Depron A-10 bouwplannen

idd ik stel alle tekeningen beschikbaar voor diegene die ze wil hebben....
Al dat werk voor alleen mij zelf is ook wat, dus als er iemand is die mee wilt bouwen hoor ik het wel.

misschien als je binnen in een carbon stokje die zo dus is dat hij precies de hoek maakt en dat je dan dat stuk van de binnenkant opvult met epoxy+microballoons en dan aan de buitenkant een carbon matje of kousje er omheen schuift
zoiets:
https://www.carbonwinkel.nl/Details/820/Carbonvezel-slang-gevlochten-5-mm.html

anders effe :google: op rcgroups is er vast al een boel over besproken ;)

Ik ga vanavond een malletje ontwerpen zodat de stokjes op de goeie afstand en hoek te zetten zijn (8.5gr), is vrij belangrijk denk ik. Als ik het goed inmetsel met epoxy zou het toch sterk zat moeten zijn.

Weet je misschien hoe ik de pdf's op de site zet?

idd ik stel alle tekeningen beschikbaar voor diegene die ze wil hebben....
Al dat werk voor alleen mij zelf is ook wat, dus als er iemand is die mee wilt bouwen hoor ik het wel.

Zoiets kan ik erg waarderen. Heb mijn A10 (HK piepschuim) getotalled en ik ga niet nóg een exemplaar bestellen. (vanwege de kwaliteit) Zelfbouwen geniet dan wel de voorkeur. Ik stuur je wel een PBtje... Volgens mij moet je wel een PDF file kunnen plaatsen via Photobucket.

Laatst bewerkt:
first cut

full

Dit zijn de enige delen die met de hand gesneden worden, ze passen niet op de bank....
dxf's zijn klaar, platen zijn ingedeeld, vanmiddag probeer ik de eerste platen te snijden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rompdelen

full

Wel wat puntjes gezien ter verbetering van de tekeningen, dus update komt er aan.
tevens loopt de rug versteviging niet mooi door, dit komt door de hoek die de rompplaten maken.

Begint ergens op te lijken.....

full

Ik heb de eerste ruwe afrondingen weggesneden, elevons bevestigd. Tevens zijn de buiten vleugeldelen, op de vleugelhuid na, kompleet. De mal voor de vleugelhoek werkt ook, morgen met epoxy voorzichtig samenvoegen. Of eerste alle rondingen schuren, voordat ik er niet meer bij kan....

low rate production

ziet er cool uit , gaat hij ook in productie ??? :D

Als deze in elkaar zit ga ik de tekeningen aanpassen (een paar schoonheids foutjes) zodat hij poka-yoke gemaakt kan worden. Wel ben ik dan van plan om er nog een te maken, en dan snij ik er meteen meerdere (1 of 2 op elkaar tegelijkertijd) uit om .... dan weet ik nog niet wat er dan mee doe... :-)

Vorm

full

even de delen aan elkaar gelegd, ik had eerst het idee dat de vleugels te kort en te breed waren maar dat valt erg mee, de verhoudingen kloppen aardig.

full

Ik doe zelf nog niet zo lang mee in het bouwen van depron vliegtuigen... Maar ondertussen heb ik al wel heel wat gezien van mensen die een poging gewaagd hebben om een A-10 te maken uit het niets. :(

Het lijkt erop dat jij een veel betere poging aan het doen bent om een mooie Warthog te fabriceren... ziet er tot nu toe echt geweldig uit.. :D

En als de pdf. tekeningen klaar zijn, dan zou ik ook graag een kopie ontvangen.

Mailadres via pb.

Succes verder met deze bouw.. ik neem alvast een abbonement op dit draadje..!!

Groet, Remko.

Back