De strijd tegen necrotiserende fascitis

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door TC01, 30 okt 2021.

  1. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Ik denk dat je ze dan zó moet plaatsen dat je ze niet direct kunt zien.
    In een digitale fotoalbum iod.
    Dan moet je er bewust op klikken om ze te zien.

    Foto's die je direct hier plaatst komen ook weleens op de "voorpagina" van het draadje. Dan staan ze meteen in beeld als je mbf opent. Dat lijkt me dan niet de bedoeling.
     
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Niet als volledige afbeelding weergeven is toch voldoende?

    Dit topic gaat over een ziekte. Niet op klikken als je daar niet tegen kan? Ik zelf wordt ook beroerd van bepaalde foto's. Kan ik niet tegen. Ook niet tegen foto's van mijn eigen been na de operatie. Dan kijk ik toch simpelweg niet?
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ruim na de eerste huidtransplantatie. 20141202_202304.jpg

    En zoals het nu is.
    20211106_175339.jpg

    Helaas zal ik nog geregeld terug moeten naar plastische chirurgie voor kleine correcties ivm krimp van de donorhuid en de huidflappen die ze verplaatst hebben. Zo is de rechter wang mijn dubbele kin die ze gedraait hebben. De bult onder het oog komt van het linker voorhoofd, dat heeft enkele weken met een slurfje over de neus heen vastgezeten aan de plek waar het vandaan kwam. Toen ze wisten dat de doorbloeding goed was zonder dat verbindingsstuk hebben ze dat verwijderd.

    En natuurlijk niet te vergeten het belangrijkste en duurste stukje een haartransplantatie om weer een wenkbrauw te creëeren. Kosten 3500 euro....... die ik gelukkig vergoed kreeg van de verzekering.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2021
  4. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Ik vind het knap dat ze zover zijn gekomen! Hulde voor de knappe dokters!

    Dat grote stuk boven je voormalige dubbele onderkin, hebben ze dat ook getransplanteerd?

    Btw, even wat humor (ik hoop dat je dat ook zo ziet): maar goed dat je een flinke dubbele onderkin had

    Diep Respect dat je dat hier laat zien!!
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ziet er heel anders uit dan ik me had voorgesteld.
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Dat stuk boven die "oude" kin is eigen donorhuid van het linker bovenbeen. En dat zit ook nog voor een gedeelte bij de hals. Bij het voorhoofd zit dit vrijwel direct op het bot zonder spier of vetlaag. Dit zorgt in de winter voor problemen als het goed koud is. Dat trekt dan echt door en is zelfs erg pijnlijk.

    Die vorm van humor pas ik ook toe als ik kinderen moet uitleggen. Krabben aan de wang en dan zeggen jeuk aan de kin.:bye::rofl::rofl::rofl:

    En ja iets zwaarder zijn had nu zijn voordelen. Genoeg reserve materiaal........:rofl::rofl::rofl:
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2021
    Bootjebouwer 2 en Arnold 85 vinden dit leuk.
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Wat had jij dan in gedachten?
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.840
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Theo ik vind je er gigantisch veel beter uitzien dan toen het net gebeurd was.
    Toen heb ik een fox van je gekregen en schrok me wezenloos van je.
    Knap zeg wat ze allemaal kunnen maar het blijft je wel achtervolgen.
    Sterkte met je strijd.
    Vind het knap dat je het plaatst zal voor je verwerking ook goed zijn denk ik.
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ja anders.

    Sowieso een ander gezicht achter dat masker verwacht.

    Apart. Vind het eigenlijk wel meevallen als ik het zo zie.

    Ik klikte tijdens het eten op je foto. En ik heb een ZEER zwakke maag. Maar vond het erg meevallen hoor. Als mijn vrouw ziekenhuis achtige/ of andere medisch gerelateerde dingen aan het kijken is tijdens het eten dan zet ik dat er standaard af.

    Ik kan er zeer slecht tegen. Maar mijn maag keerde niet om, dus het valt enorm mee.


    Het vervelendste lijken me de zalfjes, en je oog wat niet goed meer werkt. Vliegen wat niet meer gaat.
     
    Terence vindt dit leuk.
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    @Bertus, dankje.

    @Cnn, daar heb ik die kleine foto ook op uitgezocht. Heb er ook waar iedereen van over zijn nek gaat.

    Die zalfjes en zo is idd vervelend. Wat ik erg vind is gedurende de nacht die pleister op het oog. En dan vooral dat mijn vrouw daar dan tegenop moet kijken als we dan effe knuffelen.:worship::friends:
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    @Cnn, die kleine foto is al 2 maanden na de huidtransplantatie. toen al heel goed genezen en hersteld. kreeg ook constant de complimenten van de artsen dat het zo goed aan het genezen was.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  12. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Nee, maar toch blijft dat gevoel.
     
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Je had ook een eigen bedrijf wat ik ooit eens gelezen meende te hebben?

    Ook dat is lastig geworden denk ik?


    Hoe gaat het met zonlicht etc, lukt dat?
     
  15. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Dat begrijp ik best.
     
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Klopt, had/ heb al 11,5 jaar een hondenuitlaatservice. Nu voor de 3de keer opnieuw alles weer opbouwen. Gelukkig gebeurde het gehele gebeuren van de ogen in de lockdown. Dat scheelde al veel. En coronasteun heb ik 3 maanden gehad, maar mag een gedeelte terug betalen.

    Zonlicht is idd een probleem, maar ook zonder die zon is er vaak fel licht. Ik ben dan ook constant met verschillende zonnebrillen aan het spelen. In de bedrijfsbus heb ik nu aan de bovenzijde van de voorruit een balk gemaakt met zonwerende folie. Zo ook bij de deur aan de bestuurders kant. Dat helpt al iets. In mijn mazda mx5 met dak dicht heb ik er geen last van. Bij dak open pet op en zonnebril.
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Qua foto's die gevoelige mensen de maag laten draaien: dat is inderdaad niet handig om open en bloot in het topic te zetten.
    dit forum heeft geen leeftijdslot en zo.
    en er zitten hier voldoende jeugdige kijkers.
    De foto's die je nu hebt geplaatst zitten naar mijn mening aan de goede kant van de streep.
    zolang je dat zo houdt, heb je van de mods geen last :D

    Qua zonwerende folie:
    krijg je geen gezeur met oom agent?
    een bovenbalk op de voorruit, dat vinden ze niet zo erg denk ik
    maar die zijruit, daar zijn eisen aan in hoeverre het glas doorzichtig moet zijn en zo.
    als je een keer een zeurpiet hebt.. of een leerling agent..
    kan men je dwingen om de folie eraf te halen of een bon in ontvangst te nemen. of beide.
    als het qua lichtdoorlaat en zo in orde is, heb ik niets gezegd :D


    Heel erg stomme vraag..
    maar ik heb het me wel altijd afgevraagd..
    gaat de huid die officieel ergens anders zat, zich ook anders gedragen nu het op je gezicht zit?
    onderkin op de wang, de beharing zal hetzelfde doorgaan als het was op je kin vermoed ik?
    maar huid van het been, veranderd die structuur ook door de andere invloeden die erop komen, de andere locatie?
     
  18. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Die ruitfolie komt wel goed. Bij het zijraam is dit ook alleen maar een balk aan de bovenzijde.

    De donorhuid is maar een heel dun laagje dat ze er met een soort schaaf afhalen. Op de zijkant van het voorhoofd is die flnterdun en beschadigd snel. Doordat ze hier alleen het uiterste topje van de huid gebruikt hebben is daar geen haarzakje meegegaan.

    De "huidlappen" die ze verplaatst hebben zoals die kin naar wang is ook het onderliggende vet en vlees mee verplaatst. Dit was dus flink dikker. Toen duidelijk was dat de doorbloeding goed was hebben ze die lappen uitgedund net zoals met vetafzuigen. Doordat die lappen dik waren is ook het haar en zo meegegaan. Dat groeit nu gewoon door zoals voor het gebeuren.

    Bij de wenkbrauw en ook een klein stukje voor het oor boven die grote lap van de wang hebben ze haardrafts vanaf het achterhoofd gebruikt. Dit groeit net zo snel als het hoofdhaar. Dus die wenkbrauw moet regelmatig bijgeknipt worden. Oh wacht effe, bijknippen gaat niet, er gaat dan een stukje af.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ok?
    ik dacht dat wanneer ze huid verplaatsen, ze altijd de hele opbouw meenemen.
    geen idee dat ze ook 1 laag kunnen gebruiken.

    Waarom hebben ze die huid zo dun gehouden?
    of was dat meer een kwestie dat ze geen huid volledig van je been af konden halen?
    ik neem aan dat ze een grote voorkeur hadden voor lichaamseigen huid tegenover huid van een ander persoon..

    Blijft toch knap..
    en zo zie je dat ieder beroep echt een beroep is
    zeker in de zorg.
     
  20. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wel eens gezien bij mensen met ernstige brandwonden. Nemen ze een soort kaasschaaf.. en wordt het helemaal lang getrokken. Haalden ze van het been af. Dat soort dingen kan ik dan weer wat minder tegen haha.
     

Deel Deze Pagina