Ariel
PH-SAM
Het bouwpakket van de DFS Habicht heb ik al in 2010 aangeschaft maar nu pas ben ik er klaar voor om aan te beginnen.
Op het Modelbouwforum is al eerder een bouwverslag over een DFS Habicht geweest.
Daarom zal ik in mijn verslag vooral ingaan op de wijzigingen die ik ga aanbrengen.
In het grijze verleden had ik een DFS Habicht gebouwd met een spanwijdte van 2473 mm.
Het was een geweldig toestel wat ik met ontzetten veel plezier heb gevlogen.
De extreme duikvluchten vanaf grote hoogte heeft deze Habicht zonder problemen doorstaan.
Mijn nieuwe houtbouw DFS Habicht heeft een spanwijdte van 3880 mm.
Graag wil ik dit toestel voor kunstvlucht gebruiken en zal daarom de constructie zo sterk mogelijk maken.
Het bouwpakket op zich stelt niet veel voor. Het zijn wat balsaplankjes, grenen latjes en een aantal populierentriplex platen die met een frees bewerkt zijn.
Een tekening schaal 1:1 zat er niet bij maar wel een aantal A3 bladen met daarop wat eenvoudige tekeningen.
Voldoende bouwervaring is een must om dit toestel te kunnen bouwen.
Ik heb er zin aan en zal mijn best doen om iets moois van te maken!
Johannes
Op het Modelbouwforum is al eerder een bouwverslag over een DFS Habicht geweest.
Daarom zal ik in mijn verslag vooral ingaan op de wijzigingen die ik ga aanbrengen.
In het grijze verleden had ik een DFS Habicht gebouwd met een spanwijdte van 2473 mm.
Het was een geweldig toestel wat ik met ontzetten veel plezier heb gevlogen.
De extreme duikvluchten vanaf grote hoogte heeft deze Habicht zonder problemen doorstaan.
Mijn nieuwe houtbouw DFS Habicht heeft een spanwijdte van 3880 mm.
Graag wil ik dit toestel voor kunstvlucht gebruiken en zal daarom de constructie zo sterk mogelijk maken.
Het bouwpakket op zich stelt niet veel voor. Het zijn wat balsaplankjes, grenen latjes en een aantal populierentriplex platen die met een frees bewerkt zijn.
Een tekening schaal 1:1 zat er niet bij maar wel een aantal A3 bladen met daarop wat eenvoudige tekeningen.
Voldoende bouwervaring is een must om dit toestel te kunnen bouwen.
Ik heb er zin aan en zal mijn best doen om iets moois van te maken!

Johannes