jan brilman
Forum veteraan
D'r was toch nog een firma die de ultieme V-kabel leverde? 
Hoe heette die maar weer . . .

jan.

Hoe heette die maar weer . . .

jan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat gepruts met draadjes moet wel loepzuiver gebeuren en een Savox zal wel heel erg veel beter dan de andere moeten zijn om dit te willen doen.
Dit is een jaren 80 oplossing die in deze tijd helemaal ongewenst is voor de klasse kisten waar jij mee vliegt, dit moet je echt niet willen Gerald.
Nee, die Savox is zéker niet beter dan de andere maar wel prijs gunstiger. (Ik durf het woord "goedkoper" niet altijd in mijn mond te nemen bij deze "klasse" modellen omdat je nogal snel afgeschilderd wordt dat het dús ook minder veilig zou zijn....) Deze modellen kosten me sowieso al een fortuin maar véél minder door dit soort dingetjes te doen. Niet dat ik het niet kan maar ik weiger 25K te betallen voor modellen als dit, dan stop ik accuut! Ik wil niet zoveel aan een hobby besteden, er zijn ook andere prioriteiten en leuke dingen in het leven. Dit is een hele andere eindeloze discussie maar als ik sommige bijna een tweede hypotheek zie nemen om een dergelijk model te kunnen bekostigen dan vind ik dat je niet goed bij je hoofd ben..... dat terzijde...om solderen is wel goedkoper :grin:
Nog een reden om het niet te doen.
Stel: dag van de wedstrijd en natuurlijk een servo kapot, en ja hoor een "reverse".
Vliegstijl is ook heel bepalend voor het gebruik!Na een wedstrijd vlucht van 10 minuten heefd dit 5 liter kero verbruikende 360km/h , 24kg wegende 8 heavy duty servo monster nog geen 170mAh verbruikt! De meeste vergelijkbare modellen zitten ergens tussen de 600 - 1000 mAh, scheelt wel wat. Dus een kleinere, lichte accu en minder warme servo's het gevolg.
Scheelt ook nog eens fors in electrisch verbruik waardoor ik flink minder stroom nodig heb dan andere modellen van dit kaliber. Na een wedstrijd vlucht van 10 minuten heefd dit 5 liter kero verbruikende 360km/h , 24kg wegende 8 heavy duty servo monster nog geen 170mAh verbruikt! De meeste vergelijkbare modellen zitten ergens tussen de 600 - 1000 mAh, scheelt wel wat,