Depron Mustang P-51D full fuse (80cm wingspan)

Ik gebruik ook lijmspray van Bison, geweldig spul.
Wat betreft het plamuren gebruik ik ook dat van action.
Ik heb een nieuw project dat ik een ander aanpak ga uitproberen.
Om mooi te kunnen spuiten wil ik het hele vliegtuig bekleden met papier en aflakken met glitsa meubellak, dan de papier overgangen ligt schuren zodat er geen randen ontstaan.
Het is de bedoeling om mijn F-22 twee keer zo groot te maken en met deze methode het geheel te verstevigen.

Hans.

Laatst bewerkt:
Ik heb wat testjes gedaan gisteren met die BISON lijm, lijkt mij dat het wel lang moet drogen. Ik heb wel wat moeite om het mooi te doseren bij het spuiten. Misschien wat meer afstand nemen. Ideaal zou zijn dat zulke lijm beschikbaar was in potjes om uit te strijken lijkt mij.

Bekleden met papier ? Lijkt me niet eenvoudig... ben benieuwd.

Ik was aan het denken om meerdere dunne acryl verflagen te gebruiken en telkens licht bijschuren. Plamuren met verf als het ware.

Dat zal ongetwijfeld weer een juweeltje worden die F22.

Ondanks de redelijk felle wind deze middag toch ff de P51 gemaidend.

Eerste poging: hij reageert nogal nerveus (het kan ook zijn dat ik het was...) en CG lijkt te ver naar achteren en heeft dat (hoe noem je dat) pompend gedrag.

Ik heb vervolgens de batterij wat verder naar voor gebracht (velcro !).

Tweede poging: vliegt beter nu en de motor lijkt volop pit te hebben, zoveel zelfs dat wanneer ik volgas geef de elastieken breken en de prop meters naar voren eraf schiet. Blijkt hij nog redelijk te zweven ook en dus gelukkig zonder brokken aan de grond kunnen zetten.

De pret was helaas van korte duur dus omdat ik geen reservemateriaal had meegenomen. Ik heb tot op heden enkel modellen met een fietsbel en 7x6 props gevlogen en gebruik 3 kleine elastiekjes om de prop te bevestigen, die voldoen op deze motor duidelijk niet.

Ik hoop volgende keer wat beeldmateriaal te hebben maar de windvooruitzichten voor de volgende dagen zien er helaas niet goed uit.

Maar die tweede verbeterde fuse gaat er zeker komen !

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je maiden.

Toch zeggen ze steeds dat het hard gaat waaien maar savonds is het elke keer windstil, vanavond ook. Dus misschien word het wel wat!

van harte met de maiden, zou zeggen kom eens een avondje naar limburg want hier was het helemaal wind stil gisterenavond.

zou zeggen neem je toestellen allemaal maar mee in juni hahhaha

Gisterenavond nog wat met de P51 gevlogen. Bij de eerste lancering vliegt de prop er weer af (nu met zo'n zwarte rubberen ring). Ik heb de indruk dat deze motor niet echt geschikt is. De propbladen vervormen ook (buigen om naar voor). Waarschijnlijk mag op deze motor geen slowflyer prop ? BMI 300DF

Al bij al toch een paar gave (duik)vluchten kunnen maken.

Ik heb nu een andere motor ingebouwd met een grotere prop, kijken wat dat geeft.

Voor dit soort modellen kun je beter Thin electric props gebruiken i.pv. slowflyer props.
Deze zijn een stuk stijver en geven meer power.
Ze zijn iets zwaarder in gewicht dus een maatje kleiner nemen.

Leuk project trouwens. Mooie manier van bouwen.

Groet Arthur

Quote to XXL

Ga je die spitfire ook nog met zo een Full Fusion Bouwen...
Want dat model is/blijft meesterlijk

wie weet !

nee, ik heb hier al aan gedacht, normaal niet eens zo veel werk. Romp is dan een stuk solider.

Ik heb depron besteld, en ik ga zeker deze p51 bouwen, ik heb nog een setup liggen.
Wanneer denk je wat filmpjes te kunnen plaatsen. K ben echt super benieuwd hoe dit vliegt?

Nog even en je kan zo bouwen als HANS :D

wanneer denk je dat de plannen van de P51 op het forum komen?
Ik zou het ook super nice vinden als je die plannen van de Spitfire in full fuse zou kunnen maken.. Ik zal hem dan wel bouwen... Full Fuse is zoveel sterker...

Mooi werk iig

Laatst bewerkt door een moderator:
Plannen hiervan zie ik ook graag tegemoet.

Sinds ik mijn CNC-machine af heb, heb ik al diverse tekeningen uitgesneden en gebouwd, maar dit is wel een erg leuk modelletje.

Tekeningen in Autocad zou helemaal fijn zijn.

B.v.d.

Snookie

Van welke regio ben je Snookie ? De tekeningen zijn in AutoCAD, telkens 1 mooie aaneengesloten polylijn.

ik wacht ook met smacht op de tekeningen hoor.

denk dat er straks net zoveel p51 rond vliegen als de tiger moth haha

Ok plannen staan gelinkt in eerste post ! succes met de bouw en zeker de resultaten posten eh ! Wel enkel als DWG formaat. Voor degene die geen AutoCAD hebben, zoek op het net naar ZwCAD. Deze plannen kan je nog bewerken nadat de trialperiode is afgelopen omdat er dan een beperking zit op aantal max objecten in een tekening en die is redelijk hoog.

Ondertussen ook nog ff de PDF versie er op gezet, allemaal A3 formaat.

BTW: ik heb deze versie zelf nog niet gebouwd, dus er kan altijd nog een foutje inzitten.

Laatst bewerkt:
Komt er ook nog een A4 varriant van?¿? Super Bedankt iig voor de plannen.

helaas,

als ik deze wil dowen via free moet ik letters na typen waar een kat onderaan moet zitten. aangezien het denk ik voor geleerde moet zijn om dan de juiste code te moeten vinden pas ik ervoor. helaas

Back