DeLorean uit Back to the Future

Intressante site, ik moet alleen even de plugin downloaden om het clipje te zien.
Christopher Lloyd ziet er trouwens nog goed uit, hij zou makkelijk nog een BttF film kunnen doen.

@ Bono, Thanks voor de tip, ik denk dat ik eens een kijkje ga nemen als ik in de buurt ben.

Update,

Ik heb een andere bumper gemaakt omdat de eerste te recht was, de nieuwe die ik gemaakt heb heeft een lichte kromming (zoals het hoort).
Ik had misschien de eerste bumper kunnen aanpassen maar aangezien het voor mij makkelijker was om een nieuwe te maken heb ik dat maar gedaan.
Het hout heb ik behandelt met polyesterhars, voordeel is dat het hout waterproof word en sterker, ook hecht het glasvezelplamuur beter dan op kaal hout.

bump.jpg

Aan de onderkant van de bumper ben ik bezig met glasvezelplamuur, het ziet er een beetje kliederig uit maar dat gaat helemaal goed komen.

vezel.jpg

Het geheel word vast gezet door middel van 2 schroeven die door de body in de bumper komen, belangrijk is wel dat alle lijnen in elkaar overlopen.

klieder.jpg

Normaal gesproken zitten er nog twee richting aanwijzers in de bumper, maar aangezien er een aluminiumstrip voorlangs de bumper loopt heb ik ze weggelaten, je ziet ze toch niet. (zie foto DeLorean )

aluweg.jpg

Verlopig ben ik weer ff bezig met schuren en plamuren.

(edit)

En zo ziet het eruit na het schuren en plamuren, een wereld van verschil,

schuren.jpg

Laatst bewerkt:
@SIR-ROUND, hij was idd laatst nog in Idols. KITT ga ik verlopig nog niet maken, als de DeLorean af is ga ik waarschijnlijk de Lotus Esprite maken uit The Spy who Loved Me.

@Niels, Ik zal het weekend weer een update posten;-)

GEWELDIG!!!!!

Prachtig dit topic. Spijtig dat ik het niet eerder zag vanwege mijn lange afwezigheid op het forum.

Delorean is mijn droomwagen dus dit topic blijf ik zeker volgen.

Bedankt voor de complimenten en voor de linkjes:-)

Kleine update,

De basis van de neus is zo goed als klaar,
CIMG1077.jpg

Er is wel een klein foutje bij de aansluiting van de neus op de body, de lijnen lopen gelijk alleen de diepte ervan scheelt 2 mm. Dat moet ik even verbeteren,
foutje.jpg

Verder heb ik de twee onderdelen samen afgeplamuurd zodat ze perfect in elkaar overlopen,
CIMG1124.jpg

Ik wacht nog even met het maken van de koplampen omdat ik nog geen geschikte lampjes heb gevonden.

Ik was dit draadje uit het oog verloren.Maar het is nu de moeite om die aanpassingen zo vlot te zien verlopen.Het word een vet model.

Thanks :-) Ik vergeet ook nog wel eens een draadje te volgen.
Morgen post ik nog een aantal foto's van de vorderingen.

Hier een aantal foto's van de verschillende modellen die tijdens de opnames gebruikt zijn,

Save0001-1.jpg

Save0004-1.jpg

Save0005-1.jpg

Save0006-1.jpg

Laatst bewerkt:
Kleine update.

De fout in de neus is verbeterd,

aan.jpg

Verder heb ik gekeken welke verlichting ik ga gebruiken, het worden twee (enkel de buitenste koplampen) ouderwetse gloeilampjes. De fittingen moeten nog wel aangepast worden want ze zijn te groot.
Voor de kleur metaal die boven de bumper zit heb ik twee potjes verf gehaald, gun metal en titanium goud die samen gemengt worden om de juiste kleur te krijgen.

kleur.jpg

Maar voordat ik de neus ga schilderen moet ik eerst de achterkant maken, want die heeft de zelfde kleur als de voorkant.
De werkwijze voor achter is bijna het zelfde als voor, de bumper word van hout alleen het deel waar de achterlichten in zitten word van glasvezel.

achter-1.jpg

Nu eerst even een bumper maken en daarna met klei de vorm van de achterkant zodat ik een mal kan maken die ik daarna vul met polyester/glasvezel.

Dmc 12

hoi allemaal.
Ik zal me even voorstellen, ik ben Ed Uding uit Venhuizen.
En de eigenaar van de Delorean Garage in Grootebroek.
Als eerste mijn complimenten voor het model dat je aan het maken bent.
Nu als je de auto perfect wilt na bouwen, ben je van harte welkom om een Delorean van onder en boven op te meten en op de foto te zetten.
Je zult zien dat de sunstar modelen, niet slecht zijn, maar wel afwijken op een aantal punten. In September hebben we de opening van de nieuwe Garage in Hem. Het zou heel leuk zijn als je de auto kunt/ wilt showen, met een groote groep eigenaren heb je altijd succes.

Vriendelijke groeten Ed Uding

Welcome at DeLorean.eu here you can find special powerparts for your DeLorean

Bedankt weer voor alle mooie complimenten, helaas heb ik wegens omstandigheden niet veel kunnen doen aan de auto. Ik zal proberen dit weekend weer een update te plaatsen.

Ed,

Welkom op het forum, het lijkt mij heel leuk om in september (met auto) aanwezig te zijn bij de opening van de nieuwe DeLorean garage. Moet alleen even kijken of ik dan tijd heb, anders maak ik wel tijd. Met m'n tijdmachine:-)
Ik probeer zo perfect mogelijk het model en kenmerken van een DeLorean in dit model te krijgen, er zitten hier en daar wel wat fouten maar die worden gecamoufleerd door de tutters en bellen die de auto in een tijdmachine veranderen.

Want tenslotte word deze DeLorean de tijdmachine uit Back to the Future, de achterkant van de auto word zoals in de film.
Het enige grote verschil (buiten de tutters en bellen) tussen de achterkant van de tijdmachine en een standaard DeLorean is de witte tekst op de bumper, in de film zijn de letters zwart gemaakt.

CIMG1544.jpg

Het 'kenteken' word waarschijnlijk één van deze platen,

outatime3an.png

l-BTTF-P-01.jpg

Ik vond trouwens nog een grappig plaatje van een kruising tussen de General Lee en een DeLorean,

DeLoreanGeneralLee.jpg

Mijn Generaal heb ik ondertussen ook weer uit z'n winterslaap gehaald en klaar aan het maken om weer te rijden. En vliegen deze keer...

CIMG1549.jpg

Je verhaal word nog veel leuker, ik heb een echte BTTF auto met de opening staan.
Die komt speciaal uit de UK, voor de opening over. Succes verzekerd.
my.php
my.php

Groeten ed

Back