Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Aan de F-16 zit toch 0,0 geheim aan ... Hoeveel landen vliegen er mee ? De terreinen daar en tegen ... Ze lopen vast niet te koop hoe hun vliegtuigen worden opgeslagen en hoe staan opgesteld.

Grtz Matanza

Beetje zinloze discussie marco wat je zelf ook wel kan verzinnen denk ik.....:nosmile:

Overheid heefd nu eenmaal allerlei regels die wel eens tegenstrijdig kunnen zijn maar allemaal ergens hun reden hebben. Soms best aardig om daar af en toe tegen te schoppen zoals de regering het wel of niet goed doet en voor sommige zelfs een nationale hobby. Echter in model omgeving is dat direct je eigen ruiten ingooien, defensie hoefd maar iéts gepikeerd te zijn en onze toegang tot deze tereinen wordt zomaar stop gezet terwijl we deze faciliteiten juist enorm moeten koesteren. We zijn er immers gewoon te gast.

Grt,
Gerald

We zijn er immers gewoon te gast.
Inderdaad, dus zullen we hier maar gewoon mee moeten leren leven. Als is het commentaar van sommige personen op het nemen van foto's soms wel érg vel... :neutral:

We kunnen op de foto's er ook gewoon een paar andere achtergronden onder Photoshoppen? :D

~Jolmer

gerald ik val jou niet persoonlijk aan. ik zeg alleen dat somige mensen inderdaad wel een toontje lager kunnen zingen wat betreft fotos gemaakt. ze kunnen ook vragen zo als ze bij google gedaan hebben om de achter grond aan te passen waar door de details verdwijnen. iets subtieler en dus vriendelijker

schaalwiel

Hoi Gerald, heb nu ook een schaal velgje voor de kist. De landing voor de wind heeft het landingsgestel een flinke opdonder gegeven waardoor de tension struts meer op een banaan leken. Doktor Mendelt ;) heeft de poten onder handen genomen en vele uurtjes in z'n heiligdom doorgebracht en heeft het landingsgestel weer als nieuw gemaakt.
Gister nog een kadeautje van em gehad voor het landingsgestel! (daarom zat ie dus veel in z'n hok haha).

full
full

De voorkant wordt op de oude achterkant geschroefd dus geen last meer van afspringende wieldoppen. Er komt nog een afdek dopje over de as en als je de inbussen vervangt door mini moertjes heb je een 100% schaalwielletje.:rolleyes:

Groeten, Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er erg mooi uit Peter, die Mendelt is lekker bezig in z'n schuurtje daar!! Wat je ook kan doen om die moertjes iets mooier en minder groot te lijken is ze afvijlen. Je kunt dat simpel doen door het imbus boutje in je boormachine in te klemmen en ze al draaiend met een vijl wat kleiner en conisch afvijlen. Vervolgens effe beetje humbrol verf erover en het lijkt er bijna op.

Gisteren m'n GR180 turbinebeest in de F16 gebouwd zodat hij wat draai uren kan maken als test voor de grote F16. Tis tenslotte een nieuwe motor die z'n betrouwbaarheid nog moet verdienen. Wel behoorlijk terug geschroefd in vermogen maar heb er gisteren op Deelen 4 vluchten mee gemaakt, alles prima.

Grt,
Gerald

Ahhhhhhh, je bent al aan het proefdraaien(vliegen) in de prijktijk met de nieuwe motor!!
Heb even een vraagje omtrent het terugdraaien van het vermogen van deze motor!

Heb je dit gedaan omdat de kist waar die nu even voor de proef inzit het niet aan kan wat de stuwkracht betreft of wil je niet gelijk het onderste uit de kan van dit trubine beest halen?

Mvgr Hans

Ahhhhhhh, je bent al aan het proefdraaien(vliegen) in de prijktijk met de nieuwe motor!!
Heb even een vraagje omtrent het terugdraaien van het vermogen van deze motor!

Heb je dit gedaan omdat de kist waar die nu even voor de proef inzit het niet aan kan wat de stuwkracht betreft of wil je niet gelijk het onderste uit de kan van dit trubine beest halen?

Mvgr Hans

Hoi Hans, bij vol vermogen van dat beest zal de motor het model letterlijk inhalen....serieus! De oude F16 motor had 12kg op de bok, 11kg ingebouwd dus wat verliezen. De nieuwe motor had ik ingesteld op 12kg ingebouwd en het model ging versnellend omhoog.....daarna nog iets terug geregeld dus. Vol vermogen komt daar nog eens 7kg bij...... Die bewaren we lekker voor de grote F16 :D.

Grt,
Gerald

Lijkt me wel een comische ervaring als de turbine door de voorkant van een F16 schiet!!:rolling::rolling:
Zie je het al voor je bij een vlucht in rechte lijn laag over de start en landingsbaan(verrek wat is die F16 klein geworden of zo van wat is dan nu: heb ik een nieuw schaalmodel?)

Mvgr hans

Hier twee foto's van die test genomen door een militair. Ik krijg er binnenkort nog een paar mooie maar wilde deze vast met jullie "delen" ha ha.

Hij heefd wat gefotoshopped bij de onderste, leuk detail. :cool:

Groet,
Gerald

GroteFoto-YXTAWDFP.jpg

GroteFoto-MSSWKVWU.jpg

Jeetje Gerald,
wat ben je klein geworden(mag ik ook een paar van die wonderpillen.Kan ik eindelijk is in één van m'n eigen kisten vliegen)!!:rolling:

Mooie scherpe foto's heeft ie genomen!!:thumbsup:

Mvgr hans

Oeps, ik zag dat ik deze foto's nog niet geplaatst had, was alweer iets verder met het hoofd onderstel. Ik hoop er deze week weer verder mee te gaan, moet niet té lang duren anders verdwijnt de motivatie.

Groetjes,
Gerald

Hier eea in de lak:

GroteFoto-8KHPFGZB.jpg

GroteFoto-G4LFXRJA.jpg

Laatst bewerkt:
Back