Depron trainer van tekening

Dit wordt het dan denk ik:
9031000008 - Turnigy DST-1200 Brushless Bell Motor 1200 kv 1 keer
TAE-25A - Turnigy AE-25A Brushless ESC 1 keer
Z13002S20C - ZIPPY 1300mAh 2S1P 20C 3 keer
een 9x4,7 prop :confused: (misschien ook met link, staan zoveel props op hobbyking) 2 zakjes
4 mm goud connectoren (voor motor en accu) 2 zakjes
en een rol glasvezel tape 2 rollen

Wat moet ik nog bij de motor doen om hem aan de prop te bevestigen?

vanmiddag of vanavond weer vliegen :D
 
de links:

de motor
esc
accu

vanavond ook nog even gevlogen, ging lekker :mrgreen:
ook mooie landingen gemaakt en laag overgevlogen, dus er zijn ideeën gekomen om tekst op te slepen.
gelijk toen ik thuis was met m'n tweelingbroer 2 pylonen gemaakt en morgen nog de tekst maken en dan morgenavond testen :D

foto van de pylonen:
ke3sJ.jpg
 
Deze Twee props zou ik nemen dan heb je wat keuze en voor de kosten hoef je het niet te laten denk ik.
Met de 10x4.7 met een 1300kv motor kwam ik op 16A dus met jouw motor word dat iets minder.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...7_229x119_5mm_w_Adapters_Black_5pcs_bag_.html
HobbyKing R/C Hobby Store : SF E-Prop 10x4.7 / 254x119.5mm w/ Adapters Black (5pcs/bag)
Er zit een 3mm as met schroefdraad op de motor en ik weet niet wat er bij de motor zit om de prop vast te zetten.
Zonder landings gestel kan je prop stuk gaan bij een buiklanding als je geen propsaver gebruikt.
Deze past op een 3mm as maar niet zo goed op een as met schroefdraad denk ik.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__3738__3mm_Prop_Saver_w_Adapter_3_bands.html

Ik vlieg uitsluitend met propsavers dus heb daar geen ervaring mee.
De accu en ESC zijn goed.
 
Laatst bewerkt:
@cdrom flyer
ik heb een oud landingsgestel van mijn vader erop gezet, dus geen buiklandingen meer!
ik kan dus gewoon een m3 moer met ring erop zetten en met een druppel locktite (of hoe je dat schijft) vastzetten.

vond deze stekkers nog :deze die kan ik denk ik ook gebruiken?
 
@cdrom flyer
Tussen de motor ga ik die in jouw post gewoon gebruiken.
Kan ik de prop wel vast zetten met een m3 moer gewoon?
is deze prop ook goed? Andere was out of stock
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen kan ik eindelijk het pakketje ophalen uit china :)

De tekst is ook opgeslepen en het ging goed (post later wel een video).
Ook heb ik een camera aan het vliegtuig gehangen, ook dat filmpje post ik later.
 
Ik heb nu gevlogen met de nieuwe setup, maar dat ging niet zo heel snel. Ik kon wel sneller omhoog, maar de topsnelheid is nog steeds niet top. Dus ik vroeg me af of ik deze op een 3s kan vliegen met een 9x6 :confused: prop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan nu wel op 1 accu 27 minuten vliegen (ik gebruikte in 9 minuten maar 460 mAh)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook nog naar een 9X7.5 of 10X7.5.
Naar 3 cellen is een grote stap maar maar wanneer is de topsnelheid top.:confused:
Het hangt allemaal af van de stroomsterkte dus die moet je wel weten.
Zo te zien kan de lipo het nu makkelijk trekken maar met 3 cellen kan dat snel veranderen.;)
 
@cdrom flyer
Ik bedoelde dat ik vind dat het een stuk sneller mag, want nu is hij heel sloom. Als ik het goed heb gebruikt hij nu bij volgas ongeveer 8 A (1300 mA in een half uur is 2600 mA in een uur en met een paar landingen en niet altijd volgas is dat denk ik ongeveer 8 A (meet vanavond wel even na als het kan)).
Kan ik dan gewoon met een 2s en een 9 x 7.5 vliegen? Met een 9 x 7,5 hou ik dus nog wel de trekkracht van een 9 inch prop maar kan veel sneller?
De motor is 160 watt en mag niet boven de 16 A komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dacht al dat het wat laag was maar te weinig om me ongerust te maken.
Wat heb je aan de zender aangepast.
Stond het trim schuifje niet goed of was de slag beperkt want die moet wel maximaal zijn op het gaskanaal.:confused:
Hoeft niet helemaal naar minimum maar je moet de motor wel helemaal kunnen stoppen.
Met 9A zul je heel wat meer power hebben.;)
 
@cdrom flyer
Ik bedoelde dat ik vind dat het een stuk sneller mag, want nu is hij heel sloom. Als ik het goed heb gebruikt hij nu bij volgas ongeveer 8 A (1300 mA in een half uur is 2600 mA in een uur en met een paar landingen en niet altijd volgas is dat denk ik ongeveer 8 A (meet vanavond wel even na als het kan)).
Kan ik dan gewoon met een 2s en een 9 x 7.5 vliegen? Met een 9 x 7,5 hou ik dus nog wel de trekkracht van een 9 inch prop maar kan veel sneller?
De motor is 160 watt en mag niet boven de 16 A komen.

Even een heel eenvoudige benadering.

Grote prop draaien met relatief kleine spoed = veel trekkracht, maar lage topsnelheid. Grote prop draaien kan met lagere spanning (3S naar 2S), stroom neemt dan sterk toe om hetzelfde vermogen te bereiken. Max. stroom die je setup aankan wordt bepaald door max. toegelaten stroom van je motor, snelheidsregelaar en accu (hier is max. stroom = capaciteit x C waarde bij ontladen)
Grote props worden op relatief lage toerentallen gedraaid om tip stall te vermijden (prop wordt minder efficiënt) en de stroom te beperken.

Kleine prop draaien met relatief grote spoed = beperkte trekkracht, maar hoge topsnelheid. Kleine props draaien op zo hoog mogelijke spanning (beter 3S dus dan 2S) aangezien het toerental van de motor dan hoger wordt (Kv waarde van je motor, toerental = Kv x spanning).

Voorbeeldje:
Ik heb dezelfde motor (Turnigy 2204, Kv 1450) voor een buiten shockflyer en een parkjet toegepast.

De shockflyer draait met een 8 x 4,3 prop op een 2S 800 mAh 20C accu aan (theoretisch) 10730 toeren per minuut.
(grote prop met relatief kleine spoed op 2S accu voor trekkracht, top snelheid is van minder belang)sukhoi-su-31-6mm-depron-shockflyer

De parkjet draait met een 5 x 5 prop, een 3S 800 mAh 20C accu aan 16095 toeren per minuut.
(kleine prop met grote spoed op 3S accu voor hoge vliegsnelheid)
depron-f-16-gerald-rutten-willem-bravenboer

Beide op een ESC van 12A, maar dat laat ik even buiten beschouwing (dit heeft eerder met beschikbaarheid te maken). Gewicht van de shockflyer ligt ook iets hoger dan de parkjet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top