Depron trainer van tekening

De foto's:
57c32a57-dfe5-0a47.jpg

Een van de vleugels met een depron hooftligger

57c32a57-e02f-8519.jpg

De romp

Omdat de uhu por op is ga ik verder bouwen met hot glue.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Jelmer; ik zit eens te kijken naar je motorschot......blijft dat wel zitten zo ? Ik bedoel, het motorschot ziet er uit alsof je motor bij de eerste dot gas je vliegtuig verlaat. Zou je dit niet wat meer verstevigen ?

Laatst bewerkt:
@ franck
Hij zit best stevig vast, aan de onderkant zit ook een versteviging.
Ik heb hem erin gelijmt met 5min epoxy

De twee vleugel helfden zijn klaar om aan elkaar gelijmt te worden.

@Jelmer: ok, klinkt goed. Hoeveel V stelling ga je gebruiken ? Ik heb nog eens nagemeten, mijn kist heeft ongeveer 5 graden V stelling en vliegt hiermee goed op alleen richting en hoogte.

Ik heb de vleugel gister bedekt en gelijmd. T'is best een mooi vleugeltje al zeg ik het zelf. Neuslijst is mooi recht en de vleugels is superstijf geworden. Ik heb extra tijd besteed aan het "vorken" en masseren van de voorkant van de vleugel bedekking. Hierdoor volgt het depron het profiel echt heel mooi :-) De TE is netjes op 3mm dikte uitgekomen Totale spanweidte is iig 120 cm.

Uploaded with ImageShack.us

rolroeren passend gemaakt en met tapescharnieren vastgeplakt. Mooi vleugeltje !

even wachten op de servos van rctechnics en dan kunnen we met de vleugel verder.
Nu beginnen we met het rompje.

Vanmiddag bij de rolletjes gevlogen met de minipiper en de trainer met keycam. Beetje windy maar wel leuk.

@Harm : kan jij een van de videos plaatsen ?

tnx :-) ben ook wel tevreden met het resultaat. Ik maak vanavond overigens twee rompjes, en daarna weer een nieuwe vleugel. Ik wil samen met mn vliegmaatje harm de komende maanden lekker avonden en ochtenden dartelen met de trainertjes :-)

Om eerlijk te zijn volg ik de tekening niet. ik bouw de vleugel op mn eigen manier, wat ik wel overneem is de romp vorm en maat, stabilo en richtingroer en de verhoudingen van romplengte en vleugelspanweidte.

hoe staat het eigenlijk met de depron laagdekker van jou ? laatste berichtje is van januari. Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
De laatste keer dat ik er mee vloog deed ie het prima. Alleen bleef die motor hikken. Moet nog steeds de regelaar vervangen. Ben intussen ook bezig met de conversie van mijn Charter naar electro en ook een eigen ontwerp depron modelletje aan het bouwen, heb niet heel veel bouwtijd, dus veel schot zit er niet in. Succes verder met je bouw.

Freek

tnx :-) ben ook wel tevreden met het resultaat. Ik maak vanavond overigens twee rompjes, en daarna weer een nieuwe vleugel. Ik wil samen met mn vliegmaatje harm de komende maanden lekker avonden en ochtenden dartelen met de trainertjes :-)

Om eerlijk te zijn volg ik de tekening niet. ik bouw de vleugel op mn eigen manier, wat ik wel overneem is de romp vorm en maat, stabilo en richtingroer en de verhoudingen van romplengte en vleugelspanweidte.

hoe staat het eigenlijk met de depron laagdekker van jou ? laatste berichtje is van januari. Ben benieuwd.

Charter naar electro...hmm ik heb herinneringen van m'n calmato naar electro conversie.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-vliegtuigen/31637-calmato-sport-40-op-groene-stroom.html

Yep, ben zeer benieuwd hoe dat vliegt. Ik zie dat jij wel een wat zwaardere motor op je Calmato had gezet, maar mijn Charter is ook maar 2195 gr, all inclusive.

Ik zie ook dat je met een stuurbaar neuswiel gaat vliegen, ook zeer benieuwd hoe je dat doet. Ik heb hem als taildagger uitgerust, werkt op zich ook OK.

Freek

Yep, die driepunts landingen gaan intussen zo goed als vanzelf. Niet dat ik nu zo goed kan vliegen;), maar hij is intussen zo goed getuned dat als ik de motor uit zet hij vanzelf heel rustig naar beneden zweeft. Beetje up voor het landen en voila.

Freek

houten frame-pje gemaakt als basis voor de romp. Ik begrijp van Harm dat de onderdelen / electronica binnen zijn.
Vandaag bij quartel staaldraad voor de LG gekocht en carbonstaafjes voor stuurstangen.

Vandaag ook langs de lidl in ede gelopen, staat daar een dremel op accu voor 24 euro. gelijk gekocht...geinig ding !
(mn oude 220versie was kapot) Er lagen ook dozen met 100 extra bitjes voor 14 euro. Die haal ik donderdag op. Tis geen spitzenkwaliteit, maar voor dit werk is het prima en kan je er jaren mee vooruit.

Laatst bewerkt:
Back