Hallo allemaal.
Het heeft even geduurt maar het is zover de Lapidar vliegt.
Op 2 paasdag 12 april moest het dan toch maar weer gebeuren.
Na eerst lekker een middagje rustig hebben gevlogen met een simpel model moest het om 18.00 uur toch gebeuren. Even wat foto's gemaakt.
De film van de eerste vlucht is er ook.
Toen maar de stoute schoenen aan getrokken en de Lapidar klaar voor de start gezet.
Dan maar gas erop en kijken of hij los wil komen.
Ja hij komt los met het voorste wiel.
Hij vliegt HOI HOI.
Voor het eest eemn shot van de onderkant.
Aftrimmen is helemaal niet nodig.
Na ruim 2 minuten moest ik de landing inzetten i.v.m. een probleempje met de regelaar deze vind het half gas vliegen niet echt fijn.
Dan maar landen.
Geland veilig thuis.
Zo na anderhalf jaar bouwen plakken denken en mislukkingen en valse starts vliegt die dus eindelijk.
Geeft toch wel een heel lekker gevoel.
Over enkele dagen is er ook een film beschikbaar maar deze moet nog even op de clubsite gezet worden.
Na de problemen met het zwaartepunt, is opgelost met de diagonaal methode, Niek we hadden samen helemaal gelijk in Nederweert.
zo blijkt wel.
Verder iedereen bedankt op dit forum voor de medewerking.
De persoon (ik dus) die dit bericht nu op het forum zet is nu een heel gelukkig happy en blij.
groeten Han.
Het heeft even geduurt maar het is zover de Lapidar vliegt.
Op 2 paasdag 12 april moest het dan toch maar weer gebeuren.
Na eerst lekker een middagje rustig hebben gevlogen met een simpel model moest het om 18.00 uur toch gebeuren. Even wat foto's gemaakt.
De film van de eerste vlucht is er ook.

Toen maar de stoute schoenen aan getrokken en de Lapidar klaar voor de start gezet.

Dan maar gas erop en kijken of hij los wil komen.

Ja hij komt los met het voorste wiel.

Hij vliegt HOI HOI.

Voor het eest eemn shot van de onderkant.

Aftrimmen is helemaal niet nodig.

Na ruim 2 minuten moest ik de landing inzetten i.v.m. een probleempje met de regelaar deze vind het half gas vliegen niet echt fijn.
Dan maar landen.

Geland veilig thuis.

Zo na anderhalf jaar bouwen plakken denken en mislukkingen en valse starts vliegt die dus eindelijk.
Geeft toch wel een heel lekker gevoel.
Over enkele dagen is er ook een film beschikbaar maar deze moet nog even op de clubsite gezet worden.
Na de problemen met het zwaartepunt, is opgelost met de diagonaal methode, Niek we hadden samen helemaal gelijk in Nederweert.
zo blijkt wel.
Verder iedereen bedankt op dit forum voor de medewerking.
De persoon (ik dus) die dit bericht nu op het forum zet is nu een heel gelukkig happy en blij.
groeten Han.
Laatst bewerkt: