Depron trainer van tekening

Franck , Heb je nu al gevlogen ?????
ik zit vol spanning op de foto's en filmpjes te wachten en met mij meerdere personen!

Lol, ha Piet.

Wederom kwam het dit weekend niet van, om gek van te worden.!! Zaterdag was mn vrouw de hele dag weg, en had ik de oppasbeurt, en zondag waaide het hier veel te hard. Mees en ik kunnen ook niet wachten!! Ik hoop vanavond (tis langer licht) wat te kunnen laten zien!!

Nou, tis gelukt. Mees heeft gister voor het eerst gevlogen , zo ook de depron trainer.
Het waaide een beetje te hard voor de mini piper. T was goed te zien dat mees al heel wat uurtjes achter de simulator heeft geoefend, want hij dad de trainer prima onder controle.
we posten vanavond de filmpjes!

dank. en ja het is idd wat kort. Aan de andere kant, toen ik voor het eerst solo ging (ik was 14) was er niemand bij. En dat vind ik echt zooooooooooooo jammer. (want ik was echt zo trots!)

dank. en ja het is idd wat kort. Aan de andere kant, toen ik voor het eerst solo ging (ik was 14) was er niemand bij. En dat vind ik echt zooooooooooooo jammer. (want ik was echt zo trots!)

Dus , conclusie:::: meer foto's en langer filmen,
we leven tenslotte niet meer in het Celluloid tijdperk :rolleyes:!

Laatst bewerkt:
Nog gefeliciteerd :)

Vandaag kon ik eindelijk verder met het vliegtuig;
Glasmat (25 grams) versteviging:
57c32a57-6733-a82e.jpg

Ook zit er nog een laag op de onderkant. Het landing gestel gaat er maar helemaal af (kost me waarschijnlijk veel proppellors)

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Franck: gefeliciteerd! Erg mooi dat je zoon er ook mee kan vliegen!

@ Jelmervis: ik gebruik een onderstel, wat geen enkel probleem oplevert, maar land wel op een betonbaan, dat scheelt denk ik een hoop. Op gras kukelt ie makkelijk voorover, met name vanwege het lage gewicht in verhouding tot de relatief hoge rolweerstand in gras.

Ik heb gemerkt dat een goede balans in het vliegtuig enorm uit maakt bij de landing. Na het toestel ge-finetuned te hebben (meer domping, lagere instelhoek vleugel) was een driepunts landing een eitje. Daarvoor moest ik zo veel corrigeren met hoogteroer dat landen wel ging maar zeker niet vanzelf. Meer een stuiter festijn ;).

Succes,

Freek

Dat is ook het grootste probleem met een beginner die het alleen probeert.
Het uittrimmen van een nieuw vliegtuig tijdens de eerste vlucht.
Dan heb je wel andere dingen aan je hoofd als het instellen van knuppels motordomp en het bepalen of het zwaartepunt goed licht.
Een hoogdekker wil altijd met zijn neus omhoog als je gas geeft en er is geen motordomp ingesteld.;):)

Back