Depron trainer van tekening

Omdat ik het nauwkeurig uitsnijden van romphelften altijd lastig vind, heb ik een nieuwe manier bedacht. Ik heb de tekening van de romp uitgeknipt en op de depron plaat gefixed. Door lichtjes met de spuitbus er overheen te gaan heb ik nu een scherpe snijrand die een stuk "gelijker" is dan met de klassieke balpen / overtrek methode.

Uploaded with ImageShack.us

bakje is ook klaar. Als harm de servos/regelaar/motor brengt kunnen we gaan inbouwen voordat we de romp in elkaar zetten.. Er is inmiddels ook een bommenruimte gemaakt.

@Harm, regel jij een 5 kanaals ontvanger ?

Uploaded with ImageShack.us

@cdrom flyer
Ik ben al begonnen aan de de 100% versie. En zou deze ook graag door willen blijven bouwen. Dus misschien toch andere motor, esc en batterij?

Als ik een 12 A regelaar heb kan die toch makkelijk 9,4 A aan?
Ik ben een week druk geweest met verhuizen van iemand en had daar geen computer.
De 100% versie is 1,11X zo groot dus ongeveer 1,11X1,11X1,11=1.37X zo zwaar.
Bij dezelfde setup en depron dikte is het verschil kleiner.
Als je een beetje licht bouwd moet het wel kunnen dus ik zou het gewoon proberen.
Kleinere accu heeft ook zijn voordelen zolang hij de stroomsterkte bij volgas aan kan.
In deze discussie mis ik alleen het onderwerp motordomp en dat is wel belangrijk bij een hoogdekker als deze.
Met 4 graden naar beneden en 2 graden naar rechts schat ik dat hij goed vliegt.

>>Met 4 graden naar beneden en 2 graden naar rechts schat ik dat hij goed vliegt.

ik houd het op 2 graden domp naar beneden , en 2 naar links. dat werkt bij mijn versie goed.

Over de domp. als ik het toestel vanaf de voorkant bekijk is de motordomp naar links en beneden gericht. Bij een linksom draaiende prop klopt dit ook, want het draaimoment wil het toestel naar rechts laten rollen.

Het vliegtuig is bijna klaar: de vleugels zijn klaar en de romp is bijna klaar.
Alle electronica moet er nog wel in. Het vliegtuig (motor, esc, vleugels en romp) weegt nu 210 gram, met de rest van de setup 360 gram schat ik.

Volgend weekend misschien vliegen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat schiet op, ben benieuwd naar je foto's.

Ik hoef alleen nog vleugelservo's in te bouwen en het landingsgestel te fixeren. Het toestel weegt alles bij elkaar precies 500 gram, dus das een mooi gewicht. Met een beetje geluk de komende dagen de eerste proefvlucht. Ik ga gelijk met een tweede toestel beginnen.

Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

e voila !

_MG_2405.jpg

@harm : bestel alsjeblieft grotere wielen (50mm) , deze dropjes zien er niet uit. Overigens is de kist vliegklaar. En regel een manual voor de zender, een aantal kanalen moet ge-reversed worden.

Net even proefgedraaid met een 8*3.4 prop en 2s 1300 lipo, "das gibt ein menge wind !"

_MG_2410.jpg

Nog wel even wat krimpkous over de goud pluggen.
En het roerhoorntje kan je maken van een driehoekje uit een oude bankpas.
Langste zijde tegen het roer lijmen.;)

Manual heb ik in de tas. Het is van de fx18, want van de 14 is niks te vinden. Volgens mij redelijk hetzelfde menu.
De krimpkous zit op de pluggen, maar zijn doorzichtig.
Ik ga voor wielen kijken. Jij ook zeker een setje, Franck?

Yep, idd over de pluggen zit al krimpkous, ik had alleen nog doorzichtige liggen. Ziet er wel eng uit. Doe mij idd ook maar een setje lichtgewicht wielen, kosten geen drol. 40/50 mm bij rc echnics.

Back