depron F-15

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Halmar, 25 dec 2003.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Niet gemeten.. maar onze 140 gr jetjes gingen met 1 edf 40 vrooeeem..!
     
  2. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik heb mijn f-15 opgehangen zodat hij vrij heen en weer kan. aan de staart heb ik een touwtje gemaakt dat via een houten hoek van 90graden met gelijke armen de trekkracht overbrengt naar de weegschaal, daar is het dan drukkracht.

    ik heb ze parallel geschakeld op 2s1p 1200HD lipo's. persoonlijk vind ik het geluid nogal meevallen, niet echt hoog. op de verpakking staat dat het geen H's zijn.

    misschien krijgen ze niet genoeg lucht, de inlaten waren immers een beetje te klein :roll:

    Groeten Halmar
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hoe heb je de motoren geschakeld?
    De rode draadjes samen naar het rode draadje plus?

    parallel dus?
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Misschien kun je eens bij volgas de spanning meten op de aansluitingen van de motor.

    Gerben
     
  5. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    de rode aan de rode, de zwarte aan de zwarte->parallel

    ik zal de spanning aan de motoren eens meten, er zitten best lange draden tussen de motoren en de accu.

    Groeten Halmar
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Hoe dik zijn de draden???

    Hoe dikker hoe beter (behalve kwa gewicht dan) maar wel kwa weerstand!

    mzzl 8)
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    maakt bij die 4 amp per motor niet zo gek veel uit, zolang de draden niet zo dun als servo snoer is..

    O ja, Halmar, meet de stroom uit accupack ook eens effe?
    (bij 1 aansluiting meter mee in serie zetten middels laadsnoer)
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  9. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik kan de impellers er vrij makkelijk weer uit halen, wat dubbelzijdig tape, en dan als nog even het zaakje testen.
    ik ga vanmiddag eens wat bekijken.

    Groeten Halmar
     
  10. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    utslag van de metingen is erg duidelijk:

    ingebouwd
    80gram stuwkracht
    6.5A
    7.4V onbelast
    6.2V belast
    5.9V bij de motoren

    uitgebouwd
    130gram stuwkracht
    6.8A
    <6V (liposafe brand)

    ik denk dat die ene 1cm2 heeel veeel uit maakt, dus een ieder die een soortgelijk project heeft kan ik aviseren de inlaten zeker grootgenoeg maken! :teacher:
    ik ga eens kijken hoe ik ze genoeg lucht kan voeren

    Groeten Halmar
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ai, dat worden cheaterholes... zonde :(
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  13. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    Ik heb vandaag weer proberen te vliegen, er is totaal geen controle over te krijgen. Ik heb nu de volle 120 gram stuwkracht maar het helpt niet heel erg veel, helaas. Begint een beetje op een mislukt project te lijken -> sonde.

    :help:

    Groeten Halmar
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    SHIIIT jammer man!

    Misschien moet je de fannetjes eens ergens buiten het model vast maken zodat je echt 100% stuwkracht hebt. Kijken of het verschil maakt.
     
  15. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Zijn er geen zwaardere motoren te krijgen mss???

    Dacht dat robbe van die windtunnel achtige motors gebruikt

    mzzl 8)
     
  16. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    @Bertus
    hij heeft problemen met de bestuuring vliegen doet die wel!

    Maar je zou kunnen proberen meer snelheid te creeren of je motors verder van mekaar af.

    Hoe stuur je eigenlijk precies halmar? Gewoon 1 motor langzamere laten draaien?? of echt met flaps??

    mzzl 8)
     
  18. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    ??? graag eerst even lezen, volgens mij heeft ie te weinig stuwdruk.

    Bertus z'n opmerking komt komt waarschijnlijk voort uit het feit dat een pusher met een gewone prop bij lagere snelheden meer rendement kan genereren dan een impeller.
     
  19. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    De stuwdruk lijkt toerijkend maar ik kan geen controle krijgen over mijn vliegtuig, hij reageert pas op de roeren bij heel grote uitslagen. Ook geeft hij een sterk fladder gevoel, hij pakt geen snelheid op.
    Aangezien mijn impellers kapotgegaan zijn bij de laatste crash ga ik het met een gewone propeller proberen zodat ik in ieder geval makkelijker kan accelereren, en hopelijk ook een hogere snelheid kan krijgen (moet wel wand hij word zwaarder).

    Groeten Halmar
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015

Deel Deze Pagina