De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor combat heb je wel al heel wat vliegervaring nodig, het bouwen met hulp zou voor een beginneling wel leuk kunnen zijn.
Maar combat (met dezelfde toestellen) is zekers leuk te doen. Ik hoor hier op de club ook verhalen over een vliegende vleugel, heeft maar 2 servo's nodig, motor en prop veilig aan de achterkant en gaan.

Dat is een versawing van flitetest
ergens staat de tekening op hun site met bouwfilm.
zo gebouwd.
en door handig een batterijbak onder de vleugel te maken, heb je geen last van de prop.
ikzelf schoot hem meestal af. vond ik leuker

Qua vliegervaring, als je een toestel van de grond kunt houden, kun je meedoen...
je moet een beetje kunnen mikken, gericht kijken waar hij heen gaat en sturen daarvan.
maar gericht op een toestel, dat lukt je toch niet:D
vaak is dat lintjes jagen meer geluk :D
 
Laatst bewerkt:
Ja, er word weer over de Hawks gesproken omdat ik weet dat er nog niets veranderd is en je ziet nu hoeveel ellende de oude instructeur aangericht heeft, mede omdat er geen goed beleid is wat betreft instructie.
Deze man had destijds bij ons op de club nooit zomaar les mogen geven.
Daar werd goed gekeken of men wel les KON geven.
Dat je goed kan vliegen wil niet zeggen dat je dingen over kan brengen.
En als je dat wel kan moet dat ook gestructureerd, volgens een bepaald systeem zodat als instructeur 1 uitvalt men naadloos bij instructeur verder kan.
Dat is bij jullie zeker niet het geval.
En ik heb daar ook al tools voor aangegeven bij Wil maar er word naar ik hoor niks mee gedaan.

GJ
Ik zelf ben geen materiaal om les te geven. Iemand die kan vliegen kan ik wel wat tips geven zo dat de landing beter wordt of een bocht mooier of de start schaalgetrouwer.
Maar urenlang hetzelfde bochtje doornemen, nee, dan wordt ik gillend gek.
 
ja dat met schuim bouwen en "wegwerp" ontvanger en servo's, combat "sociaal" vliegen zou voor mij ook wel goed zijn, ga ik nog doen in de toekomst.
ik neig historisch tot zuinig en duurzaam zijn. maar ook wel echt vliegen met vliegtuigen. functioneel. niet crashen. (soortvan ernst)
mss gezonde afwisseling.

Ben jij het zelf Marcel? ;) :D
 
Ik zelf ben geen materiaal om les te geven. Iemand die kan vliegen kan ik wel wat tips geven zo dat de landing beter wordt of een bocht mooier of de start schaalgetrouwer.
Maar urenlang hetzelfde bochtje doornemen, nee, dan wordt ik gillend gek.

Ach wat jammer, ik wilde net vragen of jij me eens een lesje wilt leren :D.
 
ja ik heb het niet bedacht :) maar, ik ken modelvliegen via voor RC in principe 3 opties. (jaren 90); zweefvliegen met lier of rubberstart, enkele HLG waren er al. motorvliegen. electro (zweef). electro zweef nog best zwaar en korte vluchten, nadelen voor thermiek, "hangtime".
voor zwevers, doen de modellen met lange slanke vleugels het doorgaans langer na een lierstart of zoiets, en makkelijker thermiek pakken. die zijn wat lastiger te sturen en fragieler met landen en zo. een model zoals de Dandy is duurzamer maar is wel sneller weer beneden na een lierstart.
aldus, vliegen met modellen waarmee het landen best lastig is, moet goed inplannen. zo ken ik historisch RC modelvliegen. zuinig zijn op best fragiele modellen. proberen lang heel te houden, kapot = niet vliegen en weer bouwen en zo. modellen bouw ik zo dat ik de meeste servo's, RC spul vrij makkelijk kan vervangen ergens op de camping.
het kortstondige "consumeren" van modellen waarbij een soort crash haast het doel is, is me echt heel vreemd en onwennig, echt een soort aangeleerde fatsoen norm.
maar het kan ook leuk zijn zie ik wel op vids en soms in het echt. maar, dan wil ik wel met voorbedachte rade ermee te maken krijgen. ik had weleens dat ik aan de helling tussen de TEKsumo's kwam met een tweeasser HLG per abuis. maar, wel met een mooie maneuvre eruit gekomen en weer weggezweefd. was wel een heel intuitieve mooie actie, maar ik bedoel ik heb die hele instelling ingebakken van "botsing gevaar! ontwijk" in het onderbewust zijn. dan is het wel grappig om juist een keer ook een combat kist te hebben en niet te hoeven wegsturen. echt nieuwe vliegvorm
 
en dan nog..
dan heb je een combat kist. dan denk je: raggen!
de laatste keer zaten we met (ik denk) 10 vliegtuigen tegelijk in de lucht.
en geen mid airs...

om maar aan te geven dat het verrot lastig is om een ander moedwillig aan te vliegen.
per ongeluk gebeurt het wel eens. maar gericht.. das lastig
 
en dan nog..
dan heb je een combat kist. dan denk je: raggen!
de laatste keer zaten we met (ik denk) 10 vliegtuigen tegelijk in de lucht.
en geen mid airs...

om maar aan te geven dat het verrot lastig is om een ander moedwillig aan te vliegen.
per ongeluk gebeurt het wel eens. maar gericht.. das lastig

Ik heb er anders geen moeite mee .
 
en dan nog..
dan heb je een combat kist. dan denk je: raggen!
de laatste keer zaten we met (ik denk) 10 vliegtuigen tegelijk in de lucht.
en geen mid airs...

om maar aan te geven dat het verrot lastig is om een ander moedwillig aan te vliegen.
per ongeluk gebeurt het wel eens. maar gericht.. das lastig
Dat of jullie moeten langs de pearl :D :D
 
Ik sluit niets uit :D

Dit jaar gaan we proberen ook een leerling/instructie combat te maken..
Erg nieuwsgierig of er in de lucht wordt gecrasht of op de grond:wave
 
Gerben en ik hebben ooit eens geprobeerd 2 hotliners op elkaar te laten knallen.
Dat is best moeilijk, denk dat we iets van 10 pogingen hebben moeten doen, gewoon recht over het veld, de ene van links, de andere van rechts.
Het is op den duur gelukt maar de enige schade was een rolroer wat los hing.
Vrij moeilijk om elkaar te raken in de lucht, ook al zijn het 2 meter modellen.

GJ
 
Vrachtwagens waaien er van de weg en een hoop bomen omver hier, is er al wat wind daar @GJVO ? ;)

Hier op de clubs hebben ze geen problemen met ongewilde mid airs, maandelijks knallen er hier wel (soms meerdere malen) tegen elkaar dus tegen mij moeten ze niet zeggen dat het bijna niet voorkomt en de kans heel klein is.
 
Gerben en ik hebben ooit eens geprobeerd 2 hotliners op elkaar te laten knallen.
Dat is best moeilijk, denk dat we iets van 10 pogingen hebben moeten doen, gewoon recht over het veld, de ene van links, de andere van rechts.
Het is op den duur gelukt maar de enige schade was een rolroer wat los hing.
Vrij moeilijk om elkaar te raken in de lucht, ook al zijn het 2 meter modellen.

GJ
Moet je eens kijken bij ww2 wedstrijd combatten 2,5cc.
 
Dat vind ik nou zonde, daar zitten best mooie modelletjes tussen.
Zonde om dat stuk te vliegen.
En die helmpjes, dat snap ik nooit, ook bij pylonracen.
Als je zo'n ding volgas in je maag krijgt vertel je het ook niet meer na, dan hebben die helmpjes geen zin.

Waaien?
Ja, ik was op de helling van de club en de duitser die er was vond het veel te hard waaien.
Ik heb de Sagitta de afgrond ingegooid en het was saai, windkracht 5 of zo, niks aan.

GJ
 
En die helmpjes, dat snap ik nooit, ook bij pylonracen.
Als je zo'n ding volgas in je maag krijgt vertel je het ook niet meer na, dan hebben die helmpjes geen zin.
Heel cru gezegd: het baart zo vreselijk lastig op als iemand geen of een zwaar beschadigd hoofd heeft.
Je maag kunnen ze aftapen, zie je niks van onder de kleren.

Klinkt lullig, maar soms heb ik sterk die indruk van sommige "veiligheidsmaatregelen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top