Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

het voorste raam aan de deurkant (van achter het vliegtuig rechts) is groter dan het voorste raam aan de linkerkant , dit omdat het linker ruitje bij een fullsize decathlon/citabria een klapruitje is , dat openklapt naar boven toe .

maar ik neem aan dat de ruitjes die je had liggen al op deze maat waren ?

Yep, dit zijn de originele ramen van Phoenix die ik nog had liggen na de eertse crash.
En daarnaast is het geen schaal kist :wink:

Zo 1 week verder en niks opgeschoten :oops:
Nou niet niks maar ook niet veel :wink:

Ik heb wel wat kleine dingetjes gedaan maar niet echt de moeite van het vermelden waard.

Zaterdag wel weer heerlijk wezen vliegen en direct even bespan gehaald voor de vleugel.

Ik hoop deze week `s avonds nog wat te doen aan de romp en hopelijk is die voor het weekend bespan klaar :?
Waarom? komend weekend moet ik weer werken en ik ben van plan om zowiezo de vleugels te bespannen en hopelijk ook de romp.

Dan komt er weer wat schot in de zaak en hopelijk vliegt deze kist weer voor het einde van deze maand :roll:

zoveel moeite aan het bespannen van het stabilo en dan staan straks bij de maiden de rolroeren weer verkeerd ofzo :wink:

enne, voert onno ook nog iets uit, ik zie jou allemaal kisten repareren en hij kijkt maar toe, of hebben jullie een dealtje dat hij alles mag crashen en dat jij het repareert :lol:

Was dat stabilo maar de einig moeite, hetzelfde moet natuurlijk ook nog plaats gaan vinden op de vleugels dus het duurt nog even.
En die rolroeren, ach we zullen wel zien, het blijft natuurlijk altijd spannend he, maar we zullen ze weer controleren voor de eerste vlucht :wink:

Onno is zelf momenteel druk bezig met zijn Big Lift, en de gezamenlijke kisten repareer ik meestal ondanks dat hij ze stuk vliegt :lol:
(maar ik heb er ook een handje van 8) )
Scheelt in ieder geval aanzienlijk in de kosten dit "partnerschap" :D

Zo vanavond een klein begin gemaakt met de vleugels :-)

De rolroeren zijn bespannen en een begin gemaakt met het bespannen van de vleugels:
decathlon75.jpg

decathlon76.jpg

Eens kijken of ik vanavond ook de ander vleugel nog zover krijg..........

De motorkap moet er natuurlijk ook aan geloven :wink:

Dus lekker op het werk eerst de grote gaten maar eens dichten:
decathlon77.jpg

decathlon78.jpg

Dan nu maar eens gaan schuren en plamuren (of was het andersom :? ).

Onno kwam even voorbij toen ik met de vleugels bezig was:
decathlon79.jpg

decathlon80.jpg

En de klaar:
decathlon81.jpg

Morgen maar eens mallen maken voor de striping :-)

Yep, we zijn weer aardig op dreef,
Vanvond alvast een beginnetje maken met de striping op de vluegel hoop ik en de romp bespan klaar zien te maken.

De kist klaar voor het eind van deze maand moet lukken en wie weet zelfs nog wel een maiden :o

We gaan er in ieder geval voor :yes:

Jazekers wel.

Voordeel van die kleine is dat ie tussen 1800 en 2300 lekker slaapt dus daar hebben we weinig last van.
De vrouw krijgt voldoende aandacht en die is vanavond zowiezo de deur uit dus heb lekker het huis voor mijn alleen.

Dus lekker bouwen als die kleine slaapt :-)

Ps. bij jouw thuis loopt ook alles voorspoedig?

Ps. Ja hoor, alles verloopt nar wens. Ze is alleen wat meer moe 's avonds. Nog 9 weekjes!

mooi, de laatste loodjes he, succes alvast

Zo na een stukkie aan de romp te hebben geknutseld alvast een tekening gemaakt hoe de vleugel striping moet worden:
decathlon82.jpg

En 1 deel witte striping gedaan:
decathlon83.jpg

Nog 3x wit te gaan en dan weer 4x rood :cry:

Maar het wordt wel wat :yes:

zes keer rood bedoel je :P

hij wordt prachtig !!! veel werk maar het wordt beloont met een prachtig oogende kist ;)

Dan wordt het 12x rood!!!!

Met 4x bedoelde ik de 2 vleugelhelften boven en onder.

Dank je, het is zeker veel werk maar het loont echt wel, het wordt zeker een prachtige kist :D

Dan zal ik het filmpje wel maken. Bij Onno hebben we in ieder geval geen helm nodig..... :lol: :wink:

Als er maar geen hoogspanningsleidingen in de buurt zijn ;-)

Maar weer op het werk vandaag, eens kijken of ik de vleugelstriping af kan krijgen :-)

Gister wel wat kunnen doen maar vandaag ben ik pas goed opgeschoten (wel lekker hoor in het weekend werken 8) )

De vleugelstriping is klaar en dit is het resultaat:
decathlon84.jpg

decathlon85.jpg

decathlon86.jpg

decathlon87.jpg

Van de weeks eens kijken of we de romp klaar kunnen maken :roll:

Back