De Zeven Provinciën Hans

De mastwoelingen Aan de onderzijde van de grote mast zijn gemaakt.

20190922_140544.jpg
20190922_140552.jpg

Leuk! Ik sta net niet in de top tien.

Waar zijn die trofeepunten eigenlijk voor?

Overigens staat Piet wel enorm voor op de rest!

O
Leuk! Ik sta net niet in de top tien.

Waar zijn die trofeepunten eigenlijk voor?

Overigens staat Piet wel enorm voor op de rest!
ik heb ook werkelijk geen idee wat je met trofeepunten kan doen. Ik vond toevallig die knop en zag dat resultaat. Het zegt overigens niets. Enkel, dat we een hecht clubje zijn( of zo iets ) met elkaar en geïnteresseerd zijn in elkaars werk! En soms moeten we oppassen dat verslagen niet een soort babbelbox wordt.:thumbsup:

Ik heb er een danklied op gezongen
20190922_202954.jpg
... de laatste blokjes voor de kanonnen... nog even het overtollige touw wegsnijden voor een gladde knoop. Op het blok zit enkel een verlijmde halve knoop. ( ik heb ooit Piet een leuk gegeven voor dit idee. Vandaar dat hij met afstand zo veel leuks heeft )

Deze Hans staat ook nog volgens dit forum met Pietsan onder de... meest" leuk" bevonden ....zag ik net. Gefeliciteerd Piet. Je staat bovenaan. Met 7 leden uit het historische zeilschepen bouwen in de top best een grappig gegeven.
En dat van de bijna 26.000 leden.

Bekijk bijlage 334536
Dank je wel Hans, maar het is natuurlijk dank zij jullie dat ik bovenaan sta met de meest 'leuk' bevonden berichten...:)

Komen hier nog klampen op de grote mast waar de lus achter blijft hangen?????
Of komt de lus uit het luik voor de mast???
De vorderingen mogen weer gezien worden Hans:worship::worship:
Jazeker komen er klampjes aan. Die moet ik nog verlijmen. Ontzettend klein natuurlijk en daardoor vind ik dat altijd lastig om te maken. Ze zijn altijd wat snel te groot. Maar komt goed. Dergelijke klampjes zitten ook op de uiteinde van de ra. Ik zit te denken om dit te maken uit triplex omdat dit wat sterker is. Ik heb nog wel van dat triplex liggen en dan via een malletje dit te maken voor eenzelfde afmeting.

Vandaag heel veel korvijnnagels geboord. Dit omdat je er nu nog goed bij kan voordat de wanttouwen gezet zijn. Ze zitten allemaal nog los en ga straks voor de modelbouwmethode. Dit betekend dat ik straks het halende part eerst door het gat van de korvijn haal en dan pas de korvijn er in zal lijmen. Dit voorkomt een enorm gepriegel om aan deze nagels te gaan beleggen. Uiteraard wordt dit nog voorzien van een tros touw... maar dat is ooit als ik hier aan toe ben.

20190923_165701.jpg
20190923_172110.jpg

En nu eerst maar 10 paren wanttouwen maken.. Dit wil zeggen, dat ik ze nu niet meer in paren ga maken maar per stuk om de mast zal gaan leggen. Het maken van de paren is naar mijn idee een lastige. Gezien mijn ervaring bij de fokkemast. En de warrige ontstane knopen boven de mars vind ik ook wat minder... het is tenslotte modelbouw en onder het motto..... hoe je het maak.. maak ik het.... niet dat ik me er van af wil maken uiteraard, maar ik denk met losse lussen om de mast en stiekem met een naald een ander wanttouw er tussen stekend, dit mooier zal worden.

En nog even een afbeelding er bij.

20190923_173117.jpg

Laatst bewerkt:
Back