Ik kan Onno de schuld geven want die vloog ermee aan de kabel toien het gebeurde.
We hadden het hele voorval kunnen voorkomen maar ach het is maar een Decathlon dus gewoon door vliegen en we zien wel.
Het ging namenlijk zo.
We hadden die dag al een aantal keer gevlogen zonder problemen zo ook bijna deze vlucht.
Ik was met Onno even starts aan het oefenen, je kent het wel, opstijgen/ landen/terug taxien, opstijgen/landen/ etc.etc.
En bij 1 van die start verdraait de linkerwielkap op zijn kop.
Ik zeg nog tegen Onno: "zet `m maar even neer dan zetten we hem vast."
Maar Onno was lekker een het vliegen dus die zegt: "hij vliegt toch nog, dus we zien wel wat er gebeurt".
"best, maakt het uit" zei ik en zo was onno lekker rond aan het tuffen.
Tijdens een van zijn vluchten over het veld valt de kap met wiel eraf en was er dus echt geen weg meer terug.
1 van de collega vliegers pakt het wiel en de kap en Onno blijft lekker doorvliegen tot we ongeveer de brandstof hebben verbuikt.
De landing mocht ik ineens weer doen (erg flauw Onno :wink: ) en dat resulteerde dus in een weer eens afgebroken landingsgestel die niet erg vast al meer zat.
Ach maakt het uit we hebben weer gelachen.
Het grootste gedeelte zit alweer gelijmd dus als het meezit gaat ie woensdag weer gewoon mee