ik zou ook graag willen, maar 1: mijn veld is zoals op een foto te zien is mijn vlieveld alleen geschikt voor watervliegen. 2: ik sta dit weekend ingeroosterd voor onderhoud aan de zweefvliegtuigen van teuge. helaas stellen ze er daar geen prijs op dat ik met een modelvliegtuig ga ronvladderen Groeten Halmar
pfft wel meer als 1 veldje te vinden meestal in de omgeving hoor :wink: en als je toch aan zwevers moet sleutelen heb je vast ook een keer pauze. geen smoesjes, vliegen! !! :wink:
maar voor invliegen wil ik een beetje serieus veld hebben. het is inderdaad elke winter vier tot vijf maanden sleutelen aan acht vliegtuigen, maar ik vind het leuk en ben bezig voor zweefvliegtechnicus Groeten Halmar
:lol: :lol: dat is een vreselijk klijn veldje waar je alleen kan landen, starten gaat 5 meter over land en de rest vlieg ja boven water :lol: :lol: als je je vliegtuuig kent kan het. dus niet voor invliegen Groeten Halmar
hij heeft gevlogen!!! vandaag een ander vliegveldje uitgezocht en gaan vliegen. op de fiets kwam ik er achter dat er al bij niet al te hoge snelhijd lift was en dat is wel goet voor je zelfvertrouwen. 1e vlucht: alles nog eens na gekeken en de roluitslag maar wat terug gezet. volgas en gooien die handel. hij gaat er als een ... parkflyer vandoor. hij was niet echt te besturen en hij maakte een wat pompende grijvlecht om 10 meter verder met een zachte plof in het gras te komen. 2e vlucht: de uitslagen met 10 procent groter gemaakt en nog eens geprobeerd. er is wat invloed uit te oefenen op de kist maar nog geen kontrole. 3e poging: de uitslagen nog wat vergroot en weer gooien. hij is nu bestuurbaar maar het vermogen lijkt niet toerijkend om hem in de lucht te houden. met een wat hardere worp is het mogelijk vluchtjes van een meter of 35 te maken. ik moet dus voor een andere accu zorgen. Groeten Halmar
Halmar, Hoeveel statische stuwkracht heb je? Wat weegt toestel helemaal vliegklaar? Moest je veel up geven om het toestel in de lucht te houden? Gerben
ik heb de statische stuwdru nog niet gemeten maar volgens de verpakking van de edf-jes zit ik op 120 gram stumdruk met een totaalgewicht van 240 gram. ook met up kon ik geen hoogte winnen, eigenlijk alleen lanzaam dalen. Groeten Halmar
Halmar, Bij een stuwkracht/gewichtsverhouding van 1:2 zou het moeten kunnen vliegen. Probeer de stuwkracht eens te controleren. Een model waar het zwaartepunt veel te voorlijk is, reageert bij lage snelheid erg slecht op het hoogteroer. Zou kunnen dat je zwaartepunt wat voorlijk is. Gerben
dat zwaartepunt kan ind wat voorlijk zijn, ik heb het overgenomen van het werpmodelletje. voom mijn verstand is het daar te voorlijk. Groeten Halmar
Cheeta, Laat Halmar aub zelf even antwoorden. Je kunt op verschillende manieren dingen gaan meten, soms kan daar een meet of denkfout in optreden. Om dat uit te sluiten zou ik graag weten hoe hij de meting heeft uitgevoerd. Gerben
Maar 80 gr.. met 2 EDF 40's? Hoe heb je ze geschakeld? Hebben we het over 2 paralel geschakelde EDF40 op 7 cellen of 2s lipo's? Of heb je de 2 motoren in serie gezet.. :roll: Of zijn het EDF40 H, die zijn bedoeld voor 10 cellen of 3S lipo's !! Bij volgas moet er een snerpend hooog geluidje uit de uitlaat klinken, ze draaien rustig 25000+ toeren[/b]
Ben meteen even gaan kijken naar de gws-fannetjes, wat een leuke dingen kun je tegenwoordig krijgen! Voor wie ze nog niet gezien had, hier de link naar de EDF-40 fans, met gegevens (Niek, halen jullie de opgegeven stuwkracht in de praktijk?): http://www.gws.com.tw/english/product/powersystem/edf40.htm Gerben