De zoveelste.... F18

  • Topicstarter Topicstarter Mondiaan
  • Startdatum Startdatum
Oh ja, nog een vraag... wat kan ik gebruiken om de onderzijde van de kist te beschermen? Kleur: wit.

- ik heb gelezen, iets van glasvezel;
- ik heb op de club gezien, een soort glad plak-plasic;
- dikke laklaag??
- ??

Ik gebruik daarvoor gewone brede doorschijnende inpaktape op rol. Twee naast elkaar: zeer glad en stevig.

Jos
 
Je laat er ook geen gras over groeien? Als je zo doorgaat ben je gelijk aan mijn tempo.
Ga zo door, ziet er heel goed uit.

Hans.
 
v2.0

Ok mensen… wij waren gebleven bij de motorophanging en bevestiging. In de tussentijd was ik begonnen met delen van de romp te schuren en daar waar nodig te plamuren en schilderen met Acrylverf van de Gamma. De bouw gaat gestaag, het was ook niet meer de bedoeling om er een week over te doen :mrgreen:

De kleuren worden zoals ik eerder aangaf redelijk ingetogen ten opzichte van PROTO 1, daarnaast probeer ik ook niet om 1:1 decals en kleurschema’s over te nemen van het origineel... de knipoog gaat uit naar de Jolly Roger versie van de F18 Hornet:
F-18-014-A3.jpg



Foto-66ZEDH8Z.jpg


Foto-NZJ4JHAF.jpg


Foto-FT4EELW7.jpg


Foto-B3PY6DV8.jpg


Foto-A6HUJO7F.jpg


Foto-S8FW33IR.jpg


Foto-JHZ6HB7B.jpg


Foto-CCKXZ68X.jpg


Foto-US4VEQWG.jpg


Foto-JQNLAJTU.jpg


Foto-QSKTLBGX.jpg


Foto-JPMNQPDP.jpg


Foto-3PJYHXUQ.jpg


Oh ja, mijn nieuwe tooltjes zijn binnen, de foamboard cutters. Ik moet er nog wel aan wennen ;)

Foto-COJ4RLD3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, als ik het goed zie heb je de onderkant met folie beplakt? Ziet er wel strak uit.
Je had een foamboard cutter, ik gebruik een elek. draad om te snijden.

Hans.
 
gaat de goede kant uit ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is dan de mijne :wink:

ik had mijne als zweefuitvoering voor op de helling :smile: maar door het zwaartepunt dat toch niet klopte omdat hij geen motor had, heeft hij eigenlijk maar 1x gevlogen op de helling :smile: met 300gram ballast.

moet hem eens een motor geven zodat hij nog eens het luchtruim ziet :razz:

ps: dit was mijn allereerste depron ervaring!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is dan de mijne :wink:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/firefox309-albums-zwever-picture17183-fa18-hornet.jpg
ik had mijne als zweefuitvoering voor op de helling :smile: maar door het zwaartepunt dat toch niet klopte omdat hij geen motor had, heeft hij eigenlijk maar 1x gevlogen op de helling :smile: met 300gram ballast.

moet hem eens een motor geven zodat hij nog eens het luchtruim ziet :razz:

ps: dit was mijn allereerste depron ervaring!

Die van mij had gelukkig het zwaartepunt op de goede plek zitten. Na uitval van de motor zweefde PROTO 1 als een zonnetje. Ik kan mij wel voorstellen dat je dit toestel als zweefuitvoering wilt inzetten maar ideaal is het niet... beetje weinig vleugeloppervlakte lijkt mij. Maareh voor een eerste Depron ervaring ziet het er toch niet slecht uit? Als je hem straks 50 meter met de motor de lucht in knalt, zul je zien dat het toestel een mooi vliegbeeld geeft en zie je de kleine onvolkomenheden echt niet meer J

Ik zal vanavond even een stukje tekst toevoegen over het aangepaste zwaartepunt. Wellicht kun je er wat mee nadat de motor en toebehoren er inzitten.
 
ja ik had eerst het zwaartepunt zoals op het plan, en dan wat oefenworpjes, maar het moest heel wat naar voor...
het vliegt redelijk goed als zwever want de hele romp draagt ook mee ...
maar door de ballast die ik moest toevoegen op de helling ging ie veels te snel.

binnenkort nog eens een 45gr motortje bestellen bij hobbycity :)
men vorig heb ik verkocht aan een kameraad met men shocky...
en dan kan ik dat eens op de FA18 knallen ;)

ja ondertussen heb ik ook al wat DLG's gebouwd met depron.
en die zweven "aardig".
 
Important center of gravity info!

"Important center of gravity info!

I had my first chance today to fly my Hornet in a large open field where I could really open up the throttle. While overall the model flew fine, one thing became very obvious to me--the CG marked on the plans is too far aft! Up until today, all of my flying has been at slower speeds in small schoolfields with calm conditions, and I liked the very light controls and high manueverability provided by this CG location. But once I got the speed up in a big field and also had to deal with a light gusting wind (5-10 mph), I noticed the model got very pitch sensitive at high speed and also had a small tendency to diverge in pitch when a wind gust hit it. Both of these should be cured by moving the CG forward.

I still need to do more flight testing to better understand the high speed characteristics of this model, but for now I'll re-emphasize to everyone about to fly this bird to move the CG 0.5" ahead of the location shown on the plans!"
 
Bedankt voor de leuke reacties.

Natuurlijk bestaat de kans van neerstorten. Maar met onze hobby moeten wij ons niet telkens afvragen óf je neerstort, maar wanneer! Dat maakt het nou juist zo spannend :mrgreen:

Zelfs de beste (wereld)kampioen knalt wel eens tegen de grond. Ik maak mij daar niet zo druk over...

Als het (weer) een beetje meezit, wil ik hem volgende week maiden. Ik zal uiteraard voor foto's zorgen, dus wordt vervolgt!
 
ik ben van de instelling.... als ik crash? dan neem ik gewoon de volgende tot ik die weer eens de grond in boor ;)

dat hoort inderdaad bij de hobby en het 3dimentionale... je kan autotjes besturen , dan heb je minder kans :)
 
hoe krijg je die decals er zo strak op? Ik heb zitten schelden op dat doorzichtige decallpapier en het is uiteindelijk in de prullebak beland :-(
 
hoe krijg je die decals er zo strak op? Ik heb zitten schelden op dat doorzichtige decallpapier en het is uiteindelijk in de prullebak beland :-(

Vraag maar niet... Ik had een hele stapel decal sheets besteld (zowel wit als doorzichtig), maar heb er nu nog maar twee over. Het was voor mij een kwestie van doen, zo kwam ik er al snel achter dat een goedje als "Liquid Decal Film" nodig was om te voorkomen dat inkt of in mijn geval toner van de laserprinter door het water losraakte.

Maar met alles is het zo dat je moet oefenen. Als je met je neus op het vliegtuig zit zie je heus wel onvolkomenheden hoor, zo strak als Hans de Vries het kan is het nog lang niet.
 
hahaha
zo strak als Hans de Vries het kan is het nog lang niet.
Je bent elkgeval goed op weg

Ik had de gebruiksaanwijzing wel goed gelezen maar heb lak op waterbasis gebruikt om de inkt te fixeren. Ging prima maar ik verwacht wanneer je gewoon lak en uit spuitbus doet en dan een paar (dikke) lagen dat het decalletje ook wat steviger is. Iets voor het volgende project :rolleyes:

Maar heeft ie al gevlogen?
 
Back
Top