De Tupkercup

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 9 feb 2007.

  1. hezik

    hezik Guest

    Mss raar, maar ik ken Paul van de F3A en F3P wedstrijden, waar hij mij regelmatig uitgebreid heeft verteld over z'n lijnbesturingstijd, hij was duidelijk verknocht aan lijnbesturing en modelvliegen. 75 is te jong. Familie en vrienden gecondoleert en sterkte gewenst!
     
  2. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Lisse
    Vandaag ontving ik de overlijdenskaart van Paul Tupker. Namens de Subcommissie Kunstvlucht wil ik even stilstaan bij deze markante pionier van het modelvliegen , onze herinneringen zijn talrijk , adviseren, jureren ,construeren. Bezig met alle aspecten van het modelvliegen. Paul blijft immer in onze herinnering als Paul Tupker.

    Persoonlijk raakt mij dit nog sterker , mijn eerste zelfgebouwde lijnbesturingsmodel was de VT air racer ,een ontwerp van Paul ,de Super Suppi het volgende model,ook een ontwerp van Paul.
    Jaren later ontmoette ik hem en heb vele trainingsvluchten F3A met hem gemaakt. Tot het laatst was hij actief , en belangstellend.
    Tijdens de finalewedstrijd F3A in Utrecht was het duidelijk dat hij aan het eind van zijn seizoen was gekomen.Zaterdag de dag waarop het beslist geen vliegweer was heeft hij ons verlaten.

    Ed Heemskerk
     
  3. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    Triest dat hij er niet meer is,twee jaar geleden in Stadskanaal was Paul op de Tupkercup.Ik liet vol trots mijn Eucalypta zien,waarop Paul zei :ik heb er zelf nooit een gebouwd ,gevlogen ,of zien vliegen.daarna heeft hij geholpen met de maiden flight van de Euca.vond dat zeer bijzonder,maar wel mooi.
     
  4. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Sjonge.. beide benen op de grond. Bij deze mijn medeleven.

    Ook ontving ik van Theo Coenen een bericht dat hij ook zijn medeleven wil uitspreken richting familie en directe vrienden.

    Robert
     
  5. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Ook ik wil hier mijn medeleven uitspreken.
    Recent nog dacht ik weer eens kontakt met Paul op te nemen, for old times sake, die ik sinds de 70-tiger jaren uit het oog verloren had.
    Daardoor viel mijn oog op dit draadje, met nu dus dit droevige nieuws.
    In mijn beginjaren als modelbouwer en vlieger is Paul een van mijn inspirators en hulp geweest.
    Ik was in die jaren een trouw bezoeker van de KNVvl en het kontakt daar met Paul was altijd erg plezierig.
    Ondanks dat al snel bleek dat mijn belangstelling zich volledig op vrije vlucht zou gaan richten heeft hij mij met talloze adviezen geholpen.
    Mocht via dit forum zijn familie bereikt worden dan sluit ik mij graag aan in het uitspreken van mijn sympathie en medeleven.
    Alsnog : Paul, gegroet en bedankt.
    Peter den Ouden
     

Deel Deze Pagina