Afronden.....
Nu ons huis verkocht is dan ook maar een nieuw huisje kopen...., anders komen we op straat. Afgelopen week koop contract getekend en dat betekend voor de komende maanden weinig tot geen hobby tijd. Héél misschien nog wat vluchtjes....

De cockpit was echter nog niet klaar en lag in onderdelen versprijd, dat eerst deze week maar eens af gemaakt zodat de kist er weer vlieg klaar bij staat. Heb enkele items zoals DED (zie eerdere post) en HUD image laten vallen, nu geen tijd meer voor, komt later wel een keer.
Hier wat foto's van de progressie:
Canopy servo, graupner DES707BB:
Verlengte schaar aan de canopy waar het kogellagertje op de servo arm in glijd:
Servo in positie, canopy open:
Hieronder de lockpen die voor in het frame steekt. Ook zichtbaar 1ste microswitch. Ik heb er twee in serie op neuspoot landingslamp gezet. Pas wanneer beide gesloten zijn zal de lamp aan gaan en weet ik zeker dat de canopy safe en locked zit voor opstijgen.
Hier de andere microswitch, deze wordt bedient door één van de schaal lock haken op het frame. Dit is om te voorkomen dat de kap iets openwipt en de voortse lock servo denkt dat hij gesloten is terwijl de kap op een kier staat. Links onder de servo sequencer en de servo slow met klitteband tegen de romp geplakt. lekker licht en simpel!
Lampjes houder voor achter de center instrumenten. Verder heb ik LED's in de AOA indicators, Rader Warnig Receiver, eyebrow lights (termen die ik van de echte heb gehaald......:???

, Threat Warning Prime en de landinggear "3 greens".
Daarnaast nog een klein, licht MP3 spelertje gevonden om air traffic geluiden te laten spelen, je voelt je aardig thuis in de cockpit ha ha ha!
Voor het geval je het afvroeg, de hele handel staat tijdens de vlucht gewoon uit hoor. Ik heb het zaakje geschakeld ook via de voorste lock servo. Wanneer de canopy dicht zit is alles uit, wanneer hij opengaat zullen alle lampjes en de televisie schermpjes vanzelf aan gaan.
Hier een filmpje van nog wat andere details en de cockpit op het einde.
Groetjes,
Gerald