De Zeven Provinciën Hans

Ik droom er wel eens van dat ik Michiel was... Ik liep vaak op de werf. In mijn kielzog een argwanende Tromp... Ik maakte kiekjes voor mijn vrouw Brechtje en fotografeerde elke nagel die er in gedreven werd. Deze foto's zijn bewaard en naar deze foto's was ik al dromend op zoek... ik zei nog... dat juffertje moet hoger anders heb je straks een juffer voor je kop.. hiermee maak je het verschil om die Engelsen te verslaan.

Ik was niet helemaal tevreden over de manier hoe ik de juffers op de mars bevestigde.
Ik heb er nu busjes tussen gemaakt zodat ze allemaal op gelijke afstand van de marsbodem komen te zitten. De touwen gaan door de marsbodem en vormen straks de hoofdtouwen van het puttingwant. Nu kan ik wat meer trekken naar onderen toe en blijven de juffers op de juiste hoogte.
20191025_201358.jpg
20191025_201954.jpg
20191025_202024.jpg

Ik heb er nu busjes tussen gemaakt zodat ze allemaal op gelijke afstand van de marsbodem komen te zitten. De touwen gaan door de marsbodem en vormen straks de hoofdtouwen van het puttingwant. Nu kan ik wat meer trekken naar onderen toe en blijven de juffers op de juiste hoogte
Knap bedacht, ziet er goed uit

Back