De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
dm ? daar hebben ze nu toch ook de euro !?

Zucht...

Kloteweer..
Ik wil appelflappen bakken, buiten in de tuin maar het miezert.
Dus straks dan ook niet testvliegen met de vliegende vleugel.
Dan maar weer een vleugel snijden voor de speeder, je moet toch wat.
Ik heb al 4 gele zakken vol met piepschuim, de vuilnisman zal wel denken, zo... die heeft flink wat spullen gekocht.

GJ

Die groene zat rond de 40 dm2.
Ik weet niet met wat voor lipo Wil hem vloog maar hij zat met een 6S4000 zeker onder de 2 kilo.
Torretje woog 350 gram.
Dan blijft er een kilo over voor het kale model maar hij zal iets van max 500 gram gewogen hebben, dus tussen 1500 en 2000 gram (ik weeg mijn modellen nooit).
Laten we zeggen... 50 gr/dm2.
Dat is weinig, hij zweefde ook prima.
Ter vergelijking, die Avionik F5D is in wedstrijduitvoering ergens rond de 63gr/dm2.
De F5B modellen zitten ergens rond de 66-70 gr/dm en de speedjongens zitten op het maximum toegestane, 75 gr/dm.
Liefst willen ze naar 100gr/dm2 want dan lopen ze nog wat harder.

Mijn ervaring is dat bij sommige profielen wat gewicht beter is, licht bouwen werkt dan tegen je.
Een profiel als een RG14 vliegt niet goed als het model te licht is en zo zijn er meerdere profielen.

GJ

Een vliegtuig is duidelijk een compromis. Ervaring daarmee lijkt me erg belangrijk.

Zucht...

Kloteweer..
Ik heb al 4 gele zakken vol met piepschuim, de vuilnisman zal wel denken, zo... die heeft flink wat spullen gekocht.

GJ

Hier windkracht 4 Zuid-West, met heerlijke rollen over de bomenrij :mad:.
Gelukkig mag ik nog een paar uur snoeihout opruimen.

Zucht...

Kloteweer..

GJ

Ik zal hier maar geen grapje over maken.

Zucht...

Kloteweer..

GJ

ff een scheut aceton erover en dan is dat piepschuim zo weg :thumbsup:

Ik heb nog iets leuks op stapel staan.
Daar kan de aandrijving van de Turnleft weer in.
De vleugel is al gesneden, rompje ben ik mee bezig.
En dan is er ook nog de 2e Tandem x20 zender, maakt het leven een stuk makkelijker.

GJ

Een woord ... "doodeng". Niet voor mij maar wel indrukwekkend.

(dat filmpje van JVE)

Welke Mode vlieg je Hein?
Ik ben een weer een trainingkistje aan het maken voor Wil en ik heb een 2e zender besteld zodat ie aan de draadloze kabel kan oefenen.
Als je interesse hebt mag je best eens een snel modelletje van me proberen hoor.

Het nieuwe mini speedertje begint vorm te krijgen, ben nu met het balsa voor de vleugel bezig.
Ik heb Wil al een verslagje gestuurd hoe je een vleugel moet beplanken.
Zoiets gaat het worden.
1 meter span, dan is het allemaal betaalbaar en als dat 200 gaat staan de meesten al peentjes te zweten omdat het zo snel klein word.

index.jpg

Mode-1 GJ, maar ik denk oprecht dat het niks voor mij wordt :-) Ben nog aan het wennen aan mijn mini-graphite
die het met een 14x8 prop moet doen. Ik geloof dat Reisenauer een 14x15 of zo aanraadde "dann fliegt er richtig gut".
Wie weet ;-)

Mode-1 GJ, maar ik denk oprecht dat het niks voor mij wordt :) Ben nog aan het wennen aan mijn mini-graphite
die het met een 14x8 prop moet doen. Ik geloof dat Reisenauer een 14x15 of zo aanraadde "dann fliegt er richtig gut".
Wie weet ;-)

Mij verklaren ze al zes jaar voor gek! Gewoon doen waar je zin in hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back