Over vijf jaar (mischien al wel eerder) gaat Wil de hegemonie van Rutte doorbreken en wordt ie MinisterPresident... En krijgen we een modelvlieg-partij in de tweede kamer!
Kijk, dat is nou een Top initiatief !

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Over vijf jaar (mischien al wel eerder) gaat Wil de hegemonie van Rutte doorbreken en wordt ie MinisterPresident... En krijgen we een modelvlieg-partij in de tweede kamer!
Voor combat heb je wel al heel wat vliegervaring nodig, het bouwen met hulp zou voor een beginneling wel leuk kunnen zijn.
Maar combat (met dezelfde toestellen) is zekers leuk te doen. Ik hoor hier op de club ook verhalen over een vliegende vleugel, heeft maar 2 servo's nodig, motor en prop veilig aan de achterkant en gaan.
Ik zelf ben geen materiaal om les te geven. Iemand die kan vliegen kan ik wel wat tips geven zo dat de landing beter wordt of een bocht mooier of de start schaalgetrouwer.Ja, er word weer over de Hawks gesproken omdat ik weet dat er nog niets veranderd is en je ziet nu hoeveel ellende de oude instructeur aangericht heeft, mede omdat er geen goed beleid is wat betreft instructie.
Deze man had destijds bij ons op de club nooit zomaar les mogen geven.
Daar werd goed gekeken of men wel les KON geven.
Dat je goed kan vliegen wil niet zeggen dat je dingen over kan brengen.
En als je dat wel kan moet dat ook gestructureerd, volgens een bepaald systeem zodat als instructeur 1 uitvalt men naadloos bij instructeur verder kan.
Dat is bij jullie zeker niet het geval.
En ik heb daar ook al tools voor aangegeven bij Wil maar er word naar ik hoor niks mee gedaan.
GJ
ja dat met schuim bouwen en "wegwerp" ontvanger en servo's, combat "sociaal" vliegen zou voor mij ook wel goed zijn, ga ik nog doen in de toekomst.
ik neig historisch tot zuinig en duurzaam zijn. maar ook wel echt vliegen met vliegtuigen. functioneel. niet crashen. (soortvan ernst)
mss gezonde afwisseling.
Ik zelf ben geen materiaal om les te geven. Iemand die kan vliegen kan ik wel wat tips geven zo dat de landing beter wordt of een bocht mooier of de start schaalgetrouwer.
Maar urenlang hetzelfde bochtje doornemen, nee, dan wordt ik gillend gek.
Poep, heb ik een model klaargemaskt voor de aangekondigde storm, waait het amper.
GJ
en dan nog..
dan heb je een combat kist. dan denk je: raggen!
de laatste keer zaten we met (ik denk) 10 vliegtuigen tegelijk in de lucht.
en geen mid airs...
om maar aan te geven dat het verrot lastig is om een ander moedwillig aan te vliegen.
per ongeluk gebeurt het wel eens. maar gericht.. das lastig
Dat herken ik heel erg...het kortstondige "consumeren" van modellen waarbij een soort crash haast het doel is, is me echt heel vreemd en onwennig, echt een soort aangeleerde fatsoen norm.
Dat of jullie moeten langs de pearlen dan nog..
dan heb je een combat kist. dan denk je: raggen!
de laatste keer zaten we met (ik denk) 10 vliegtuigen tegelijk in de lucht.
en geen mid airs...
om maar aan te geven dat het verrot lastig is om een ander moedwillig aan te vliegen.
per ongeluk gebeurt het wel eens. maar gericht.. das lastig
Moet je eens kijken bij ww2 wedstrijd combatten 2,5cc.Gerben en ik hebben ooit eens geprobeerd 2 hotliners op elkaar te laten knallen.
Dat is best moeilijk, denk dat we iets van 10 pogingen hebben moeten doen, gewoon recht over het veld, de ene van links, de andere van rechts.
Het is op den duur gelukt maar de enige schade was een rolroer wat los hing.
Vrij moeilijk om elkaar te raken in de lucht, ook al zijn het 2 meter modellen.
GJ
Heel cru gezegd: het baart zo vreselijk lastig op als iemand geen of een zwaar beschadigd hoofd heeft.En die helmpjes, dat snap ik nooit, ook bij pylonracen.
Als je zo'n ding volgas in je maag krijgt vertel je het ook niet meer na, dan hebben die helmpjes geen zin.