DeLorean uit Back to the Future

Bedankt Steve voor je mooie complimenten en welkom op het forum:thumbsup:

Joris en Ruud, thanks voor de tip en linkje, Ik denk dat ik een vacuüm vormer ga maken zoals hij beschreven wordt in het filmpje, alleen twee keer zo klein. Materiaal heb ik liggen voor een kleintje, zodat er een halve sheet van dat plastic in past. Dat moet genoeg zijn voor één voorraam en altijd handig om kleine onderdelen te vormen. Of kleine mallen.

Volgende update moet even op zich laten wachten, 'k heb een griepje opgelopen:sad:

graag gedaan !
:D;)

Zo, ik ben weer helemaal opgeknapt van de griep, hoog tijd om de body deze week af te krijgen.

@PH_AJH, Ik begrijp wat je bedoeld, echter ben ik een beetje bang dat als ik de mal in de fles ga proppen met extra hout in de fles dat de randen (hoeken) van de mal het gaan begeven onder de spanning.
Ook zit ik nog met het probleem dat er een ribbeltje in de fles zit, moet nog steeds ff zoeken naar een Super de Boer fles. Ik heb ondertussen wel een fohn gekocht van 2000 watt voor 10 euries.

CIMG3854.jpg

Misschien dat dit gaat werken met de fles die ik hier heb liggen, ik heb de fles helemaal open gesneden zodat ik het plastic vlak en strak tegen de mal aan ligt met tape. Ribbeltje is nu ook weg.
Weet niet zeker of dit gaat werken, maar kan het in iedergeval proberen.

CIMG3860.jpg

WeZZe, thanks voor de link, die Superman ziet er supergaaf uit, beetje groot maar wel een prachtige eye-catcher !

Robbie, ik weet niet of jij een Quartel vestiging in de buurt hebt, maar ik zou daar toch eens gaan kijken. Voor nog geen 3 euro heb je een mooie strakke plastick ruit plaat. Ik denk dat je er een hoop tijd mee bespaart en dat het resultaat nog beter zal zijn dan met de vles. Het kost je zo wie zo de statie geld al toch?
Ik ben zelf van plan van de week er langs te gaan om dat ik wat spullen nodig heb voor mijn U-boot.
Kan eventueel dan voor je een plaatje mee nemen...

Succes met de auto verder!

Groeten,

Joris

P.S. ik zit zelf te denken aan de Batmobiule uit 1966.... maar da's pas voor veeeeeeeeeel later...

Hee Joris,

3 euro's is idd geen geld voor een tranparant plaatje, probleem is alleen dat plastic ruit plaat maar één kant op buigt (zonder te verwarmen). Het raam van de DeLorean loopt in een boog naar de zijkanten toe maar loopt ook schuin af (in een boog) naar de richting van het dak.

Weet je toevallig wat van plastic het is wat ze hebben bij Quartel ?
Als het vivak is dan kan het verwarmd worden om de juiste vorm te krijgen.

Zo even geen idee.
Anders even bellen met Quartel. Ze sturen ook spullen op.
Kan je nooit de kop kosten denk ik.

Grtz,

Joris

Respect, en heel leuke om de opbouw te zien.
Aanstaande zaterdag 13 sep is de open dag van de nieuwe garage in Hem.
Er zullen meer dan 40 delorean,s zijn, met daar bij een 100 meter sprint.
Een dyno bank voor de pktjes, en nog zo iets. wie tijd en zin heeft is van harte welkom. Als het je wat lijke kun je het model showen aan de eigenaren, en reken er op dat die het mooi zullen vinden. de koffie staat natuurlijk klaar.

Vriendelijke groeten Ed Uding
Welcome at DeLorean.eu here you can find special powerparts for your DeLorean
Driebanweg 23
1607 ML Hem

Hoi Ed,

Thanks voor de toelichting, ik ga m'n uiterste best doen om aanwezig te zijn. Hangt af van een aantal factoren o.a. dit model natuurlijk :-)

Nou, m'n laatste poging om het raam te vormen is mislukt, de föhn werkt uitstekend:thumbsup: Alleen de tape die het plastic tegen de mal aan houd kon niet tegen de krimp en de hitte, uiteindelijk liet de tape los met als gevolg dat het plastic alle kanten op vormde, behalve naar de mal.

Ik heb nog drie van dit soort flessen liggen (even goed door drinken), volgend poging, ik ga het plastic vastschroeven:yes:

Robbie, idee misschien om lijm klemmen te gebruiken of zo?
Bij Gamma hebben ze vaak setjes voor een paar euro's en die werken prima.
Stukje dik carton er onder of stukjes roerhoutjes van verf o.i.d.
Succes met de ruit!:pim:

Groeten,

Joris

Dank je wel:thumbsup:

Het vastschroeven van het plastic werkt goed, de houtjes die het plastic op z'n plaats houd zorgt ervoor dat de krimp nog maar één kant uit gaat, naar de mal.
De vorm van het raam zit erin maar het plastic dat ik hiervoor gebruikt heb was beschadigd met krassen, even kijken of ik een mooie fles kan vinden voor de volgende ronde.

CIMG3877.jpg

Bij de volgende ronde leg ik de mal iets hoger (houtje eronder), zodat het plastic beter de mal kan vastpakken tijdens de krimp, vooral voor de boven en onderkant van de mal waar geen schroeven zitten om het plastic op z'n plaats te houden.

hej,

blij dat het je gelukt is om een voorruit te maken :)
Laat jij de plastiek krimpen met een haardroger/in de oven of..?

grts,

niels

Met een haardroger/föhn:yes:

Nieuw raampje gevormd, ook deze is niet perfect i.v.m onzuiverheden in de petfles.
Ik ga dit raam wel gebruiken voor de auto, als ik in de toekomst nog de mogelijkheid heb om een beter raam te maken dan haal ik dit raam er weer uit.

CIMG3881.jpg

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel :thumbsup:

Kleine update,

Voordat ik het raam in de auto kan zetten plak ik aan de body een aantal randjes waar het raam op komt te liggen,

CIMG3885.jpg

Om het raam van de DeLorean zit ook nog een zwarte omlijsting, daarvoor ga ik zwarte tape gebruiken, de randen die het raam op z'n plaats houden zijn dan ook niet meer te zien.

CIMG3884.jpg

Ondertussen bezig met de tijd-circuits op de bumper, voor het 'metalen' buiswerk wat om de bumper zit heb ik een elektradraad gebruikt (draad krijgt nog een alu/zilver kleur). De zwarte klemmen die alles bij elkaar houden staan goed op een lijn, wel krijgen ze nog een kleine inkeping waar het acryl (of glasvezel) in komt te vallen.

CIMG3899.jpg

De klemmen aan de zijkanten moeten hier en daar nog wat bijgevijld worden zodat de onderdelen goed aansluiten aan de twee flux-boxen,

CIMG3905.jpg

Morgen de rest.

Heel netjes :)
Ik reed vanmiddag trouwens op de provinciale weg Enkhuizen-Hoorn en wat kwam er vanuit tegenovergestelde richting ?
Juist !
Een Delorean :)
Wat was dat kicken zeg om dat te zien !

Dank jullie weer wel :D

Kleine update,

Alle klemmen zijn nu aangepast met een inkeping, ik heb ze vast gelijmd met secondenlijm.
De 'buizen' sluiten verder goed aan op de flux-boxen, en de ruimte tussen de twee buizen is overal gelijk. Ze kunnen er nu weer af om ze aan alu kleurtje te geven.

CIMG3923.jpg

De klemmen op het dak en aan de zijkanten van de auto zijn ook aangepast en vastgelijmd.
Deze buizen zijn wat lastiger te vormen door de rare bochten, maar het koperdraad laat zich makkelijk buigen.

CIMG3917.jpg

Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen om een optische glasvezel te gebruiken voor het neon effect,

CIMG3927.jpg

De glasvezel is ongeveer 1 mm dik, het had iets dikker mogen zodat het midden van de vezel ook is verlicht, verlopig vind ik het goed zo.

CIMG3935.jpg

Volgende update, z.s.m.

Laatst bewerkt:
Back