Oops, ik zie nu pas dat dit draadje weer op gang is gekomen.
@Jelmer, volgens mij is jou setup zoals je'm in eerste instantie beschrijft prima. Ik heb de trainer inmiddels al twee weken af, met ongeveer dezelfde setup.
Ik heb de trainer meegenomen naar oostenrijk vorige week en heb daar ook de maiden gedaan in de schnee. Mijn vliegmaat was daar ook en vloog met z'n mini piper. (nu wil ie ook deze trainer, dus ik ga vanavond maar weer bouwen). Als je deze kist goed in elkaar zet en trimt vliegt ie leuker dan de mini piper.
Wat me overigens wel opviel is dat mijn uitvoering enorm last heeft van haakeffect (adverse yaw) IK heb het opgelost met iets rudder meemixen met de ailerons (en wat diff uitslag via de servohoorntjes).
Wat ik anders heb gedaan dan freekt is oa. de vleugel (ik heb 90cm aangehouden). Ik gebruik geen carbon maar een depron ligger van 6mm, met een 2mm balsa fineer zeg maar, zoals ik ook toe pas in m'n planckjes. Dit is lichter en geeft ook een superstijve vleugel. Ook heb ik V stelling toegepast, gewoon omdat dat het wat stabieler vliegt. Met 3 graden v stelling is zelfs prima te vliegen zonder rolroeren, en alleen rudder en hoogteroer.
Ik gebruik een fietsbel 1800 kv, 1300maH zippy 2s lipo, en een 9*6 apc-e prop. 1,5 graad zijwaarts-stelling en domp op de motor. Gewicht is ongeveer 400/500 gram all-up. Met deze config gaat mijn trainer verticaal, en met rustig rondvliegen heb ik een vliegtijd van minimaal 25 minuten.
Prima trainertje, voor bijna niks veel fun!!
(ik zal wat meer foto's plaatsen van de nieuw te bouwen trainer plaatsen....ik begin vanavond met bouwen.)