Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

prachtig , alleen je hebt er wel heel veel werk van gemaakt door aan de onderkant ook de sunray striping te maken
, meestal is de onderkant van de vleugel zwart wit gestreept als een zebrapad

Tja, meestal wel maar bij de echte is ie van onder ook met de sunray striping uitgevoerd (jammer genoeg ;-) )

Kijk hier maar eens goed naar:
orgineel.jpg

nu maar hopen dat je straks het verschil van boven en onder kan zien als je vliegt :wink:

ik snap alleen nog steeds niet hoe je je baas zo erg hebt kunnen hersenspoelen dat ie denkt dat er ook daadwerkelijk gewerkt word aan waar hij voor betaald :lol: en anders wil ik wel weten waar je werkt, ga ik daar mooi werken laterrrr :wink:

tja, ik werk als chef technische dienst / grondwerktuigkundige bij Vliegschool Hilversum
Het bedrijf bestaat uit 3 vaste personeels leden (2 bazen waarvan 1 ook GWk is en 1 chef instructeur + ik).

We zijn 7 dagen per week open dus moeten we ook de weekenden bemannen met z`n 3`en, baliewerk, verhuur, afrekenen etc.
Dan kan ik geen onderhoud doen maar wel veel modelbouwwerk ;-) met goedkeuring van de bazen :-)

hier op het forumm een 2de hands instelhoek metertje aangeschaft dus maar eens kijken of mijn uitgemeten waardes ook wel echt klopten:
decathlon88.jpg

En ja hoor prima in orde :-)

De werking is als volgt.

Ik heb de kist waterpas gezet met het stabilo op nul graden met behulp van deze instelhoek meter.
Dan zet je de instelhoek meter op de vleugel je verdraait de plaat met schaalverdeling niet maar alleen de waterpas zodat deze weer op nul staat.

Je ziet nu zoals hier dat het streepje van de waterpas bij 1 graden staat.

De instelhoek van de vleugel is nu dus 1 graden positief tov het stabilo.

(ik hoop dat het een beetje duidelijk is)

Zo, de grote "uitlaatopening" in de romp ook wat verkleind:
decathlon89.jpg

en de "raamkozijnen" van een laagje bespanning voorzien:
decathlon90.jpg

Nu nog een beetje rood halen en dan kan de romp bespannen worden :P

Zo het begin van het bespannen van de romp is begonnen:
decathlon91.jpg

En 1 zijkant gedaan:
decathlon92.jpg

Yep, binnenkort moet dat maar gaan gebeuren.

Vandaag op m`n werk even de zijkanten van de Calmato zagen en vanavond eens kijken of ik het blauw erop kan krijgen
(de andere zijde rood heb ik gisteravond laat er ook nog even opgezet 8) )

wat wordt ie mooi zeg !! uiteraard volg ik dit draadje ;)

nu hou je `m toch zeker wel heel he??

o jah .. natuurlijk weer wat te zeuren .. :lol: maareh ... zie ik het nou niet goed , of staat ie zo hoog op zn (landings) pootjes?

Back