Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Zo, het zooitje vandaag naar volkel gebracht voor de opendagen, effe een paar dagen geen geknutsel meer ha ha ha!

De oranje uitgeleend aan PH-Blue:

GroteFoto-S3QFSJ8I.jpg

GroteFoto-3GDBOYSF.jpg

GroteFoto-AVTCWSQ7.jpg

En de Dual staat prominent bij de KNVvL stand in de oude, duitse hangaar aan het begin van de tweede ingang:
GroteFoto-HSECUHTE.jpg

Groetjes,

Staat die oude Duitse Hangaar er nu nog steeds, wordt misschien toch weer eens tijd om die basis weer eens te bezoeken na ruim 28 jaar....... Kijken of ik er de weg nog wel weet te vinden.....................

Staat die oude Duitse Hangaar er nu nog steeds, wordt misschien toch weer eens tijd om die basis weer eens te bezoeken na ruim 28 jaar....... Kijken of ik er de weg nog wel weet te vinden.....................
Tsja, die duitsers maak(t)en degelijk spul. Zo ook op Deelen, enkele oude WWII hangaars staan nog als een huis, hangaars die de Klu later neer gezet hebben staan in verval.... Herken je het kistje links op laatse foto trouwens niet? ;)

En waar vind ik morgen de Ph-in blue kisten?
Rode blokje 5 op plattegrondje, KNVvL stand blauw blokje 8: Bezoekersinformatie Luchtmachtdagen | Ministerie van Defensie

Groetjes,

Die komt me idd bekend voor. Hing die niet ooit in mijn hangaar.....

Hmm, schijnbaar heeft toch iemand het kleurenschema van die Pepsi Pitts weten te vinden, ik kreeg het niet toen de 1:1 kist nog actief vloog. Kreeg te horen dat die niet bestond en dat het niet mocht om op die manier reclame te maken......

Wat die oude Duitse bouwwerken betrefd klopt wel, naast de hoofdpoort van VLB Volkel stonden ook nog 2 bogen van beton van nog zo een oude Hangaar, die had men al met springstoffen geprobeerd op te ruimen, maar zelfs dat lukte niet helemaal....... Helaas is het vrouwtje ziek en kan ik niet weg om dit weekend naar Volkel te gaan. Had daar graag weer eens rondgelopen nar al die jaren, kijken of ik de weg nog kan vinden op het veld. Heb er van 1979 tot 1985 als hondengeleider veel rondgelopen en gefietst en wist toen alle weggetjes wel te vinden.

Vandaag de F16 ( en de andere phib kisten ) gezien op de kluchtmachtdagen. Wat een geweldig mooie kisten !! petje af :)

Mijn zoon was helemaal weg van de demo F16

Mvg,

Bart

jammer genoeg niet tot het einde kunnen komen de kids waren te moe dus waren we omgedraaid en weer richting uitgang gegaan wist ik dat je er stond kwamen we zeker eens af ....moet trouwens van mijn zoon (5 jaar)die f16 ook oranje gaan maken (helemaal zot van die kist)heb nu de schema van de boven kant ....nu nog de rest gaan zoeken en weer gaan schuren zodat ik wat ik al af had weer opnieuw mag gaan doen

Gevlogen!!!!!!

Yessssssss!!!!!!!!!!! Hij doet het :banana:

Vandaag het ruige weer getrotseerd en de maiden vlucht gedaan. Vanwege krappe tijdsplanning moest het er vandaag maar van komen, er stond een straffe wind maar die stond precies op de baan as. Drie vluchten gemaakt en dat ging gelukkig bijna vlekkeloos, plaatjes/filmpie volgt nog, heb een vrijwilliger gevonden, tnx Berto!:D

Eerste vlucht verliep geweldig, klein beetje trimmen maar hetzeflde heerlijke gevoel als de oranje. Tweede vlucht gelijk zwakte van het noodonderstel gemerkt, het blokkeerde. Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt door een berg touch&go's te oefenen, beste manier om een kist te kennen zeg ik altijd maar.

Laatste vlucht werkte onderstel het na wat buigwerk weer prima, gelijk een wedstrijd vlucht getrained en dat ging ook niet slecht gezien de wind. Landing niet helemaal tevreden en met nog genoeg peut over besloten om nóg maar eens te gaan, helaassss, tijdens take-off run vlam uit de pijp en flame-out.

In de pits geen foutmelding op ecu data terminal en de rotor liep nog soepel. Bij wijze van test nog een keer gestart, tot 80% vermogen prima, volgas en weer vlammen en flame-out. Deze keer echter met wat vlammen terugslag en beetje schade als gevolg. Thuis gekomen zie ik gelijk wat er was, er is iets door de motor gegaan, de compressor flink beschadigd...:(, verklaart het geheel helemaal. Echter...., er zit een FOD bescherm kapje op, en ik zie geen los getrilt boutje, erg vreemd, misschien wat baan steentjes door de brandstof leiding kiertjes gevlogen?? Moet ik nog verder onderzoeken.

Anyway, dat is in een paar uur weer gerepareerd, heb gelukkig nog een compressor liggen. Ben blij dat alles verder goed is gegaan, de F16B dual heeft zich verder prima gedragen.

Foto's/ filmpje volgen nog.

Groetjessss,
Gerald

Hij is wel een beetje wit. Gerald van harte man. Dat van die compressor ken ik echter toen zonder FOD scherm. Mijn MB339 duurt nog ff voor zijn maiden.

Nogmaal van harte man.

Complimenten met project! Heb je andere kist ook gevolgd op het forum en ben diep onder de indruk van alle zelfbouw die je aan de kisten doet.
Ook deze is weer een voorbeeld voor de scratch builders... Keep up the good -sorry- excellent work!

Tnx allemaal!!! :zon:

Mooie foto's Berto, zo zie je niet eens dat het hard waait ;).

Hij is wel een beetje wit. Gerald van harte man. Dat van die compressor ken ik echter toen zonder FOD scherm. Mijn MB339 duurt nog ff voor zijn maiden.
Nogmaal van harte man.
Je bedoelt zoiets :D:
Grotefoto-EUI7UURC.jpg

Links de huidige compressor, nét drie vluchten er op zitten, bleek dat er een M3 rvs ringetje door gegaan was. Géén idee waar dat'ie vandaan is gekomen is, zal ergens los in de romp gelegen hebben. Kun je nagaan, ik ben meestal best wel keen op dat soort zaken, tóch door geslipt. Dan heb je ook nog het FOD bescherm kapje waar een paar kleine kieren van de brandstof leidingen en oude perslucht starter zitten, preciés daar door gegaan.....:hammer:

De rechter compressor is een gebruikte, die gaan we tijdelijk weer terug zetten. Tip speling is iets groter dan normaal wat resulteert in een wat hogere EGT.

Gefeliciteerd met je maidenflight.
Jammer dat we vandaag niet kunnen wedstrijd vliegen. Het is niet anders.
Succes en groetjes,

Bert
Dank je Bert, inderdaad jammer dat Leeuwarden niet door ging. Ik had beide F16's al in de auto staan.

Inmiddels de kleine brandschade bijna klaar, morgen maar weer eens opnieuw proberen.

Groetjes,
Gerald

Back