Depron A-10 bouwplannen

erg mooi :thumbsup:
waarvan is die f14 6mm rcflight?

als je profielvleugels maakt hoe vouw jij ze meestal?
ik doe er eerst een laagje glastape over op de plek waar ik hem moet buigen en na het buigen haal ik hem er af of laat ik hem zitten als versteviging

Laatst bewerkt:
Motor gondels

Ik denk dat ik deze nu wel zo ongeveer klaar heb, ik heb de motoren zo geprobeert in te sluiten zodat ik geen problemen krijg dat ze er scheef op zitten of zo.

full

Laatst bewerkt door een moderator:

ik doe er eerst een laagje glastape over op de plek waar ik hem moet buigen en na het buigen haal ik hem er af of laat ik hem zitten als versteviging

Nop, die F14 is van Steve Shumate - JETSET44
zie: Squarespace - System Unavailable

Ik ben op het net nog geen betere bouwplannen voor jets tegen gekomen dan die van Steve.

Ik heb geen enkele ervaring met het vouwen van vleugel randen, dus jouw manier is de eerste die ik ga proberen.

welles

Je hebt wel gelijk, het is de zelfde van 6mm rcflight...

Staart klaar

op het schuren na dan natuurlijk....

full

exploded:

full

mhmmm, wordt wel een hoop geschuur
zit nu op ca. 683 gr (incl gewogen lipo,edf's en 1 HXT900)

Morgen beginnen met het moeilijkste: de vleugel, weet nog niet of ik ribben met 3mm depron ga verzinnen of gelaagd 6mm (vleugeldikte is 24mm).

In iedergeval wel 3 stuks CF 6mm buis voor de stijfheid.

Vleugel

full

ik ben nog een beetje aan het dubben over de vleugel, de vorige modellen (SU-37 en F-14) hebben een liftingbody, de romp van deze toestellen geven door het oppervlak en de luchtinlaten extra draagkracht. Bij de A-10 komt alles op de vleugel aan. Ik heb nu een 8mm CF buis in het horizontale en twee 6mm in de schuine en ga deze met epoxy aan elkaar lijmen. Door de ligger op +/- 1/3 van de vleugel voorrand te zetten hoop ik dat de vleugel niet gaat torderen door de luchtdrukken. Misschien leg ik er nog eentje in het achterste gedeelte van de vleugel.

vleugel (lam)

full

onderzijde is plaat 6mm, evenals ribben. Bovenzijde is stuk 3mm. Leading en trailing edge zal ik moete schuren en afronden. De depron die ik heb vind ik niet schikt om zo scherp te buigen.

full

Ik zal morgen de verbinding met de romp verbeteren en de CF ligger in de romp vast zetten.

een proefstukje kan je altijd proberen depron kost toch niet veel ;)

ook kun je de strijkbout er langs halen dan word de geschuurde toplaag van het depron weer hard oppassen als je te heet gaat dan krijg je het niet mooi.

Strijkbout en bakpapier

da's nie mijn afdeling, moet ik toch in drievoud aanvragen om te mogen gebruiken :)

Ik ga het zeker proberen, wordt vervolgd....

Einde ontwerp => voorbereidingen voor het frezen

full

ik ga hiermee maar eens aan de slag, zijplaten, onder en bovenplaten ga ik uitprinten op A1 rol, die snij ik met de hand. Ze zijn te groot voor de nc frees.

Overzicht en aantallen onderdelen

full

Ik heb even een overzicht gemaakt wat waar zit......
Ga nu een plaat indeling maken voor diegene die het zo willen uitsnijden, met onderdeelnummers en aantallen.
Alles in pdf natuurlijk, maar op een of andere manier krijg ik geen pdf's ingeladen in het forum. Iemand een idee c.q. hint?

ff snijtekening maken...

Voor de liefhebbers:
full

Drawing A-10 warthog ook in *pdf te krijgen (natuurlijk gratis voor de liefhebbers)

Ter vergelijking om de rondingen goed te zien:

full

Nu nog een dxf er van maken.

ik ben nog een beetje aan het dubben Ik heb nu een 8mm CF buis in het horizontale en twee 6mm in de schuine en ga deze met epoxy aan elkaar lijmen. Door de ligger op +/- 1/3 van de vleugel voorrand te zetten hoop ik dat de vleugel niet gaat torderen door de luchtdrukken. Misschien leg ik er nog eentje in het achterste gedeelte van de vleugel.

Ik weet niet zeker of aan elkaar lijmen onder een hoek van de CF rods op deze manier (naast elkaar) gaat werken. Ik heb zelf ook overwogen voor een van mijn depron modellen de vleugeldelen onder een hoek te zetten. De oplossing waar ik aan dacht was de buizen onder een hoek in elkaars verlengde te leggen, en te verbinden/lijmen met plaatjes aan beide zijden, van aluminium of hout. Misschien dat je er wat aan hebt.

Freek

Eh, begrijp ik het goed dat jij je zelf gemaakt tekening beschikbaar stelt?

PDF is goed te versturen via mail.;)

Back