copilot #45184 module.

Succes met de vorderingen.
 
Oei ik ga heel even de ploink overbruggen.
Dat ligt er aan wat voor type SX het is, je eigen zender is ook een SX.
En vroegha had MPX een SX7 met een zichtbare 2.4GHz antenne en draaiknop voor de instellingen.
Als je als leerling gaat sturen met de SX die jouw kant op komt, dan wordt je eigen SX7 die met het touchscreen de leraar zender en dan moet daar een Copilot #45184 module in.
Wil je als leerling persé met je eigen SX7 knuppelen, dan moet in de SX die jouw kant op komt en als die van het oude type is, de din-plug Lehrer/Schüler-Stick (M-LINK) #45183.
is het een SX met touchscreen die jouw kant op komt, dan wordt het de Copilot #45184 module.
Succes met de vorderingen.

U is een Multiplex kenner :D. Dat komt goed uit. Daar ben ik erg blij mee.
Het bevestigt de hoop dat dit gaat werken.
Ik weet alleen dat de zender 2,4 GHz is. Het type meld ik zo gauw mogelijk.
 
Je hoeft de hele zender niet over te pakken, als je ernaast staat kan je gewoon de knuppel pakken.
En ja ik ben direct, ik vind het geknoei, ik kan me niet herinneren dat iemand naast een instructeur zoveel kisten verspeeld als jij.
Dus.. ik blijf bij mijn betoog, wissel van instructeur.
Ook met een leraar leerlingkabel zal het niet beter worden op deze manier.
Is misschien hard maar ik zeg het zoals ik het zie.

Ik heb nu met verschillende mensen daar uit jullie regio gevlogen en och wat ben ik blij dat ik bij de ACK heb leren vliegen, vergeleken met wat ik zie was dat een club met een erg hoog niveau.

Ik ben bang dat je ook niet gedaan hebt wat ik gezegd heb, contouren van de zijkant en onderkant op papier zetten, dan was het een makkie geweest de WOT weer op te bouwen.


GJ
 
Laatst bewerkt:
Het is de oude met de draaiknop

Voor slechts 15 euro meer, geef ik er de voorkeur aan zelf mijn huidige zender te gebruiken.
Dan wordt het de 45183 als ik het goed begrijp.

" Wil je als leerling persé met je eigen SX7 knuppelen, dan moet in de SX die jouw kant op komt en als die van het oude type is, de din-plug Lehrer/Schüler-Stick (M-LINK) #45183" .
 
Wat ik begrijp uit de gebruiksaanwijzing is dat er geen plug in de zender van Wil kan.
Je kan alleen maar lessen met een M-link zender en een Co Pilot module.
Alleen draadloos.
Maar zoals ik al schreef, het heeft geen toegevoegde waarde, het is gewoon weer geld weggooien.
Ja sorry, ik zit me wat kwaad te maken over zoveel geknoei, want anders kan en wil ik het niet noemen.
Het was goedkoper geweest als Wil zijn ultralightbrevet gehaald had, en sneller, want dan krijg je les van echte leraren.

GJ
 
Welke zender wordt de leraar zender? Als dat is die met de draaiknop, dan moet daar de din-plug Lehrer/Schüler-Stick (M-LINK) #45183 in.
Wordt de SX7 gebruikt als leraar, dan moet daar de Copilot #45184 module in.

Bij die met de draaiknop, moet de leraar het knopje linksboven ingedrukt houden.

Wordt zijn eigen zender als leraar zender gebruikt.
Dan hoeft maar heel even het knopje linksboven in gedrukt te worden om de leerling te laten sturen.
Bij een stick beweging op de leraar zender wordt alles weer terug genomen.

Belangrijk voor de instructeur, als die dat nog nooit heeft gedaan zo met een knopje of met een stick beweging, om dat even te oefenen.
Samen met een goede vlieger.
En ja ik ben direct, ik vind het geknoei, ik kan me niet herinneren dat iemand naast een instructeur zoveel kisten verspeeld als jij.
Dus.. ik blijf bij mijn betoog, wissel van instructeur.
Absoluut een primaire taak van een insctructeur is het kistje van de student heel te houden.
 
Dat weet ik allemaal niet:(

Ik heb m'n eerste generatie 2,4ghz Cockpit SX 7 kanaals aan Wil aangeboden (die ligt al een tijdje niets te doen) voor als hij er wat mee kan voor z'n plannen. Ik weet dat daar zo'n gekke mpx-stekker in kan voor Leraar-leerling (ook om te laden enzo) maar hoe het verder werkt weet ik helaas ook niet
 
Absoluut een primaire taak van een insctructeur is het kistje van de student heel te houden.

Ik heb zelf, en ook wel andere instructeurs eens te laat in zien grijpen, kan gebeuren als je de zender of beter, de knuppel, overpakt.
Maar vroeger wisten we ook niet beter, Gerben vertelde destijds dat ie van iemand les kreeg die met zijn armen om hem heen ging staan en zo de zender overnam, dat lukte ons niet dus wij gingen ernaast staan.
Toen lessen met een kabel mogelijk werd zijn we dat gaan doen en dan kan je op 1 meter hoogte nog een model redden maar ook niet altijd.
Vaak hielpen we als het fout ging de leerling zo snel mogelijk zijn kist weer vliegklaar te hebben en anders pakte ik mijn eigen kist.
Zo gebeurde het wel eens dat de leerling ineens met een 2 meter F3A kist stond te lessen.

Maar bij Wil is het gewoon de basis.
Dat heb ik eerder gezegd en blijf ik zeggen.
Je moet leren dat je niet vol up geeft en dan gas dicht gooit, en ook hoe je uit de zon blijft vliegen.
Dat zijn allemaal dingen die je bij je eerste lessen leert.
En dat heeft de instructeur nooit geleerd en dezelfde instructeur is nu 5 jaar later nog steeds zijn instructeur.
FOUT!!!
Dat maakt me gewoon pissig, een goede leraar had allang gezegd, ik kom niet verder, ga eens bij Jantje of Pietje lessen.
Maar dat gebeurd niet, dus vandaag weer 150 euro de kliko in en nog meer kosten maken voor een leerlingzender die geen zin heeft als je bij dezelfde instructeur blijft vliegen.
En ik zie nu de afgelopen weken allemaal dezelfde basisfouten die om de een of andere reden daar in het zuiden niet geleerd worden.
En dan krijg ik mensen van clubs uit Almere of de Gooi en Eemlandse, en die hebben het wel allemaal goed geleerd.
Daarom..... knoeiers.

GJ
 
Voor slechts 15 euro meer, geef ik er de voorkeur aan zelf mijn huidige zender te gebruiken.
Oh ja?
Zoals u de zender vast houd in de verkrampte houding waardoor om in een ontspannen houding te komen de zender op kin hoogte gehouden wordt.:D
Weet ik wel bijna heel erg zeker, dat je het oude type zender prefereert.
Het verschil qua dikte van de zender, scheelt zo'n 20 mm en de stick vanaf de zijkant van de behuizing is ook nog eens 5 mm minder.

Ja je hebt een kleine module nodig die je binnen in de sx inplugt. Daarna binden met de andere zender.
Dat ligt er maar net aan welke zender als leraar wordt gebruikt.

Ik heb m'n eerste generatie 2,4ghz Cockpit SX 7 kanaals aan Wil aangeboden (die ligt al een tijdje niets te doen) voor als hij er wat mee kan voor z'n plannen. Ik weet dat daar zo'n gekke mpx-stekker in kan voor Leraar-leerling (ook om te laden enzo) maar hoe het verder werkt weet ik helaas ook niet
Ik wel.:)
Ik gebruik dat soort zenders voor de jeugd met de kleine handjes en bij introducties of kennismakingen met de modelvliegsport.

Ik weet best wel aardig goed waar je wat voor nodig hebt en hoe je dat in kunt stellen, tot zelfs buiten het boekje om, dus zoiets als de leerling mee mixen met de leraar.
Dat schijnt de laatste jaren helemaal hot te zijn, terwijl ik dat bij MPX met wat creativiteit al meer dan 25 jaar er in geconfigureerd krijg.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top