Gents,
Ik heb nu 16 2400 nicad's
Is inderdaad "ongeveer" gelijk aan 5SxP
Geen idee hoeveel A het zaakje neemt
Is wel belangrijk om te weten ivm capaciteit en beslastbarheid van evt. Lipo's, wat betreft het eventueel toevoegen van lood, je kunt dan beter Lipo's nemen met een grotere capaciteit, deze zijn wat zwaarder, en
hoger belastbaar. Als je het een beetje uitkient, kun je waarschijnlijk op 1 acculading de gehele middag vliegen met die mooie zwever van je!
Lipo (PolyQuest) info :
http://www.rclipos.com
Als het kan met de motor ontladen Jan
Vindt de motor en overbrenging fijn. Gewoon ontladen met de lader, ik weet niet welke lader je gebruikt, maar als het pakket zwaar belast wordt, onladen met een grote belasting en vervolgens weer laden met maximaal vermogen !!
Als er een slechte cel in zit, dan komt die er vroeg of laat toch wel uit, beter aan de lader dan in de lucht tijdens een vlucht!! Ik neem aan dat je een Pushed & Matched pakket gebruikt ??
Het beste vind ik. langzaam opladen liefst druppel laden op 100 mah.
de eerste keer zo'n 35 uur eraan laten hangen.
Dan leeg trekken met de motor, dan snel laden en nogen een keer leegtrekken, dat leeg trekken doe je 3 keer.
Dan is hij weer fris.
Hmm beetje vreemde manier van accu's formeren
Nog even over lipo's je moet dan wel erg lang laden hoor
Lipo's worden gewoon 1C geladen (wel Lipo lader gebruiken), dit betekent MAX. 1 uur, maar in de praktijk vlieg je ze nooit helemaal leeg, dus zal dat altijd zo'n 45min zijn.
Ik heb eens uitgerekend dat je dan voor 2 pakketten 900 euro kwijt ben. Dan heb je hetzelfde gewicht maar 8 amp bij je.
Ik weet niet waar je je Lipo cellen besteld maar ik heb vorige week nog 2 pakketten 4S1P 4400mah PolyQuest besteld (goed voor 52 Amp cont & 70Amp burst 10sec) voor $ 186,95 per pakket, dus die € 900,- lijkt mij voor 2 5SxP pakketten een vrij stevige prijs
Appie