Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

En de romp bespannen en de registratie aangebracht:
decathlon97.jpg

decathlon98.jpg

Voor de romp nu nog 2 witte lijnen aanbrengen en dan is de romp weer een stukkie verder.

Zo weer een kleine update :D

De rolroerservo`s zijn gemonteerd:
decathlon100.jpg

En de laatste striping van de romp aangebracht:
decathlon99.jpg

Nu wil ik die grote dichte triplex spant in de romp toch een stuk "opender" maken.
Dan de servo`s in de romp monteren,
dan de ruiten erin.

De hele kist voorzien van een blanke lak laag.

Motor ervoor en invliegen.
Tijdens dit invliegen de juiste stand van de motor bepalen en dan de motorkap uitrichten en spuiten :-)

De kist schiet dus aardig op en het wordt wel wat :yes:

En weer wat verder:
decathlon103.jpg

Alle servo`s zijn gemonteerd en afgesteld op het gas na.

+ de motor gehangen:
decathlon101.jpg

decathlon102.jpg

Vanmiddag ook blanke lak gehaald dus van het weekend tijdens de weekenddienst de kist maar eens lakken :D

Wordt wel wat, toch?
Mhhh, formatie vliegen met de 1:1 zal moeilijk gaan, moeten we toch even naar Amerika of die kist moet hierheen komen :?

Vandaag de kist al mee naar het werk genomen, net al een stukkie gelakt.
Eens kijken of ik vandaag de hele kist kan lakken dan heb ik van het weekend tijd voor andere modelbouwwerkzaamheden tijdens het werk 8)

lak? Die is toch bespannen met oracover? Lak je die af met blanke lak om de striping vast te zetten misschien.

ziet er trouwens heeeeel goed uit, Joey zal trots zijn op papa's verrichtingen

lak? Die is toch bespannen met oracover? Lak je die af met blanke lak om de striping vast te zetten misschien.
Yep, die sterpunten laten snel los, vooral als er wat olie onder komt, met lak voorkom je dit :-)

Zo de hele kist is gelakt :)

Wat er nu nog gedaan moet worden:
- ik ga de aansturing van het hoogteroer vervangen door Sullivan kabels, er zit nu iets teveel speling op,
- landingsgestel vastzetten,
- ruitjes monteren,
- staartwielaansturing vastzetten,
- tank monteren,

en
- INVLIEGEN................... :banana:

Ik hoop komende week bovenstaande uit te voeren en dan hopelijk komend weekend de kist weer eens in te vliegen (kun je nu weer van een maiden spreken :?

En weer lekker op dreef,

- de tank zit,
- het landingsgestel en de wielen zitten,
- de ramen zitten,
- staartwielbesturing is aangesloten,
- hoogteroer aansturing is vervangen door Sullivan kabels,
- dus.............................
De kist is gereed voor invliegen :banana:

Na het invliegen komen de motorkap en de wielkappen erop.

Hier de ruitjes gemonteerd:
decathlon106.jpg

En het staartwiel:
decathlon107.jpg

Als het mee zit gaat ie de 30ste ingevlogen worden 8)

Ziet er weer netjes uit, klaar om er weer tegenaan te gaan!

Waarmee lak jij je kisten?

(als in welke verf en welk gereedschap? Als je het zo zegt klinkt het alsof je er glitsa oprolt ofzo..)

Dank je, als hij een redelijk leven beschoren is zal je hem wel een keer op Utrecht tegen komen :-)

Dit is de eerste keer dat ik een kist heb gelakt, dit is puur gedaan vanwege de vele sterrenpunten die altijd los willen gaan.
Mijn ervaring met gelakte kisten is 0 dus eens kijken hoe dit bevalt.

De lak komt uit een spuitbus bij MC vandaan en is van Protech (ja die ja ;-) )

mooi, ene waar kan je die veertjes kopen? ik moet er nog 2 heben voor me extra, om nou 2 van die veertjes over de post hierheen te laten komen van bijv. hobby in is ook al zoiets.
een doe het zelf markt of?

Grt.

Dank je.

En die veertjes, pfffff, heb geen flauw idee.

Ze slingerden ergens rond in 1 van m`n vele rommelbakjes, ze leken me wel geschikt dus heb ze er maar onder gezet.

Bij de plaatselijke boerenbond misschien?

De boerenbond(isodorus) bij mij in de buurt heeft zowel trek als duwveren liggen in verschillende maten

Berto ,

Decathlon ziet er weer super uit, van vliegtuigen terug herstellen zijn jullie toch héél goed in.
Waar ander opgeven gaan jullie gewoon door.
Gewoon klasse :thumbsup:

Back