Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties! Nadat ik alle kanonspoorten heb uitgezaagd, waren er op dit dekniveau nog 2 extra poorten: de jaagpoorten aan de voorkant. Deze jaagpoorten worden er echter niet uitgehaald, slechts alleen ingekerfd in het hout. Van de tekeningen heb ik de maten overgenomen, en deze vervolgens zo symmetrisch mogelijk afgetekend op beide kanten van de romp. Daarna heb ik deze met een mesje ingekerfd in het hout.
Vervolgens ben ik begonnen aan het maken van de vierkanten frames die aan de binnenzijde van de kanonspoorten komen. De onderdeeltjes hiervoor heb ik allemaal op maat gefreesd van latjes 1,5x6mm notenhout. Vervolgens deze heb ik onderdeeltjes verlijmd, en deze heb ik hierna aan een kant beschilderd "Flat Red" van Vallejo. Hierna heb ik ze allemaal vastgelijmd aan de binnenkant van de huidbeplanking, en ervoor gezorgd dat er ongeveer een halve millimeter van het rode frame zichtbaar is vanaf de buitenzijde.
Om ook de binnenkant mooi af te werken heb ik van latjes 1,5x6mm notenhout ook 24 wandjes gemaakt, die weer op de frames van de kanonspoorten komen. In deze wandjes zijn ook de gaten van de kanonspoorten aangebracht. Ook deze wandjes zijn beschilderd met "Flat Red" van Vallejo.
Hierna heb ik het 3e berghout van 1,5x4mm notenhout vastgelijmd, net onder de luizenplecht. Met deze berghout op z'n plaats kon ik ook het laatste kieldeel van het voorsteven op maat maken, en vastlijmen. Ook heb ik nog 2 huidgangen vastgelijmd, die een stukje 'uitsteken' bij de luizenplecht. Om deze ronding goed te krijgen heb ik een malletje van hout gemaakt, die dezelfde vorm heeft als de luizenplecht.
Als laatste van deze update ben ik verder gegaan met de massaproductie van de kanons. In elk rolpaard heb ik een spits geslepen messing pinnetje gelijmd, zodat het kanon straks stevig in het dek kan worden gelijmd. Vervolgens heb ik alle rolpaarden beschilderd met "Flat Red" van Vallejo, de wieltjes moeten nog worden geschilderd. Alle kanons zijn ook behandeld met het patina zwart. De tapijzers heb ik gemaakt met strips van koper die ik uit een plaatje heb gesneden, en hier een 'hobbeltje' in heb geslagen met behulp van een malletje. De tapijzers worden vastgezet met twee spijkers. Deze koperen tapijzers en spijkers zijn ook gezwart met het patina zwart.